Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Je kunt de twee probleemloos combineren. Het enige wat je nodig hebt is een vrij IRQ.
Wat betreft die raid controller die je wilt aanschaffen, het is ook mogelijk om je huidige onboard controller om te solderen naar een RAID controller.
Maar wil je geen risico nemen dan koop je gewoon een controllertje
Wat betreft die raid controller die je wilt aanschaffen, het is ook mogelijk om je huidige onboard controller om te solderen naar een RAID controller.
Maar wil je geen risico nemen dan koop je gewoon een controllertje
Weet ik, maar ik ben niet zo'n held in dit soort dingenWat betreft die raid controller die je wilt aanschaffen, het is ook mogelijk om je huidige onboard controller om te solderen naar een RAID controller.
Toch bedankt voor je antwoord ! Een vrij IRQ heb ik nog wel.
Virussen? Scan ze hier!
Wacht ff... nog een vraag to be sure : als ik nu mijn huidige harddisk samen met de nieuwe (zelfde type) in een RAID0-config prop, moet ik dan Windows 98 of Windows 2000 opnieuw installeren of is dat niet nodig ?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb zelf nog geen RAID config. (heb wel een Abit KT7-raid, alleen nog geen 2e hdd
) Maar ik durf met grote zekerheid te zeggen dat je Windows opnieuw zult moeten installeren. Bij het instellen van RAID via je controller wordt hardwarematig een stripset opgebouwd, waarbij alle data die reeds op de schijven aanwezig is vernietigd wordt. Je kunt het een beetje hetzelfde zien als formateren.
Verwijderd
bastard heeft gelijk.
Heb zelf een Promise Fasttrak 100 en iedere keer dat je je stripeset opnieuw opbouwt ben je alle data kwijt (als je het niet backupt).
Heb zelf een Promise Fasttrak 100 en iedere keer dat je je stripeset opnieuw opbouwt ben je alle data kwijt (als je het niet backupt).
Oke, bedankt voor de antwoorden. Ik ga het maar als volgt doen :
1) Backup belangrijke data/downloads etc
2) Fasttrack 100 erin rammen
2) 2x 30 GB IBM Deskstar 75GXP 7200 tpm 2 MB schijven in RAID 0-configuratie (disk striping without parity) gooien (een van de 2 schijven heb ik al, de andere ga ik morgen op een niet nader te noemen beurs halen, evenals de RAID-controller).
3) Herinstall Win2K
Het is toch zo dat Windows 2000 Professional hem dan als 1 grote harddisk ziet of niet ?
1) Backup belangrijke data/downloads etc
2) Fasttrack 100 erin rammen
2) 2x 30 GB IBM Deskstar 75GXP 7200 tpm 2 MB schijven in RAID 0-configuratie (disk striping without parity) gooien (een van de 2 schijven heb ik al, de andere ga ik morgen op een niet nader te noemen beurs halen, evenals de RAID-controller).
3) Herinstall Win2K
Het is toch zo dat Windows 2000 Professional hem dan als 1 grote harddisk ziet of niet ?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
In windows zal de schijf idd als een grote partitie gezien worden. Tenzij je dit natuurlijk zelf anders in stelt.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers wordt op de 2 IBM 75GXP drivejes.
Ik heb al een iets oudere IBM drive van 34Gig. Om nou voor bijna 900,- 2 van die 75GXP's te halen vind ik eigenlijk nog een beetje duur. Maar het geld begint wel te branden in mijn zak
Kun je die GXP's op die beurs nog voor een beter prijsje krijgen dan?
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers wordt op de 2 IBM 75GXP drivejes.
Ik heb al een iets oudere IBM drive van 34Gig. Om nou voor bijna 900,- 2 van die 75GXP's te halen vind ik eigenlijk nog een beetje duur. Maar het geld begint wel te branden in mijn zak
Kun je die GXP's op die beurs nog voor een beter prijsje krijgen dan?
Nou, ik heb het voor elkaar, werkte echt simpel !
De Promise FastTrak 100 is overigens zéér lastig te krijgne, Norrod/Mycom hadden hem bijvoorbeeld niet meer, ik heb hem bij Wong Computers gehaald voor 249 piek.
De HD heb ik gehaald bij Powerline, voor 445 piek.
De Promise FastTrak 100 is overigens zéér lastig te krijgne, Norrod/Mycom hadden hem bijvoorbeeld niet meer, ik heb hem bij Wong Computers gehaald voor 249 piek.
De HD heb ik gehaald bij Powerline, voor 445 piek.
Virussen? Scan ze hier!
Das nou jammer, want je had die 249 mooi kunnen besparen. Je kan de weerstandjes gewoon in de ide kabel kunnen steken zonder iets te solderen. Als je ze dan netjes vast teept, werkt dat heel betrouwbaar.
Het loopt hier al 6 weken probleemloos, ook met twee ibm dtla3070's.
Leuke lamp, overigens !!
Mjah, ben niet zo'n grote techneut, dus ik durf zoiets eigenlijk niet aan...Op zaterdag 25 november 2000 18:34 schreef Smallblock het volgende:
Das nou jammer, want je had die 249 mooi kunnen besparen. Je kan de weerstandjes gewoon in de ide kabel kunnen steken zonder iets te solderen. Als je ze dan netjes vast teept, werkt dat heel betrouwbaar.
Virussen? Scan ze hier!
Pagina: 1