Ik heb genoeg gelezen op dit forum over multi-screen hoe dat in zijn werk gaat etc, maar nu wil ik het zelf ook gaan doen maar niet met een Maxtor videokaart, want de kaart is te duur en de kwaliteit is te min. Ik wil niet 2 van de nieuwste videokaarten erin maar bijv een geforce2 64MB, maar ik wil eigelijk 2 dezelfde modellen videokaarten gaan gebruiken(PCI, want ik heb maar 1 AGP slot), en ik heb gelezen dat het niet met alle modellen wil werken, dus welke modellen kunnen jullie me adviseren?
je wil geen matrox omdat je de kwaliteit te min vind, maar bijna alle kaarten die vga en dvi out hebben kunnen 2 beeldschermen aan. mijn Ati 9500 bijvoorbeeld.
en je hoeft er niet perse een dvi - monitor voor te hebben, er zijn namelijk converters (vaak meegeleverd bij videokaart)
en je hoeft er niet perse een dvi - monitor voor te hebben, er zijn namelijk converters (vaak meegeleverd bij videokaart)
Heel veel info geef je niet... Als je maar 2 monitoren wilt, kun je uit met 2 GF2 achtigen, dat werkt wel, maar dan kun je net zo goed voor een dualhead ding gaan. Wat is er niet goed genoeg aan de Matrox? Aan Matrox' 2D kan niemand tippen... Dan zou je bijvoorbeeld twee identieke dualhead kaarten van matrox kunnen nemen met een PCI en een AGP. Of voor 3 schermen een GF4Ti serie voor 2 monitoren en bijvoorbeeld de PCI GF2 oid voor een 3e monitor. Dus, WAT is niet goed genoeg aan de matrox en hoeveel heads wil je hebben?
Ik denk dat die er meer dan 2 schermen op zijn computer wilt doen.
Ik wil er maar 2 monitoren op plaatsen, maar ik wil geen Maxtor omdat ie nogal redelijk prijsig is en ik heb er niet veel positiefs over gelezen.
ps. ik ga de desbetreffende pc niet gebruiken voor spellen etc.
ps. ik ga de desbetreffende pc niet gebruiken voor spellen etc.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:12
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sorry, maar matrox heeft de beste 2d kwaliteit, en de nieuwe kaarten van ati zijn ook zekers niet slecht.
Een gf2 is echt super slechte kwaliteit vergeleken met deze kaarten hierboven. Waarom geen matrox palaria kun je 3 schermen op aansluiten en klaar.
Waar lees jij dan al die onzin die je zegt
Niet veel positiefs over matrox??
En als je geen spellen wilt spelen is dat toch echt de kaart voor jouw.
Een gf2 is echt super slechte kwaliteit vergeleken met deze kaarten hierboven. Waarom geen matrox palaria kun je 3 schermen op aansluiten en klaar.
Waar lees jij dan al die onzin die je zegt
Niet veel positiefs over matrox??
En als je geen spellen wilt spelen is dat toch echt de kaart voor jouw.
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 19-05-2003 19:48 ]
dan kan je met ati en nvidia een kaart naar keus maken. want die heb beiden alleen maar dual head video kaarten.
Je kunt beter 1 oude 2e hands PCI Matrox kaart kopen en 1 snellere AGP kaart.
Aan 2 snelle kaarten heb je niets, de 3d van de 2e kaart wordt niet gebruikt. Zonde van het geld dus.
Zoek gewoon een matrox Millenium 1 of 2 of een Matrox Mystique met meer dan 2 MB geheugen (4MB bijvoorbeeld).
Die werken perfect als secundaire kaart en kunnen hele hoge resoluties aan.
Aan 2 snelle kaarten heb je niets, de 3d van de 2e kaart wordt niet gebruikt. Zonde van het geld dus.
Zoek gewoon een matrox Millenium 1 of 2 of een Matrox Mystique met meer dan 2 MB geheugen (4MB bijvoorbeeld).
Die werken perfect als secundaire kaart en kunnen hele hoge resoluties aan.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Als het niet voor spellen gebruikt wordt kan ik je vooral de Matrox p650 aanraden. De signaalkwaliteit hiervan is op het niveau dat we van matrox gewend zijn en de prijs zou nogal moeten meevallen
Hij is nog niet in de pricewatch, maar lijkt me wel eenSyncMaster schreef op 19 mei 2003 @ 20:02:
Als het niet voor spellen gebruikt wordt kan ik je vooral de Matrox p650 aanraden. De signaalkwaliteit hiervan is op het niveau dat we van matrox gewend zijn en de prijs zou nogal moeten meevallen
Maar goed, in de lijn van tweakduke en its_me moet ik zeggen dat de TS het best zich nog maar eens goed moet verdiepen in wat hier op GoT geschreven is over beeldkwaliteit en over multiple monitor support, want als je denkt per se twee dezelfde kaarten nodig te hebben, of überhaupt dat je meerdere kaarten nodig hebt om twee monitoren aan te sturen, dat Matrox 'Maxtor' heet (die lui maken HDDs
Paar tips:
- bijna alle PCI kaarten willen als primary opgestart worden. Enige makkelijk verkrijgbare uitzonderingen zijn de PCI Matrox kaarten vanaf de Millennium I - handig, want je verliest heel wat (3D) mogelijkheden als je beste kaart als secondary moet
- als je niet gamet is 2D beeld belangrijk. Dat wordt in grote mate bepaald door de underpass filters. Die van Matrox zijn altijd ERG goed geweest (al hoor je af en toe mindere geluiden over de Parhelia), ATi heeft sinds de eerste Radeon goede (ondertussen is die goede lijn door Hercules voortgezet), maar bij nVidia is het lastig, pas sinds de GF3 heb je redelijk kans op goede filters, waarbij je echt niet de goedkoopste kaart moet nemen.
- driver support is ook belangrijk. Onder Windows doen Matrox, Ati en nVidia niet echt meer voor elkaar onder (al heeft Matrox onder 2K/XP nog een paar extra features), maar onder Linux (xfree86) zijn de nVidia drivers beduidend superieur. Driver support voor andere merken chips dan deze drie is vaak dermate minder dat het af te raden is hen te kopen als je nieuw moet beginnen.
- als je budget beperkt is: koop 2e hands en bepaal je keuze op basis van de monitoren die je hebt. Met een wazige noname 14" monitor merk je geen zak van het verschil tussen een Matrox P750 en een brakke noname TNT2-M64, maar als je een goede 20" met 0.24dp hebt die je op 1600x1200 wilt draaien, dan is alles onder de absolute top waardeloos.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1