Ik heb op mijn werk nu een HP Netserver LC2000 U3. De mensen hier worden niet echt vrolijk van de snelheid en tevens is het een enorme tower ipv rack en het draait allemaal op w2k.
Ik wil een nieuwe rack-server gaan bouwen op slackware, maar nu vraag ik me af wat de bottleneck is van zo'n machine:
1. Heeft het zin om RAID te nemen als je toch maar 100Mbit gebruikt? (de theoretische doorvoersnelheid van ATA is vele malen hoger)
2. Heeft het dan meer zin om te investeren in een 1Gb netwerkkaart?
3. Heeft CPU-snelheid nog veel van doen met de snelheid van een server die alleen read/write doet?
4. Maakt geheugen nog veel uit dan?
5. Ik weet dat samba in veel gevallen 'sneller' is dan een w2k oplossing. Merk je
hier uiteindelijk wat van of is dit eigenlijk alleen hardware afhankelijk?
Er hangen +/- 50 users aan en er hoeven alleen files geschreven en gelezen te worden.
Ik wil een nieuwe rack-server gaan bouwen op slackware, maar nu vraag ik me af wat de bottleneck is van zo'n machine:
1. Heeft het zin om RAID te nemen als je toch maar 100Mbit gebruikt? (de theoretische doorvoersnelheid van ATA is vele malen hoger)
2. Heeft het dan meer zin om te investeren in een 1Gb netwerkkaart?
3. Heeft CPU-snelheid nog veel van doen met de snelheid van een server die alleen read/write doet?
4. Maakt geheugen nog veel uit dan?
5. Ik weet dat samba in veel gevallen 'sneller' is dan een w2k oplossing. Merk je
hier uiteindelijk wat van of is dit eigenlijk alleen hardware afhankelijk?
Er hangen +/- 50 users aan en er hoeven alleen files geschreven en gelezen te worden.