Hoe krijg ik heatsinkjes van mijn radeon 9700 pro

Pagina: 1
Acties:

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik heb een probleem ik heb toen ik net mijn gigabyte radeon 9700 pro binnen had er heatsinkjes op de achter kant geplakt omdat daar nog geen koeling op zat.
Maar nu wil ik er een Zalman ZM80A-HP op mijn videokaart monteren maar hoe krijg ik die heatsinkjes er weer af.

Ik heb ze toen gemonteerd met op de 4 hoeken een druppel secondelijm en in het midden koelprut en aandrukken maar.

Nu wil ik ze er weer af hebben anders gaat de zalman namelijk niet passen, Hoe doe ik dit.
Ik heb al iets gelezen over dat je hem in een zakje in de diepvries moet leggen.
Maar is dit niet erg slecht voor een videokaart, en geeft dit garantie dat ik het er af krijg zonder dat de geheugenmodulles aan de heatsinkjes blijft zitten.
En als je hem in de diepvries legt hoe lang moet de radeon erin liggen en kan het verder geen schadelijke gevolgen geven aan de kaart.

Ik heb de faq gelezen en al gegoogelt en kon niks vinden over dit probleem, wel hoe het te bevestigen maar daar heb ik weinig aan.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Van in de diepvries liggen krijgt je kaartje niks.
Een auto die boordevol electronica, sensors en ventilators zit doet et ook gewoon bij min 20. Uiteraard alleen als je een goede accu hebt.

Leg hem er gewoon een nachtje in.
Natuurlijk wel in een plastic zakje dat je goed hebt afgesloten ivm condens.
Koud uit de vriezer direkt de heatsinkjes eraf breken (heel voorzichtig).

Een paar uur weer op kamertemperatuur laten komen (ook ivm condens) voor je hem weer plaatst.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Tundreq
Heb je ervaring mee dat dit zeker werk en niet dat het geheugen breekt door de koude

Verwijderd

Of met een touwtje er voorzichtig onder door zagen.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Ik garandeer je dat het invriezen van je kaartje geen probleem is. Wel weer goed op kamer temp laten komen voor je hem weer terug plaatst.

Of je geheugen chips het overleven weet ik uiteraard ook niet. Hangt er van af hoe goed je seconden lijm is geweest en hoeveel kracht je zet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Fohn plus draadje :)

Gegarandeerd suc6 :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tundreq
is een fohn niet te warm voor zulke micro onderdelen dat je later altijd artifacts blijft zien doordat het te heet is geworden

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dan lijkt me het nog beter om de kaart gewoon een tijdje flink te belasten met een 3D game.. dan wordt ie echt wel heter dan met een fohn. Ik weet alleen niet of dat dingetje dan makkelijker los komt (zal toch wel ontworpen zijn om ook stevig te blijven zitten bij hoge temps)

Verwijderd

waarom doe je erook seconde lijm op? wel een beetje eigenfout. trouwens je zou met de fabrikant van de sec. lijm kunnen bellen onder welke omstandigheden dat goedje weer loslaat. of zoals er al staat invriezen en heeeel voorzichtig afbreken. of of te koop aanbieden en een 9800pro aanschaffen (kan ook niet goedkoop)
Pagina: 1