Toon posts:

[98] lan disconnect on dialup?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de lan verbinding dicht te knijpen als iemand een dialup verbinding opstart? Heb namelijk meerdere personen op het netwerk die bij klanten in moeten bellen met pc-anywhere om te troubleshooten, als ze dit doen wil ik dat de lan verbinding wordt geblokkeerd. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

Heb de search al gebruikt en op google gezocht, maar kan niks vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Verwijderd

wat is je eigenlijke doel ?

Wil je voorkomen dat er mensen via de Dial-up op het LAN kunnen komen ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik inderdaad voorkomen. Het geldt dus eigenlijk niet alleen voor pc anywhere, maar ook voor andere dialup verbindingen die een werknemer zelf aan kan maken (inbellen naar een isp bijv.). Het OS waar de werknemer op draait is Windows 98.

Verwijderd

als je slim bent gooi je er een firewall op en blokkeer je de programma's ;)

een firewall houd overigens alles tegen op jouw bevel ;)

Verwijderd

Topicstarter
In een bedrijf waar je 500 werknemers hebt wil je niet bij elke werknemen een firewall installeren. Het gaat om plus minus 20 werknemers die bij klanten moeten kunnen inbellen met bijv. pc anywhere omdat ze de klant support moeten leveren.

Ik wil alleen dat ons netwerk geisoleerd blijft van buitenaf.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Een stand-alone maken waar klanten op in kunnen bellen voor hulp op afstand... Dan kunnen ze ook niet op jullie LAN komen, lijkt me een simpele oplossing :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1