Toon posts:

Router of netwerkkaart verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe comp gekocht, net MoBo Asus P4PE met daarop de Broadcom 10/100 ingebakken netwerkkaart.

Het probleem is als volgt:

Als ik verbinding wil maken via internet gaat dat prima, via 't kabelmodem, maar via m'n router (Billion Bipac 640 SE) krijg ik er nix uit.. Ik ben al aan 't rondkijken geweest, en wat ik constateerde is 't volgende:

De router wijst adressen toe tussen 192.xxx.x.100 & 192.xxx.x.199, nou dat gaat goed bij de andere computer, die krijgen allemaal een IP toegwezen binnen deze waarden. Maar mijn computer krijgt een IP van 168.xxx.xx.xxx o.i.d. maar nooit binnen de grens die door 't router toegwezen wordt... Ik heb naar mijn weten echt alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit... Ook bij de netwerkverbindings krijgen alle computer een net overzichtje met de gegevens t/m dns, mijn computer geeft alleen IP adres en gateway op als ie op router staat..

Waar zit 't probleem? in me router of in me netwerkkaart???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je je PC direct op je modem aansluit gaat het goed - maar sluit je hem aan op je router, dan werkt het niet meer?

Dat lijkt me meer een kwestie van foutieve bekabeling of iets dergelijks - soms wil een driver update van je netwerk kaart ook nog wel eens helpen maar dat is meestal alleen om je autodetection te verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar op welke manier kan ie dan verkeerd bekabeld zijn?? de kabel is op exact dezelfde manier bekabeld als de andere kabels binnen 't netwerk...

En ik heb de nieuwste drivers (naar mijn idee er op staan)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 19:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je hebt neem ik aan ook even ipconfig /release en /renew gedaan he?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al geprobeerd om daadwerlijke dezelfde kabel, en dezelfde uitgang op je router te gebruiken voor deze PC ?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Ik neem aan dat je ervaring hebt met die router en dat de modem via de wanaansluiting binnenkomt en de pc's aan een van de extra poorten zitten?
je adersreeks 192.168.1.100 t/m 192.168.1.199 is normaal maar een adres uit de reeks 168.x.x.x lijkt me extern verkregen worden.
Ergens klopt er iets niet aan je aansluitingen.

Copyright and left by SED...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Ben ik hou heel dom of zie ik het goed dat de 168.-reeks gewoon de Windows "geen dhcp lease verkregen"-reeks is? Dat wil dus zeggen dat de router geen ip uitdeelt aan jouw pc. Klinkt als bekabeling of een fout in de routerconfig.

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 15:32
168.x.x.x zijn de standaard ip nr's die je van Windows krijgt toegewezen als het geen nummer kan verkrijgen via DHCP. Kun je de router wel benaderen als je het IP nr en Subnet van je netwerk kaart handmatig in dezelfe reeks zet?

@ Lekkere kwal: Nee, je hebt helemaal gelijk :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door marco5 op 20-05-2003 00:24 . Reden: Net te laat! ]

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Een vriend van mij heeft ook hetzelfde mobo en tijdens het lannen kreeg hij als enige geen verbinding, bleek dat ondanks het feit dat hij op een 100 mbit FD switchpoort zat de NIC op half duplex werkte. Aan de driver meegegeven dat deze toch echt op 100 mbit FD moest gaan werken, echter geen resultaat. Hierop maar mijn reserve 3Com905 NIC geplaatst, probleem over. Lijkt een beetje op brakke drivers voor de NIC....

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Nou probleem gevonden hoor, ik had kabel per ongelijk niet goed bestekkerd :X
Pagina: 1