Automating tasks

Pagina: 1
Acties:

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik heb zo hier en daar rond gesnuffeld maar tot mijn .domheid :| word ik e rniet wijzer van... ik wil dus de volgende handeling automaten.. van ene dat file de inhoud kopieren en die plakken in een exel file daarna de exel file renamen en saven. en dat ongeveer 1000 keer.

Iemand een simpel programma of oplossing?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Macro's?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

OK, wat wil je PRECIES?
Moeten de dat-bestanden alle 1000 in dezelfde map staan, of selecteer je ze alle 1000 handmatig? En als je die dat-bestanden hebt, paste je die dan in cellen onder elkaar, of is elke file een apparte cel? En zo ja, staan die onder elkaar, langs elkaar, diagonaal? Oftewel: als je dingen wil 'Automaten' zoals jij dat noemt, zul je daarvoor eerst moeten kijken en beschrijven wat je precies wil.

Macro's zijn inderdaad je vriend, maar waarschijnlijk wil jij dingen die eigenlijk net niet kunnen door macro's te gebruiken. En dus zul je zelf in VB(A) aan de slag moeten. En zodra je dat gaat doen, kun je beter terecht in P&W...

My personal website

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Afhankelijk van wat je wilt, kan AutoMate je nieuwe vriend zijn. Je kan hier een gratis 2-weekse demo dpwnloaden.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
OZ-Gump schreef op 19 May 2003 @ 22:42:
OK, wat wil je PRECIES?
Moeten de dat-bestanden alle 1000 in dezelfde map staan, of selecteer je ze alle 1000 handmatig? En als je die dat-bestanden hebt, paste je die dan in cellen onder elkaar, of is elke file een apparte cel? En zo ja, staan die onder elkaar, langs elkaar, diagonaal? Oftewel: als je dingen wil 'Automaten' zoals jij dat noemt, zul je daarvoor eerst moeten kijken en beschrijven wat je precies wil.

Macro's zijn inderdaad je vriend, maar waarschijnlijk wil jij dingen die eigenlijk net niet kunnen door macro's te gebruiken. En dus zul je zelf in VB(A) aan de slag moeten. En zodra je dat gaat doen, kun je beter terecht in P&W...
Ik wil dus:

Open .dat bestand, copy inhoud, open voorgeprogrammeerde exel bestand, paste in voorgeprogrammerde exelbestand op 2de tabblan, save as en daar een naam en dan in een apparte map saven.

Ik zit nu met winbatch te sullen maar schiet niet echt vreselijk op.. ik weet ook niet of winbatch hier wel geschikt voor is. Ik probeer ook Automate :)

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Moet lukken met AutoMate, je hoeft er denk ik niet eens VB code bij te gebruiken...

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1