Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Clie SJ-30, deze werkte prima onder Windows XP. Echter werkt hij nu niet prima meer, wanneer ik op het sync knopje van de cradle druk geeft windows aan dat er nieuwe hardware gevonden is (terwijl de palmtop al geinstalleerd is).

Ik installeer vervolgens de driver via de meegeleverde cd. De Palmtop begint te synchroniseren maar ik zie ook een melding dat er een fout bij het installeren van de palmtop is. Het synchroniseren verloopt goed, echter is de driver niet geinstalleerd. De eerstvolgende keer dat ik op het synchronisatie knopje druk begint het weer van voor af aan.

Iemand ervaring met dit probleem?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, geen ervaring mee.
Ik zou even alle synchronisatiesoftware en drivers de-installeren (na een backup) en alles opnieuw installeren. De drivers moeten dan worden geïnstalleerd vóórdat je de Clie aansluit.
Hopelijk werkt het dan weer naar behoren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

jah, heb ook wel rare perikelen gehad, maar een complete deinstall van de palm desktop en dan weer herinstall verhielp het wel

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om alles te verwijderen (palm desktop, intellisync, et cetera) maar niets helpt... 8)7

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Werkt MS-Import en Export wel in 1x?

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb datzelfde met mijn printer.. bij het booten geeft XP telkens aan dat er nieuwe hardware gevonden is.. ik cancel dat dan gewoon en de printer werkt ondertussen ook gewoon goed. Misschien is het wel een XP bugje.
Heb je bij Palm Desktop wel 'Local USB' sync ge-enabled?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Hebben jullie administrator rechten voor toevoegen van hardware?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ook ms export werkt niet. Kan het zijn dat hij dat gedeelte ziet als SCSI? Ik kan me herinneren dat ik laatst een melding kreeg van een onbekend SCSI apparaat, die heb ik er toen vanaf gegooid. Sindsdien heb ik problemen.

Ik heb adminstrator rechten.

• Selachii

Selachii

gamedev

mja, hij ziet het idd als een scsi mass storage device,
wellicht dat hij in je device manager als unknown device staat...die dan even installen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Selachii op 21-05-2003 00:35 ]

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er geen unknown devices staan, ook niet als ik laat zoeken op nieuwe hardware...

Vaag hoor!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Klopt dat ie het ziet als SCSI (doet ie bij mij ook).
Probeer anders MS-Export (weer) te installaren op de pc. Blijkbaar hebben de CLIE's aparte ID voor synchronisatie en voor de opslagruimte...

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Selachii

Selachii

gamedev

hmm, jah, msexport installeerd ook een aantal interface drivers, maar of dat ook de palm interface is , dat weet ik niet

...gamen blijft leuk...

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens hier:

http://www.ita.sel.sony.com/support/clie/sj30/softupdates/

Moet je die update eens proberen te installeren, misschien helpt dat?

Anders zou ik opnieuw formatteren...

[ Voor 70% gewijzigd door _Richie_ op 22-05-2003 01:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die update al geprobeerd, maar dat hielp niets. Bedankt voor het meedenken.

Ik hoop niet dat formateren de oplossing wordt, ik probeer misschien systeemherstel van win xp wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt weer! Ik heb de cradle op een andere USB poort aangesloten en hij doet het weer probleemloos. Raar maar waar...
Pagina: 1