Toon posts:

PCMCIA netwerk-kaart werkt niet (meer)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn laptop (een oudje :*)) een PCMCIA netwerkkaart (SiteCom) gekocht, en werkte prima, totdat ik afgelopen week weer het internet op wou en er achter kwam dat die hele netwerkkaart helemaal niet meer werkt. Aangezien hij net nieuw is en alleen nog maar in mijn laptop gezeten heeft, ga ik er niet vannuit dat hij kapot is ofzo... Mijn laptop draait op Windows XP, en ik internet via Chello.

Weet iemand misschien waar dit probleem aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen? (Mijn laptop wordt overigens direct op de kabelmodem aangesloten, en niet via de 'hoofd'-pc)

Verwijderd

doe eens een ping in de promt naar 127.0.0.1 en als je daar geen reply op krijgt, zou ik zeggen, "koop u een nieuwe", vriendelijke groeten

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat geeft
ipconfig /all

lijkt me wel handig als je dus voortaan in je topicstart even wat info geeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
srry:). Ik heb net dat ping ... gedaan, en hij geeft gewoon aan wat er op deze pc ook verschijnt:

Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128. Daar lijkt mij niks mis mee(*)

ipconfig /all geeft aan dat er geen geldig IP is ofzo, hij staat op 0.0.0.0 :s

* = ik weet niks van netwerken af:p, weet alleen dat het hier net zo is en dat het hier werkt :D

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:56:
srry:). Ik heb net dat ping ... gedaan, en hij geeft gewoon aan wat er op deze pc ook verschijnt:

Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128. Daar lijkt mij niks mis mee(*)

ipconfig /all geeft aan dat er geen geldig IP is ofzo, hij staat op 0.0.0.0 :s

* = ik weet niks van netwerken af:p, weet alleen dat het hier net zo is en dat het hier werkt :D
Ip adressen als 0.0.0.0 is niet goed... check het boekje van je provider hoe je je pc moet instellen, waarschijnlijk krijg je geen ip van de dhcp server in de modem.

Stroom erop en eraf, kijken of hij dan werkt :) anders ff de helpdesk bellen :)

Verwijderd

gevalletje hardware adres?
In de meeste regio's van chello wordt er gevalideerd op hardware adres van ej netwerkkaart. Als je een nieuwe netwerkkaart gebruikt zal je het hardware adres moeten doorgeven aan de chello helpdesk. Deze wordt dan gekoppeld aan ej modem en je kan daarna pas toegang krijgen tot het chello netwerk.

Een andere optie is je hardware adres wijzigen in je netwerkkaart driver. Dan moet je wel het hardware adres van je OUDE netwerkkaart weten. Niet alle drivers ondersteunen het veranderen van hardwareadressen.
(staat uitgebreid beschreven in de netwerk faq)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 16:02:
gevalletje hardware adres?
In de meeste regio's van chello wordt er gevalideerd op hardware adres van ej netwerkkaart. Als je een nieuwe netwerkkaart gebruikt zal je het hardware adres moeten doorgeven aan de chello helpdesk. Deze wordt dan gekoppeld aan ej modem en je kan daarna pas toegang krijgen tot het chello netwerk.
lezen vriend, hij zegt dat hij wel gewerkt heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
:) Mja, ik kan wel naar helpdesk bellen, maar op 2 pc's via zelfde kabelmodem chello nemen is volgens mij niet helemaal volgens de regels:$ :-) En wat versta je onder 'stroom erop/eraf en dan kijken of het werkt? De modem ligt vaak zonder stroom (stekker eruit dus:p) en me laptop staat ook vaak zonder stroom, maar geen internet. En in dat chello boekje staat een hoop dingen, maar 1. Niet over Windows XP (bestond toen nog niet:p) en 2. als ik dat probeer werkt het ook niet, dan maakt hij wel een IP adres aan, maar dan kan ik nog steeds niet internetten. En aan Windows (XP) ligt het niet, want heb me laptop geloof ik al 5 keer opnieuw geinstalleerd, met steeds andere versie:$, maar het blijft niet werken...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Het ligt dan waarschijnlijk toch aan het MAC-adres. Kun je wel een lokaal netwerkje bouwen met je andere PC? Probeer dat eerst even, dan weet je zeker dat het niet aan je hardware of kabel ligt.

Vervolgens kun je kijken of je (als je nooooit meer de twee computers aan elkaar wilt hangen) de laptop op hetzelfde MAC-adres kan krijgen als je desktop.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar wat bedoel je precies met MAC-adres? Ik ben niet zo bekend op het gebied van netwerken... :$ En met elkaar verbinden (dat lokaale netwerk), bedoel dat beide pc's op router aangesloten worden (switch heet dat geloof ik;p) die op kabelmodem aangesloten moet worden? Zoja: welke kan ik dan het best nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 15:02:
Oke, maar wat bedoel je precies met MAC-adres?
MAC-adres is de unieke code die ieder apparaat heeft. Sommige internetproviders gebruiken dat adres om te verifiëren dat het inderdaad jouw computer is die in wil loggen. Wij vermoeden dat dit bij jou ook het geval is, omdat je met twee computers wilt connecten, en de twee netwerkaarten niet hetzelfde MAC-adres hebben.
Dit is soms te verhelpen door de netwerkkaart van de tweede computer hetzelfde MAC-adres te geven als de netwerkkaart in de eerste :)
Ik ben niet zo bekend op het gebied van netwerken... :$ En met elkaar verbinden (dat lokaale netwerk), bedoel dat beide pc's op router aangesloten worden (switch heet dat geloof ik;p) die op kabelmodem aangesloten moet worden? Zoja: welke kan ik dan het best nemen?
Hij bedoelt dat je tussen de twee computers een verbinding maakt. Dat kan ofwel door een 'crosscable' (zie ev. FAQ) tussen de twee netwerkkaarten te stoppen, of door de computers met een 'straight-kabel' allebei aan een switch of hub te koppelen :)
Maakt niet echt uit welke je neemt. Bedenk dat 'crosscables' en normale kabels fysiek verschillen, dus als je één van de twee hebt liggen zou ik de bijbehorende methode kiezen :)

Verwijderd

kun je het kaartje wel zien in je hardware lijst? misschien dat hij hem daar zelfs niet eens ziet of wel maar niet de goede drivers al is dat nat wel vaag als hij wel gewerkt heeft

Verwijderd

Topicstarter
In de lijst 'Aparaatbeheer' staat hij wel. Hoe kan ik beide kaartjes hetzelfde MAC-adres geven? Dan kan ik dat proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ow, haha, had ik nog niet gezien, sorry. Ik ga nu die url ff bekijken. Dus als ik het goed begrijp moet ik het macadres van de netwerkaart uit me laptop aanpassen naar dezelfde als die van de gewone pc, en daarna zou het internet het moeten doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd wat er in die topic staat, maar ik kan in IPCONFIG /all nergnes een mac-adres ontdekken:s?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Is hetzelfde als Physical Address

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga het nu proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus. Ik heb het wel een keer of 10 geprobeerd, maar het werkt niet. MAC adres is nu exact hetzelfde als dat van de gewone pc, andere gegevens (IP, DNS Server, Subnet e.d. gegevens) heb ik allemaal over genomen op laptop (neem aan dat dat ook het zelfde moet zijn?) maar het internet blijft het niet doen? Iemand nog een ander idee... :s?

Verwijderd

Sitecom, da's zeker met zo'n 'dongle' erbij? Heb je het stekkertje niet gewoon vern**kt?

Het idee is dus: probeer het eens met een andere.... (Kun je er niet ff 1 van iemand lenen om te gebruiken ofzo? Of ff bij iemand langsgaan, wel handig als die dan dus ook Chello heeft). Ik wil die dingen met die losse stekkertjes niet meer hoor, bij mij gaan die nooit lang mee.)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 20:23 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42
Ben je wel zeker dat het aan je netwerkkaart ligt en niet aan de Chello modem ?
Men zus heeft namelijk een soortgelijk probleem gehad en dat bleek aan de modem gelegen te hebben waar iets in opgefikt was.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
dus dat de kabel van me laptop naar de modem kapot is, bedoel je? ("Heb je het stekkertje niet gewoon vern**kt?") en wat bedoel je precies met een 'dongle' ?

En nee, ik denk niet dat het aan mijn modem ligt, want anders kan het internet het op deze pc toch ook niet doen, lijkt mij :)
Pagina: 1