Meerdere RAID array's op 1 controller

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Is het mogelijk om een 2e array (2 nieuwe 120 GB HDD's) toe te voegen aan een reeds bestaande RAID array (2x160GB) op dezelfde controller (betreft hier onboard Promise FastTrack100)?

Zo ja, wat is de goede manier om de 2 nieuwe HDD's aan te sluiten aan de IDE kabels? De huidige config is nu dat de 2x160GB allebei op aparte IDE kabels hangen aan de RAID IDE connectors (allebei Master).

Ik hoef er denk ik niet bij te zeggen dat ik m'n data op de bestaande array graag wil behouden :o

[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 19-05-2003 21:43 ]

Verwijderd

Als je controller het ondersteund wel ( lees de handleiding )

suc6

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Het kan denk ik prima, lees de documentatie maar door. Daar staat waarschijnlijk in dat er maximaal 4 schijven aan kunnen worden gesloten.

Ik zou er bij elke kabel nog 1tje bij doen voor de nieuwe array. Zo hou je het performance-voordeel. Omdat je dan voor het wegschrijven en uitlezen van één array 2 kabels gebruikt, heb je meer bandbreedte.

[ Voor 4% gewijzigd door AdLentis op 19-05-2003 21:45 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja dat kan :) De goede manier van aansluiten: voeg ze gewoon toe als slave. Als je logisch bedenkt dat een RAID array altijd alle schijven in de array aanspreekt, dan kun je wel concluderen dat je het snelste af bent wanneer de schijven aan aparte kanelen hangen B)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Bedankt! :) Ik denk dat ik hiermee voldoende weet.

[ EDIT ] Behalve 1 dingetje, als ik de nieuwe schijven aansluit en ik boot het systeem, is dan de bestaande array nog intakt en alle data? [ /EDIT ]

[ Voor 61% gewijzigd door pSycho-Y2K op 19-05-2003 21:49 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Mooiste wat je kan doen is een extra promise raidcontrollertje erbij zetten, en daar de schijven in raid 0 zetten, beide schijven als master.

Is sneller en je hoeft zeer waarschijnlijk geen gehackte bios te gebruiken voor je onboard raid controller.
Want die kunnen voorzover ik weet maar 1 raid array aanmaken.
pSycho_Y2K schreef op 19 May 2003 @ 21:47:
Bedankt! :) Ik denk dat ik hiermee voldoende weet.

[ EDIT ] Behalve 1 dingetje, als ik de nieuwe schijven aansluit en ik boot het systeem, is dan de bestaande array nog intakt en alle data? [ /EDIT ]
ja.
Als de raid bios het aankan maak je in de raid bios gewoon een 2de array met de nieuwe schijven,
Maar zoals ik al zij, misschien dat je daarvoor een gehackte bios moet gebruiken.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Mijn onboard FastTrack100 Lite (MSI K7T266 Pro2-RU) kan het wel aan, dus die van pSycho_Y2K vast ook wel.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Pagina: 1