Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el] voltmodden GF2Ti

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Owk mensen, we gaan leuk doen.
Ik denk dat CME het beste forum is, omdat dit veel met voltages/amperages en weerstanden te maken heeft, en weinig met de videokaart zelf. Denken de modjes daar anders over, mag er uiteraard gemoved (doc/vb) worden. :P

Het gaat om de Asus Geforce 2 Ti met 64mb en tv-out, die geplaatst gaat worden in mijn rag-pc, maar dat doet er niet toe.
Wat wel belangrijk is: deze bevat een IRU3007 voltage regulator. [datasheet]
Iemand anders heeft al eens eerder een poging gewaagd:
[rml][ OC] Asus v7700 + IRU3007 VoltChip[/rml]
maar dat topic werd gesloten door offtopic gelul. Hier gelieve niet.

Die IRU chip is gelijk aan de unisem chip, en onze x-bit vrienden zijn zo vriendelijk geweest al eens de GTS v7700 asus onder handen te nemen.
Waar ik alleen over struikel is dat zei de Vout2 pakken, in plaats van de (door de datasheet als core-uitgang aangewezen) Vout1.
Misschien komt dit doordat de chip ooorspronkelijk bedoeld was voor pentuim2 mobo's...
Ik wil dus eigenlijk alleen de Vcore van de GPU verhogen, en volgens de xbit guide zou ik dan de R3 (die het voltage van de gpu bepaald) moeten verlagen, door er een extra weerstand parralel overheen te solderen.
Kan iemand mij vertellen of Asus bij de TI versie nogsteeds de zelfde pinnen van de voltage regulator gebruikt, en of deze mod werkt?
Iemand die het dus al een keer uitgeprobeerd heeft, of inside info heeft van asus ;)
(of iemand die weet welke pin van de GF2Ti GPU de Vin is ;) , dan kan ik het gewoon doormeten :P

Een andere optie waar ik net aan te denken zat is om gewoon een dikke weerstand tussen de +5v en de vcore te hangen, dan heb je hetzelfde effect (hogere vcore door minder weerstand) alleen kan die chip tot 14A stroom leveren, en een beetje weerstand niet....

[ Voor 9% gewijzigd door Kr3Kr op 19-05-2003 21:00 ]

Gregor van Egdom Krekr