Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lap counter

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
Ik heb met een stel vrienden van mij van die nitro auto's gekocht (hpi nitro rs4 3)

Nu wil ik eens willen kijken of het mogelijk is om een lapcounter te maken.

Ik wil hem dus aan een laptop kunnen hangen zodat ik het geheel kan uitlezen maar dat is niet zo'n probleem... De moeilijkheid zit hem in de detectie van de auto's. Een lus in de weg is zoiezo geen optie omdat wij willekeurig ergens rijden.

Ik had zelf al bedacht* om iedere auto met een IR led een eigen frequentie uit te laten zenden, alleen de moeilijkheid zit hem in het detecteren van die frequenties.

Heeft iemand anders nog aanvullenden of andere ideeen ?

*eigenlijk gejat uit de conrad maar dat koste meer dan 300 euro :'(

[ Voor 3% gewijzigd door hilbren op 19-05-2003 19:48 ]

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Dat met die IR led's is geen probleem, maar dan krijg je te maken dat het IR oog de ene auto IETS eerder ziet dan de andere...

[edit]

En met een microcontroller en een HD44780 compatible LCD kun je heel wat mooie dingen maken.,..

ronde tijden,
aantal labs,
snelheid,
etc....

[ Voor 46% gewijzigd door Atmoz op 19-05-2003 19:41 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een ronde is btw een Lap, geen Lab.

Maar volgens mij heeft conrad oid wel van die kitjes met sensoren voor rondetijden, ik weet alleen niet of die klein genoeg zijn voor een schaalauto.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• hilbren
atmoz schreef op 19 mei 2003 @ 19:39:
Dat met die IR led's is geen probleem, maar dan krijg je te maken dat het IR oog de ene auto IETS eerder ziet dan de andere...

[edit]

En met een microcontroller en een HD44780 compatible LCD kun je heel wat mooie dingen maken.,..

ronde tijden,
aantal labs,
snelheid,
etc....
precies daar had ik ook al aan gedacht; ik maak gewoon een kapje voor de ir sensor zodat ie alleen auto's ziet die over de finish lijn komen. :7

• hilbren
Hydraulik-Phunk schreef op 19 May 2003 @ 19:45:
Een ronde is btw een Lap, geen Lab.

Maar volgens mij heeft conrad oid wel van die kitjes met sensoren voor rondetijden, ik weet alleen niet of die klein genoeg zijn voor een schaalauto.
misschien is er een aardig moderator in de buurt die mij titel wil wijzigen ??
thanks voor de taalcontrole Hydraulik-Phunk

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

hilbren schreef op 19 May 2003 @ 19:51:
[...]

precies daar had ik ook al aan gedacht; ik maak gewoon een kapje voor de ir sensor zodat ie alleen auto's ziet die over de finish lijn komen. :7
Zoiets kan je wel realiseren met een soort van winkelbel, die koppelen a/e stopwatch met split-tijden oid.
Alleen dan heb je een erg simpele opstelling, kan je ook niet zien wie er nou de winnaar is bij een close-finish :P

Ik weet het ook niet allemaal hoor, kom alleen met wat ideeën :P
Nog iets, ik weet niet hoe hard die karretjes gaan (80+?), je hebt best kans dat een optische sensor zoiets niet eens waarneemt.

• hilbren
Hydraulik-Phunk schreef op 19 May 2003 @ 20:20:
[...]

Ik weet het ook niet allemaal hoor, kom alleen met wat ideeën :P
Nog iets, ik weet niet hoe hard die karretjes gaan (80+?), je hebt best kans dat een optische sensor zoiets niet eens waarneemt.
Als ik zie dat ze bij de conrad ook zoiets verkopen, moet het werkend te maken zijn :?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Je kan beter niet de golflengte van alle ir leds anders kiezen, maar de spanning/intensiteit sinus vormig laten varieren van de leds op verschillende frequenties b.v. op 1,2,3 khz .
Als je dan de een foto diode hebt kan je de data via een aantal frequentie filtertjes op 1,2,3 khz(RC netwerkjes met opamp) de data filteren, de spanning die er uit elk van de filtertjes komt bepaald dan of er een auto voorbij komt.
Hang de uitgangen van de filter aan een klokingang van een teller ic b.v. de 4020 of de 4024,4040 dan kan je aan de uitgangen van de ic's binair aflezen hoeveel keer een auto voorbij is gekomen of dat weer koppelen aan een cijferdisplay

[ Voor 24% gewijzigd door djexplo op 19-05-2003 20:42 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• hilbren
djexplo schreef op 19 May 2003 @ 20:33:
Je kan beter niet de golflengte van alle ir leds anders kiezen, maar de spanning/intensiteit sinus vormig laten varieren van de leds op verschillende frequenties b.v. op 1,2,3 khz .
Als je dan de een foto diode hebt kan je de data via een aantal frequentie filtertjes op 1,2,3 khz(RC netwerkjes met opamp) de data filteren, de spanning die er uit elk van de filtertjes komt bepaald dan of er een auto voorbij komt.
Hang de uitgangen van de filter aan een klokingang van een teller ic b.v. de 4020 of de 4024,4040 dan kan je aan de uitgangen van de ic's binair aflezen hoeveel keer een auto voorbij is gekomen
ik denk dat het varieren van de frequentie wel genoeg is en het ook de meest betrouwbare methode is.
Ik vraag mij alleen af of de rc filters wel scherp genoeg zijn, zeker als ik meerdere auto's wil gaan gebruiken.
Ik heb dus eigenlijk een 1 of ander ictje nodig dat dat redelijk nauwkeurig kan :S maar met welke key woorden moet ik dan gaan zoeken :/

• djexplo
  • Laatst online: 27-10 15:31
Nog een andere eenvoudiger oplossing, koop een winkel bel die afgaat als de deur opengaat met zo'n ledje / fotodiode systeem. Als je daar een condensatoor met teller ic achter hangt kan je bijhouden hoeveel auto's er voorbij de finish komen. (alleen niet welke auto)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• hilbren
djexplo schreef op 19 May 2003 @ 20:44:
Nog een andere eenvoudiger oplossing, koop een winkel bel die afgaat als de deur opengaat met zo'n ledje / fotodiode systeem. Als je daar een condensatoor met teller ic achter hangt kan je bijhouden hoeveel auto's er voorbij de finish komen. (alleen niet welke auto)
ja zover was ik ook al :P dat wil ik dus niet

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

hilbren schreef op 19 May 2003 @ 19:53:
[...]

misschien is er een aardig moderator in de buurt die mij titel wil wijzigen ??
thanks voor de taalcontrole Hydraulik-Phunk
whahaha
* FlotterPower dacht dat het hier over een labaratorium aanrecht ging
8)7 :D

I don't want no cake, I want me some pie!

• hilbren
FlotterPower schreef op 19 May 2003 @ 20:58:
[...]
whahaha
* FlotterPower dacht dat het hier over een labaratorium aanrecht ging
lekker nuttig :(

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

is het misschien niet mogelijk om op de finish een draadje te leggen (stroomgelijdend uiteraard) en aan elke auto een draadje naar de grond laat lopen (die dus gewoon over de grond (sleept) oid.. iig iets dat ie contact maakt met de grond (en dus met het draadje als ie over de draad heen rijd), en dan zorgen dat elke auto een ander voltage oid heeft zodat ze afzonderlijk kan worden bekeken..

klopt nog nix van dit idee, maar er zijn vast zat mensen die dit idee kunnen verbeteren..

but remember, it was my idea :D

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Hoe doen ze het bij de F1 eigenlijk? Daar zal ook wel iets zijn... of doen ze dat met een camera en een pc? Hoewel, nee ik zie moelijk een camera met 1000beelden per seconde. Er zal wel iets zijn. Zie maar bij de karting...

Ik denk dat ze het met radiogolven doen in de grond. Ir is te ver gezocht.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

FlotterPower schreef op 19 May 2003 @ 20:58:
* FlotterPower dacht dat het hier over een labOratorium ;) aanrecht ging
Maareh, kan je niet iets met ultra-heldere leds in de zeikant van een auto, en dan een webcam met kleuren-herkenning?

Gregor van Egdom Krekr

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Nee dat heeft bijdrage,.....
Ik maak even duidelijk dat er gewoon een duidelijkere topictitel moet komen
maar wat jij zegt heeft dus ook "niet echt veel" nut.

Maar om weer even ontopic te gaan.
Mij lijkt het mss wel handig om bij de finish een IR reciever te plaatsen.
Elke auto die langs komt rijden stuurt data naar de reciever.
Dingen als welke auto het is enzo.
Een programmatje (die je dan waarsch.) zelf zal moeten schrijven plaatst er dan de tijd e.d. bij.
Met behulp van die data kan hij de gem. snelheid van het vorige rondje berekenen.
Enige probleem dan is nog de batterijen. De auto's zullen dan nl. wel de hele tijd data moeten verzenden

edit
Kr3Kr schreef op 19 May 2003 @ 21:04:

Maareh, kan je niet iets met ultra-heldere leds in de zeikant van een auto, en dan een webcam met kleuren-herkenning?
Zo simpel kan het natuurlijk ook, dat ik daar niet aan dacht :)
daar heb je nl. niet echt een labOratorium voor nodig ;)

edit2
Maar dan heb je natuurlijk nog wel de bijzonder gekleurde auto's.
Dat kán dan nog voor wat probleempjes zorgen.
En je kan niet erg veel autos rond laten rijden

[ Voor 29% gewijzigd door FlotterPower op 19-05-2003 21:12 ]

• hilbren
Kr3Kr schreef op 19 May 2003 @ 21:04:
[...]

het idee is wel leuk :)
alleen dan ben je nog steeds erg beperkt in het aantal auto's die kunt laten rondrijden

• hilbren
FlotterPower schreef op 19 mei 2003 @ 21:08:
Nee dat heeft bijdrage,.....
Ik maak even duidelijk dat er gewoon een duidelijkere topictitel moet komen
maar wat jij zegt heeft dus ook "niet echt veel" nut.
je hebt helemaal gelijk |:(
Maar om weer even ontopic te gaan.
Mij lijkt het mss wel handig om bij de finish een IR reciever te plaatsen.
Elke auto die langs komt rijden stuurt data naar de reciever.
Dingen als welke auto het is enzo.
Een programmatje (die je dan waarsch.) zelf zal moeten schrijven plaatst er dan de tijd e.d. bij.
Met behulp van die data kan hij de gem. snelheid van het vorige rondje berekenen.
Enige probleem dan is nog de batterijen. De auto's zullen dan nl. wel de hele tijd data moeten verzenden
daar heb ik ook aan gedacht, maar wat gebeurt er als er twee auto's tegelijk over de finish en ook tegelijk een pakketje data naar de ir-sensor sturen? :S volgens mij krijg ik dan hele rare data in m'n controler

en die batterijen gaan ook nog leuke problemen geven, daar had ik nog niet over nagedacht _/-\o_ bedankt FlotterPower

• hilbren
is voor slotcars !!
heb je gezien hoe dat ding werkt :S , slaat echt nergens op
moet je kopen voor 80$
en tuurlijk heb ik met google gezocht, ik begin niet voor niets een topic :?

ps, het komt misschien een beetje hatelijk over, zo bedoel ik het dus niet!!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wdekreij schreef op 19 mei 2003 @ 21:03:
is het misschien niet mogelijk om op de finish een draadje te leggen (stroomgelijdend uiteraard) en aan elke auto een draadje naar de grond laat lopen (die dus gewoon over de grond (sleept) oid.. iig iets dat ie contact maakt met de grond (en dus met het draadje als ie over de draad heen rijd), en dan zorgen dat elke auto een ander voltage oid heeft zodat ze afzonderlijk kan worden bekeken..

klopt nog nix van dit idee, maar er zijn vast zat mensen die dit idee kunnen verbeteren..

valt mij op dat ik hier niemand over hoor praten? wast dan zo slecht idee? :?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
1: Ik denk dat het heel lastig wordt om een draadje zo te maken dat het continu over de grond sleept: ze hebben heel goede vering en kunnen tot 70 km/u. Het draadje zal omhoogbuigen of gaan 'zweven'.

2: wil je een auto een voltage laten afgeven moet je zelfs met 2 draadjes werken.

TS: ik ben maar een noob: Wat is/heeft een slotcar wat jouw auto niet is/heeft?

[ Voor 18% gewijzigd door zetje01 op 19-05-2003 22:02 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

wdekreij schreef op 19 mei 2003 @ 21:50:
[...]

Niet echt realistisch; zie je het al voor je ? Karretjes die met 80 per uur oid met een stuk koper over de baan schuren, da's niet echt een helder idee.
Gaat niet werken, koper slijt, buigt etc, alles behalve het goeie waarschijnlijk.
En dan die verschillende voltages, ook een beetje moeilijk te realiseren.
Het kan wel, maar het kan uiteraard simpeler.
jvvv schreef op 19 mei 2003 @ 21:04:
Hoe doen ze het bij de F1 eigenlijk? Daar zal ook wel iets zijn... of doen ze dat met een camera en een pc? Hoewel, nee ik zie moelijk een camera met 1000beelden per seconde. Er zal wel iets zijn. Zie maar bij de karting...

Bij de F1 en alle andere takken van autosport hebben ze een zender aan boord, zelfs bij mountainbiken.
Let maar eens op de voornaaf bij MTB worldcup wedstrijden, zit vaak een klein zwart doosje aan.
Maar ik denk dat dit misschien net iets te groot en vooral te duur is voor een RC auto.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

jvvv schreef op 19 May 2003 @ 21:04:

Daar heeft iedere coureur z'n eigen 'transponder'. In dat ding zitten gegevens opgeslagen over de coureur. Een aantal lussen in de weg detecteren als zo'n ding er overheen komt, en welke het is. Maar het is een beetje duur spul om voor RC-racing te gebruiken :)

Zou je niet een aantal zendertjes kunnen maken. Ze moeten allemaal een verschillende frequentie hebben. Ze mogen ook niet veel zendvermogen hebben. Zelfs zo weinig dat ze net 3 cm kunnen overbruggen.

In/op de weg leg je dan een antenne. Deze vangt een signaal van een bepaalde frequentie op het moment dat je wagentje er overheen rijd. De schakeling die hier achter zit moet dan:

- Weergeven welke auto het is
- Een ronde er bij tellen (bij die bepaalde auto)
- De tijd van de vorige ronde stoppen (bij die bepaalde auto)
- De tijd van de nieuwe ronde starten (bij die bepaalde auto)

Ik denk dat het veel werk is, maar dat het wel moet lukken :) suc6

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• hilbren
wdekreij schreef op 19 May 2003 @ 21:50:
[...]

het idee is inderdaad leuk bedacht, je moet je alleen wel even voorstellen dat zo'n auto dan met een rotgang van 80km/h over jou draadje gaat.
De vraag is of je met zo'n kort moment voldoende kan detecteren, ook heb je met kontacten in het algemeen veel storing (weerstand enzo).

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

hilbren schreef op 19 mei 2003 @ 21:21:

daar heb ik ook aan gedacht, maar wat gebeurt er als er twee auto's tegelijk over de finish en ook tegelijk een pakketje data naar de ir-sensor sturen? :S volgens mij krijg ik dan hele rare data in m'n controler
De kans dat 2 auto's precies tegelijk over de finish komen lijkt mij klein.
Maar we moeten dat idd maar niet uitsluiten.
Ik denk trouwens dat de verstuurbare data niet te groot zal zijn, oftewel de ir reciever zou het misschien aankunnen.
Wel moet het programmatje dan duidelijk de verschillende stromingen van data kunnen onderscheiden (als de reciever het dan ál aan kan).
Je zou de data die de auto's versturen dan kunnen encrypten, heel licht en zo dat het programmatje direct weet wat voor encryptie het moet ontcijferen.
Zo krijg je dus ook geen gemixte data.
(ik weet trouwens niet eens of dit mogelijk is hoor maar het is een suggestie)

en die batterijen gaan ook nog leuke problemen geven, daar had ik nog niet over nagedacht _/-\o_ bedankt FlotterPower[/quote]
You're welcome,
ik leef om te dienen :Y)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Niet echt realistisch; zie je het al voor je ? Karretjes die met 80 per uur oid met een stuk koper over de baan schuren, da's niet echt een helder idee.
Gaat niet werken, koper slijt, buigt etc, alles behalve het goeie waarschijnlijk.
En dan die verschillende voltages, ook een beetje moeilijk te realiseren.
Het kan wel, maar het kan uiteraard simpeler.
en als het ipv over de grond met een extra antenne word gedaan? dus een draadje omhoog, en een gelijdend draadje boven de baan ?

• hilbren
ik heb nu iets van atmel gevonden dat heel misschien bruikbaar is (beetje afhankleijkheid van de prijs) http://www.atmel.com/dyn/...rod_documents/doc4517.pdf

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

M14 schreef op 19 mei 2003 @ 22:02:
een duidelijk verhaal.
Ik denk dat het wel eens zou kunnen lukken en niet eens te duur.
Je hebt een klein chipje met een paar bitjes daarin.
In het chipje sla je de ID van de auto op.
Ook heb je dan nog een IR ledje die die gegevens stuurt(/moet sturen).
Dus dat hele idee van die f1 een beetje simpeler en je komt neer op waar nu over gepraat word.
Maar nu het probleem van gelijktijdig finishen.
Weet je daar toevallig ook nog iets over? :P

edit
wdekreij schreef op 19 May 2003 @ 22:11:

en als het ipv over de grond met een extra antenne word gedaan? dus een draadje omhoog, en een gelijdend draadje boven de baan ?
Zelfde verhaal lijkt mij.

edit2
Trouwens een IR reciever,
Merkt dat ding wel als er een karretje met een rotgang van 80km/u langsrijdt?

[ Voor 27% gewijzigd door FlotterPower op 19-05-2003 22:18 ]

• hilbren
FlotterPower schreef op 19 mei 2003 @ 22:14:
[...]

Dus dat hele idee van die f1 een beetje simpeler en je komt neer op waar nu over gepraat word.
dat zal ik eens rustig bekijken, en dan om de 100ms een pakketje van 0,1ms ofzo,
ik ga even experimenteren...

als er nog meer ideeen zijn dan hoor ik het wel _/-\o_

• zetje01
Hoe breed is zo'n wagen ongeveer?

edit: mag start/finish niet vlak na een (scherpe) bocht?

[ Voor 52% gewijzigd door zetje01 op 19-05-2003 22:33 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

de breedte van de wagen is afhankelijk welke schaal er word gereden..

je hebt auto's van 1/5 en 1/6 (ik had er een van 1/6 maar motor was in elkaar gedraaid en vond allemaal ffies te duur zon groot ding), maar 1/8 en 1/10 word meest gebruikt (deze zijn betaalbaar :)).

1/8 wil gewoon zeggen hij is 8 x zo klein als een echte auto.. dus reken maar uit.. ik weet niet welke schaal de auto van de topicstarter is duz..

en als er uiteindelijk geen duidelijk antwoord komt dan zal ik het ens vragen met pinksterren (Dacht ik dat het dan was) in de Autotron, daar is dan de jaarlijkse modelbouw beurs waar ze dit allemaal wel weten :D

[ Voor 21% gewijzigd door wdekreij op 19-05-2003 22:41 ]

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

hmm,
Die atmel ziet er wel leuk uit.
Zal wel duur zijn.
Verder heb ik hem ook nog niet te koop gevonden, ook het (waarsch.) eerdere type de t5554 niet.
Ik zoek verder :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik weet dat mijn oom die dingen zelf heeft gemaakt.. hij doet aan karten.. kan die op zijn stuur de ronde tijden enzo zien.. alleen hij verkoopt ze voor 400 euro dacht ik..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• zetje01
Als je nou op de weg zoiets neerlegt (bijvoorbeeld 1 meter breed):

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

De omhoogstaande koperdraadjes zijn om-en-om verbonden met + en - van batterij.
De auto's hebben bijvoorbeeld op bumber twee horizontale koperstrippen met ieder een eigen weerstand er tussen.

een auto komt aanrijde, maakt contact, en afhankelijk van welke auto er tegen aan rijd gaat er grote of kleine stroom lopen.

Die detecteren en je weet welke auto de finish passert.
Kost geen drol, alleen wat knutselen/testen met breedte van strips op bumper en afstand van vertikale kpperdraadjes.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Na enkele keren overreden te zijn staan die tegen toch niet meer overeind?
Of bedoel je nou iets heel anders dan dat ik in gedachten heb?

• zetje01
Je begrijpt inderdaad precies wat ik bedoel.
En ik heb wel koperdraadjes gehad die heel soepel waren, maar toch altijd weer recht terugveerden

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 19-05-2003 22:55 ]

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Ok maar stel je rijdt met 8 auto's
10 rondjes???? 80 keer eroverheen blijven ze dan nog staan?
Als ze alleen met de bumper eroverheen gaan tja dan buigen ze minder ver om,
maar als ze nu overreden worden door de banden?
Ten eerste buigen ze dan een flink stuk om
Ten tweede springt de auto ook een stukje,
op lange termijn is dat vast niet zo goed :?
En hoe wil je bepalen hoeveel stroom er langs komt?
Dat zou op zich wel een batterijtje en wat omvormspul in het autotje kunnen zijn.....
Dan nog een multimeterachtig chipje in het circuit auto->baan->koper->laptop
Dat zou mss dan nog best wel eens kunnen.
Maar weer even kritisch. (ja dat moet ook anders kom je niet :P )
Na enkele races hebben die koperdraadjes er ook geen zin meer in en om zo vaak weer zo'n heel ding opnieuw te maken lijkt me ook geen pretje

edit
Nog even wat kritisch ;)
De koperen draadjes zullen (vrij) lang moeten zijn om de bumper aan te raken en contact te maken.
Ook zullen ze "bloot" moeten zijn want anders is er geen contact mogelijk.
De verschillen in volt zullen dan mss 0.1 zijn want anders hebben sommigen andere batterijen nodig.
Nu is het zo dat de koper draadjes dus "bloot" zijn, verliezen ze dan geen voltage?
Aangezien de verschillen toch al zo klein zijn lijkt het mij dat de auto's door elkaar gehaald worden,...

[ Voor 25% gewijzigd door FlotterPower op 19-05-2003 23:08 ]

• zetje01
Je moet zorgen dat 'het knikpunt' van de koperdraadjes een cm of 2 onder de banden zit.
De auto rijdt dus over een verhoging.

edit:
zo'n verhoging kan glooiend gemaakt worden en de auto's hoeven toch niet persé 90 km/u te gaan over finish?
Leg dat ding gewoon na een bocht.

edit 2:

zorg dat de ombuigende koperdraden in een uitsparing geduwd worden als er toevallig een band over heen gaat.

TS is toch amateur/knutselaar die gewoon lekker met z'n vriendjes wil raggen?
Dan lijkt dit me toch wel iets om over na te denken.

[ Voor 87% gewijzigd door zetje01 op 19-05-2003 23:16 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

uhm warscheinlijk hebben jullie mij niet goed begrepen want dat is dus precies wat ik bedoelde.. ben blij dat jullie het nu wel snappen :D

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Ok,
zetje01 en ik zijn "hevig" aan het discussiëren op msn, maar dit moet je ons even vertellen.
Is het nou echt amateur rc rijden of niet? ik kan het niet uit je verhaal opmaken

[ Voor 5% gewijzigd door FlotterPower op 19-05-2003 23:15 . Reden: tiepfaut ]

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

wdekreij schreef op 19 May 2003 @ 23:15:
uhm warscheinlijk hebben jullie mij niet goed begrepen want dat is dus precies wat ik bedoelde.. ben blij dat jullie het nu wel snappen :D
Hahaha nee,
Jij had het over draadjes aan de auto's vast die over de grond slepen :P
Dat is wat anders ;)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

uhm idd.. niet precies... ik had bedacht verbinding van de auto naar beneden, en zetje01 had bedacht juist pinnetjes van de grond naar boven.. like i said:
wdekreij schreef op 19 May 2003 @ 21:03:

:D

• zetje01
wdekreij: ik voel me gevleid dat je goede sier wil maken met mijn bedenksels.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

FlotterPower schreef op 19 mei 2003 @ 22:14:
[...]

Ik denk niet dat je dit met IR moet doen. Dit is ben ik bang te langzaam.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zetje01 schreef op 19 May 2003 @ 23:29:
wdekreij: ik voel me gevleid dat je goede sier wil maken met mijn bedenksels.
uhm.. volgens mij kwam jij er bijna 2 uur later mee dus zijn het dan jou bedenksels? grapjas :+

maar nu ontopic.. ik denk dat het op onze ( :) ) manier wel moet lukken ofnie?

• savale
  • Laatst online: 01:37
ehm wat volgens mij heel goed bruikbaar is: rfid transponder kaartjes. Dit zijn kaartjes ter groote van een pinpas met daarin een spoel die zorgt voor de communicatie. Verder zit er in het kaartje een chipje waarop je een autonummer kan zetten. Een rfid ontvangertje ziet iedere keer als er een auto voorbij rijdt welke het is. Waarschijnlijk kun je heel veel dingen als sample bestellen en hoeft het niet te duur te worden.

Verwijderd

Heb gisteren even gekeken of ik samples kon aanvragen van die rfid transponders helaas geen fabrikant gevonden. Misschien heeft iemand anders meer geluk.
Denk wel dat je moet werken met transponders. Dit gebeurt namelijk ook bij echte rc wedstrijden krijg je een klein kastje van nog 4 * 4 * 2. In de weg zit dan een lus die vaak verbonden is met een laptop. Volgens mij via de parport maar dat weet ik niet meer zeker.

Is al weer een tijd geleden dat ik heb meegedaan aan die wedstrijden.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

KICK! >:)
Is er nog nieuws?
Ik vind dit namelijk wel een interessant topic :Y)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Ik heb niet hele topic gelezen dus misschien is het al eens langs gekomen. maar ik neem aan dat die rc auto's een antenne hebben, als je daar nou op verschillende hoogten een "vlagje" aanmaakt, zoals ze dat hier laten zien http://www.kronosrobotics.com/pj_lapcounter/lapcounter1.htm

Je het zo makkelijk met een lichtsluis doen. Ligt er wel aan hoe breed de finish moet zijn, en hoeveel auto's er tegenlijk racen...

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Hm, ziet er goed uit.
De breedte van de finish zal denk ik geen problemen opleveren.
Het aantal auto's, tja, Dat valt denk ik ook wel mee.
Anders kan je ook gewoon de antenne's wat langer maken lijkt me.
Probleem dat dan overblijft is snelheid.
De auto's waar de TS het overheeft gaan wel wat sneller dan die mini rc's :)
Als de auto's nl wat snelheid maken zal de antenna wat buigen.
Dus zal het vlaggetje lager hangen.
Maar de TS heeft ook nog niks over Zetje's en Wdekreij's ( ;) ) idee gezegd, commentaar?

• hilbren
FlotterPower schreef op 05 juni 2003 @ 21:01:
Hm, ziet er goed uit.
De breedte van de finish zal denk ik geen problemen opleveren.
Het aantal auto's, tja, Dat valt denk ik ook wel mee.
Anders kan je ook gewoon de antenne's wat langer maken lijkt me.
Probleem dat dan overblijft is snelheid.
De auto's waar de TS het overheeft gaan wel wat sneller dan die mini rc's :)
Als de auto's nl wat snelheid maken zal de antenna wat buigen.
Dus zal het vlaggetje lager hangen.
Maar de TS heeft ook nog niks over Zetje's en Wdekreij's ( ;) ) idee gezegd, commentaar?
sleep contacten is absoluut geen optie, sorry jongens...
het is veel te storings gevoelig (steentjes enzo), en je heb het risico dat een ander over jou conact heen rijd dat mag natuurlijk niet gebeuren.

een spoel (1 wikkel) over de weg is wel een optie. Alleen de bestaande systemen die daar gebruik van maken zijn vaak erg duur en ik zou zelf niet weten hoe ik het zelf zou moeten bouwen.

Ik blijf toch bij het IR systeem. Het kan goed werken, kijk eens naar het systeem van "team orion" bestelnr. 224886 bij conrad (effe intikken bij de zoekfuntie) en de bijbehoorende transponder bestelnr. 224887

[ Voor 3% gewijzigd door hilbren op 07-06-2003 09:31 ]

Pagina: 1