[WinXP] cd/dvd drivers opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na wat gekloot in m'n windows register heb ik het voor elkaar gekregen om m'n cd-rw en dvd station kwijt te raken onder windows :'( . Bij apparaatbeheer staan er nu gele uitroeptekens bij deze apparaten, en verwijderen en opnieuw installeren geeft weer dezelfde gele uitroeptekens, waarbij staat: "Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)".

In het register heb ik alles verwijderd van "adaptec" (en nog iets, ik geloof "roxio" en "easy cd" ofzo), dit naar aanleiding van problemen met easy cd creator 4 (had het label creator proggie ff nodig :/ ) die niet goed leek te uninstallen.

Maar weet iemand hoe ik nu de drivers weer werkend kan krijgen :?

Edit: herstelpunten zijn helaas niet aanwezig...

[ Voor 8% gewijzigd door AtHomer op 19-05-2003 19:10 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

je moet je acpi drivers opnieuw installaren. en misschien heb je iets teveel in je registery lopen kloten.. goede les voor volgende keer altijd backup maken voordat je wat wegpleurt of veranderd. welcome in the world of tweakers :+

• AtHomer
  • Niet online
mutsje schreef op 19 May 2003 @ 19:54:
je moet je acpi drivers opnieuw installaren. en misschien heb je iets teveel in je registery lopen kloten.. goede les voor volgende keer altijd backup maken voordat je wat wegpleurt of veranderd. welcome in the world of tweakers :+
Tja, ik heb er vaker mee te maken gehad en ik ken de gevaren :P

Maar ik was ff erg gefrustreerd door een foutmelding van easy cd creator 4 die ik niet weg kreeg... Toen ie eenmaal weg was zag ik dat dat niet het enige was dat weg was :+

Maareh acpi drivers opnieuw installeren :? Kan ik die downloaden ergens ofzo? Want van cd lezen zit er dus niet in :/

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

of je probeert systeem herstel. wel kans dat je je gegevens kwijt bent.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:19
mutsje schreef op 19 mei 2003 @ 19:54:
ACPI drivers? Volgens mij bedoel je ASPI. ASPI drivers kan je vinden bij de meuktracker. Even zoeken op adaptec, en dan zoeken naar ASPI drivers/layer. Laatse versie is 4.nog wat als ik het goed heb. Waarschijnlijk is je ASPI-layer verneukt. Als je alles van Adaptec heb weggegooid is er een goeie kans dat ze daarbij zaten.
ASPI layer is dacht ik iets van drivers op SCSI-niveau.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

AtHomer schreef op 19 May 2003 @ 19:08:
Edit: herstelpunten zijn helaas niet aanwezig...
RammY schreef op 20 May 2003 @ 09:46:
Dat wil dus niet geeft ie aan. :P

Wel via app.beheer maar misschien nog niet via Wizard Nieuwe Hardware toevoegen geprobeerd?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RammY schreef op 20 mei 2003 @ 09:46:
Systeemherstel verwijderd geen data want die blijft gewoon staan. Het enige wat er gebeurt is dat de verwijzingen naar programma's die naderhand zijn geïnstalleerd en in het register zijn opgenomen niet meer zullen werken. Ook kunnen bestanden door een oudere versie weer worden overschreven.

Dankzij systeemherstel kun je leuk wat uitproberen mits je het niet al te bont maakt.

ARME AOW’er

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Naja.. sysherstel is dus nu toch uitgesloten omdat ie geen herstelpunten heeft.. Solly nie goed gelezen :|

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ik meen me iets te herinneren van de ASPI layer die je verneukt hebt. Maar misschien help deze link. Gebeurde bij mij toen mijn broertje ECDC delete zonder uninstall. http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;314060

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 10:13:
Ik meen me iets te herinneren van de ASPI layer die je verneukt hebt. Maar misschien help deze link. Gebeurde bij mij toen mijn broertje ECDC delete zonder uninstall. http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;314060
Dat werkt! :D Heel erg bedankt! :)

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Dat is een heel goed KB-article, en het is totnogtoe nog steeds van toepassing op alle versies van ECDC. Het heeft te maken met een lowerfilter en een upperfilter key in de CDROM Class Identifier v/h registry. Dit issue is ook van toepassing op Windows 2000-configuraties... *spreekt uit eigen ervaring ;) :r
Pagina: 1