Voeding doorgebrand condensatoren leeggelopen

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 22:57
Vorige week is dan eindelijk gebeurt wat eigenlijk al een aantal jaar eerder had moeten gebeuren.

Mijn 200 watt ATX voeding is kapot gegaan. Gelukkig heb ik nog wel een reserve voeding maar toch..

Nadat m'n vriendinnetje vlak na het booten een vieze verbrande plastic lucht rook heeft ze netjes de computer laten uitschakelen en daarnaa is hij niet meer aan gegeaan.
Een nadere analse van de voeding leert me:
• De zekering is doorgebrand
• Bijna alle condensatoren lekken een soort gele troep (die al hard is geworden)
• een ?weerstand? vlak bij de grote dikke spoel ziet er verbrand uit.

De vraag?

-Is het de moeite waard om de lekkende condensatoren te vervangen (waaronder twee grote 200v 470 (u) F (M))?

-Ik heb er plaatjes van gemaakt met mijn digitale camera maar weet niet hoe ik deze op internet moet zetten. Iemand hints?

Verwijderd

nee vervang de voeding gewoon.Wat kost een voeding nou in verhouding tot het geen erachter hangt?Een weerstand brand niet voor niets door.....Vaak is er dan wel iets anders met die voeding aan de hand.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 21:58 ]

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Met een beetje pech kost zo'n elco (condensator) €5. Zekering is eenvoudig te vervangen.
Maar weet je zeker dat die gele prut uit de condenssator komt? Vaak lijmen ze ze vast. Als de prut ook op andere plaatsen zit (bij andere condensatoren, transformatoren e.d.) dan hoort het erbij en moet je met een beetje geluk alleen de weerstand vervangen...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:55
mijn voeding is pas geleden ook geheel doorgebrand, maar hierbij is ook mijn moederbord, cd-rom, 2x hdd gesneuveld. En dan heb ik de rest nog niet eens getest.

Succes dus maar, en houd altijd rekening met het ergste.

Sometimes you need to plan for coincidence

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 22:57
Waarschijnlijk is het inderdaad lijm waar de condensator mee vastzitten. Alleen de lijm is op sommige plekken ook goed 'verbrand'

Het is niets meer dan logisch dat hij is gesneuveld.
Celeron 1300 op 440 BX
3 SD-ram banken gevuld
2 netwerkkaarten
Soundblasterlive 5.1
2 HDD's
2 Atapi stuks
Geforce 4MX 440

op 200 Watt :)
----------------------------
edit Mijn hardware is nog steeds heel. Hij is uiteingelijk ook gesneuveld nadat mijn vriendin het systeem heeft uitgeschakeld...

Mijn plan is ook om een nieuwe Stille voeding te kopen maar dan nog is het "de eer" van een tweaker om je oude trouwe hardware weer te fixen. Iemand nog tips voor een stille goedkope voeding geschikt voor P4?

[ Voor 42% gewijzigd door BovenHond op 20-05-2003 19:36 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Matsu_matsu schreef op 19 May 2003 @ 21:38:
-Ik heb er plaatjes van gemaakt met mijn digitale camera maar weet niet hoe ik deze op internet moet zetten. Iemand hints?
stuur ze maar even naar m'n mail adres, dan host ik ze wel voor je

Pics gethumbnaild, dus klikbaar :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/voeding1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/voeding2.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 20-05-2003 21:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1