Meerdere Nics Bridgen

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:50
Op mijn server heb ik dus 2 nics.

Ik zou deze 2 lan connecties willen bridgen. Met windows XP is dit heel gemakkelijk.
Daar kan je de 2 lan connecties selecteren en als je dan klikt met de rechtermuisknop , heb je de keuze : Create network bridge.

Maar hoe kan ik een bridge maken onder windows 98/ME/2000 , want die instructie vindt ik niet. Onder windows 2000 server / advanced server staat het ook niet.

Kheb het net echt al onnozel afgezocht achter zo van die progskes , maar niet gevonden. Wel heb ik winbridge gevonden , maar mijn 2de nic is daar niet compatibel mee, was ook een zelfgemaakt betaversieke , daarmee waarschijnlijk.

Weet iemand hoe ik dit moet doen? Of waar ik een ander programmake kan vinden.

PS Kom niet af met , gebruik linux of doe het zo , of koop een router , nee ik wil gewoon een oplossing voor een bridge te maken onder win98/me/2000

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

RRAS does not provide bridging functionality.

Windows XP and the upcoming Windows 2003 Server allow the bridging of
interfaces via the Network Connections folder.
Op zoek naar een tooltje dus.

• NoFate
dju toch hé.

Bestaat er dan een ander manier om een internetverbinding te delen over meerdere lan connecties?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

internetverbinding delen over meerdere lan connectie's??? mmm.. gewoon over 1 nic en een hubje is makkelijker ;) dan kan je gewoon de standaard internet deling gebruiken of een programma als Winroute ofzo...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• elevator
  • Niet online

elevator

NoFate schreef op 19 May 2003 @ 21:33:
Bestaat er dan een ander manier om een internetverbinding te delen over meerdere lan connecties?
Vertel ons anders eens wat je wil bereiken - want bridgen heeft niet per se erg veel te maken met het delen van je internet over meerdere lans ;)

• NoFate
ok , ff uitleggen

Kheb dus een server pcke waar adsl via modem binnenkomt.
vanuit die server pc vertrekt er een lan connectie naa de werk pc. Maar ook vanuit de server vretrekt er een draadloos netwerkske naar mijn laptop (werkt als het zelde principe als een lan connectie)

Dus voor met de werk pc en de laptop tegelijkertijd op internet te kunnen , moet ik dus de adsl verbinding delen over de beide nics. Maar omdat dat nie gaat , moest ik dus eerst die 2 lan connecties (netwerk + gewoon ) bridgen. En dan mijn adsl verbinding sharen over die gebrdige connectie.

Met windows xp werkt dit prima , heb dit al getest , maar mijn server is net iets te zwak voor XP te draaien.

Met een hub kan ik niet werken btw omdat mijn 2de netwerk een draadloos usb netwerk is!

Verwijderd

je kunt deze "bridge" ook gewoon in dos aanmaken.
Route add x.x.x.x mask x.x.x.x x.x.x.x o.i.d.

• elevator
  • Niet online

elevator

Zou je kunnen proberen je post op zo'n manier te schrijven, dat de mensen die dit lezen ook het idee krijgen dat je hier moeite voor doet? Het typen in 'spreektaal' begint steeds meer gewoon te worden op allerlei real-time chat systemen zoals MSN Messenger, mIRC en ICQ maar wordt op een forum absoluut niet gewaardeerd. Het is maar een hint
NoFate schreef op 19 May 2003 @ 22:37:
Met een hub kan ik niet werken btw omdat mijn 2de netwerk een draadloos usb netwerk is!
En als je nou ipv je verbinding te willen bridgen, NAT gebruikt op die binnenkomende netwerk connectie ?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:31
Zoek naar Sygate office network en ge zult de oplossing vinden. Deze ondersteunt inet delen over meerdere nics tegelijk bandwidth management mtu BRIDGE een een hele mooie zooi

suc6

=/\= System Status =/\=

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Maar nu even een vraagje he, we hebben het nu het routen van netwerkverkeer, noem je da bridgen of is een andere naam vor load-balancing op 2 nic's nu bridgen? Of worden deze termen gewoon overal 'mis/ge'bruikt?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:58
Bridgen zorgt ervoor dat netwerkkaarten in n pc de functie van n switch krijgen; een pc met 5 kaarten gedraagt zich als n switch met 5 poorten, bijvoorbeeld.
De belasting van n verbinding verdelen over meer lijnen wordt o.a. port-trunking, load-balancing, n port-channel oid genoemd.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
En wordt die laatste techniek dan ook gebruikt om de snelheid van de netwerkverbinding naar de server te verhogen(verdubbelen) ?

• NoFate
Anubis801 schreef op 19 May 2003 @ 22:43:
Zoek naar Sygate office network en ge zult de oplossing vinden. Deze ondersteunt inet delen over meerdere nics tegelijk bandwidth management mtu BRIDGE een een hele mooie zooi

suc6
dit is dus de enigste oplossing voor mijn probleem? Of heeft iemand nog andere ideeen?

Bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door NoFate op 20-05-2003 09:47 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27
FatalError schreef op 20 mei 2003 @ 00:40:
Bridgen zorgt ervoor dat netwerkkaarten in n pc de functie van n switch krijgen; een pc met 5 kaarten gedraagt zich als n switch met 5 poorten, bijvoorbeeld.
De belasting van n verbinding verdelen over meer lijnen wordt o.a. port-trunking, load-balancing, n port-channel oid genoemd.
Dit heeft geen bal met een bridge te maken.
Een bridge heeft tot doel om twee netwerksegmenten te kopelen.

Bv. In segment A heeft iedereen een IP in subnet 255.255.255.0 om deze computers te kunnen laten comuniceren met segment B waar de IP in subnet 255.255.255.128 zonder dat hier voor een router noodzakelijk is.
Dit heeft tot gevolg dat alle PC's in segment A en B hetzelfde gateway adress kunnen gebruiken omdat deze twee segmenten aan elkaar gekopeld zijn.
Omdat communicatie van tussen segment A en B zonder router kan geschieden ondanks dat de IP niet hetzelfde subnetmasker zitten.

Een bridge kan alleen beperkte routing dingen doen. Hij stuurt packets gewoon door van A naar B als hij ziet dat het IP niet het subnet voorkomt van A terwijl hij niet weet dat segment B er ook niks aan heeft. Een router weet dat wel en zal het packet dan niet doorsturen.

Een bridge werd vroeger ook wel een poor-,mans router genoemd. Want vroeger waren het losse dingen zoals een switch. Tegenwoordig kan elke router (Niet die huis tuin en keuken dingen) bridgen, apperaten die dat vroeger konden werden een brouter genoemd en waren duurder.
Een bridge is een luxe repeater

Ohja Briges werden veel gebruikt in op netwerken waar Bv. IPX/SPX of TCP/IP naast een niet routebel procotol werd gebruikt zoals NETBUEI aangezien NETBUEI comm. ophoud bij de router waardoor niet alle PC elkaar konden zien. Met de bridge was wel het hele netwerk beschikbaar.

ADD ROUTE methode voldoet hiervoor in de meeste gevallen wel voor.

8)7 Krijg ik me toch even koppijn moest me oude lesstof MCSE TCP/IP even ophalen is toch alweer 3 jaar terug.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 20-05-2003 10:56 . Reden: Ik zei iets dat niet waar is. ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:58
Dit heeft geen bal met een bridge te maken.
Een bridge heeft tot doel om twee netwerksegmenten te kopelen.
Wel lezen aub, ik leg ZOWEL bridging ALS port-trunking uit.
Ohja Briges werden veel gebruikt in op netwerken waar Bv. IPX/SPX of TCP/IP naast een niet routebel procotol werd gebruikt zoals NETBUEI aangezien NETBUEI comm. ophoud bij de router waardoor niet alle PC elkaar konden zien. Met de bridge was wel het hele netwerk beschikbaar.
Of jouw boek had het fout of ik snap iets niet, maar een bridge zorgt er NIET voor dat TCP/IP met Netbeui kan babbelen, daar heb je toch echt n router voor nodig!
Een bridge is echt niet meer dan n layer 2 switch. Hoewel er voor linux bridging wel patches te vinden zijn waardoor je enkele layer3 bewerkingen kan uitvoeren op het verkeer door de switch (bepaald verkeer weren bijvoorbeeld, maar NIET routing functies).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27
FatalError schreef op 20 May 2003 @ 10:39:

Of jouw boek had het fout of ik snap iets niet, maar een bridge zorgt er NIET voor dat TCP/IP met Netbeui kan babbelen
Dat bedoel ik toch echt niet ik bedoel een systeem dat één PC meedere protocollen op de adapter had zitten.

Kwam vrij veel voor in de tijd er overgegaan werd op TCP/IP om netwerken werden toen veel in stukken gehakt "segmenten" de PC die dan nog alleen NETBUEI hadden moesten wel het hele net overkunnen en daarom stonden er bridges.

PS. Om twee verschillende protocollen te laten communiceren heb je een gateway nodig.
Pagina: 1