Toon posts:

Kan bios niet flashen van pcchips bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude bak met een cyrix233 erin op een pc-chips :( bord met vxpro-II chipset. Ik wil dit ding als fileserver gebruiken.
IK moet de bios flashen maar dit lukt maar niet omdat dit ergens uitstaat, althans volgens het amiflashprogje. In de bios zelf is het niet in te stellen dus ik vermoed dat er een jumper ergens zit, maar die klere site van pc-chips heefte en dode link naar de manual van dit moederbord (m592).

Nu mijnvraag: zijn er borden die uberhaupt niet geflashed kunnen worden?
want het is toch wel heel vreemd dat er in de bios niets van terug te vinden is.......

Verwijderd

Heb je 't silkscreen van 't moederbord wel eens goed uitgepluist?

(silkscreen = de vaak witte opdruk met component-identificatie én uitleg van de jumpers)

Je zal wel echt alles eens goed na moeten lopen (dus waarschijnlijk 't bord uit de kast halen) want soms staat de uitleg van een jumper die linksonder op 't bord zit, helemaal aan de rechterzijde van 't bord 8)7

Lijkt mij dat als je daadwerkelijk een flashjumper hebt, deze zich wel redelijk in de buurt van de flashchip bevindt. (die jumper zal dan namelijk de spanning op een pin van 't flashgeheugen regelen, om zo flashen mogelijk te maken.)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:07:
Ik heb een oude bak met een cyrix233 erin op een pc-chips :( bord met vxpro-II chipset. Ik wil dit ding als fileserver gebruiken.
IK moet de bios flashen maar dit lukt maar niet omdat dit ergens uitstaat, althans volgens het amiflashprogje. In de bios zelf is het niet in te stellen dus ik vermoed dat er een jumper ergens zit, maar die klere site van pc-chips heefte en dode link naar de manual van dit moederbord (m592).
Waarom moet je de BIOS flashen :?

Dat terzijde, kijk eens naar de PC Chips Lottery en zoek op de M592.

De PC Chips Lottery is vaak (meestal) een veel betere bron voor info dan de PC Chips site zelf, zeker voor de oudere bordjes. Er staat een .pdf met jumper settings bij.
Nu mijnvraag: zijn er borden die uberhaupt niet geflashed kunnen worden?
want het is toch wel heel vreemd dat er in de bios niets van terug te vinden is.......
Deze zou wel eens erg moeilijk kunnen zijn. De flash utility moet de chipset van het moederbord ondersteunen en jouw moederbord heeft zowat het meest obscure chipset aller tijden- VXPro2 is een vage PC-Chips relabeling van de Utron UT801x - de eerste, laatste en dus enige poging van Utron om een chipset te maken. Zelfs Uniflash ondersteunt het niet...

Maar licht offtopic- ik probeer al maanden een Utron chipset te vinden voor mijn benchmark projectje. Ik kan je allicht een betere mobo dan dit in ruil geven als je bereid bent er afstand van te doen- email me op dion_b AT tweakers.net als je geinteresseerd bent :)

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 19-05-2003 21:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 19 May 2003 @ 20:57:
[...]

Waarom moet je de BIOS flashen :?

Dat terzijde, kijk eens naar de PC Chips Lottery en zoek op de M592.

De PC Chips Lottery is vaak (meestal) een veel betere bron voor info dan de PC Chips site zelf, zeker voor de oudere bordjes. Er staat een .pdf met jumper settings bij.

[...]

Deze zou wel eens erg moeilijk kunnen zijn. De flash utility moet de chipset van het moederbord ondersteunen en jouw moederbord heeft zowat het meest obscure chipset aller tijden- VXPro2 is een vage PC-Chips relabeling van de Utron UT801x - de eerste, laatste en dus enige poging van Utron om een chipset te maken. Zelfs Uniflash ondersteunt het niet...

Maar licht offtopic- ik probeer al maanden een Utron chipset te vinden voor mijn benchmark projectje. Ik kan je allicht een betere mobo dan dit in ruil geven als je bereid bent er afstand van te doen- email me op dion_b AT tweakers.net als je geinteresseerd bent :)
Ik wil flashen omdat ik w2k erop wil zetten, maar de setup geen schijf en geen cd-rom ziet. In de bios en ook in dos is alles gewoon aanwezig.

Opzich ben ik wel in voor een ruil, maar dan moet je wel een beetje in de buurt wonen, (A'dam) heb de comp snel nodig, dus zal anders proberen het nog op gang te krijgen.
Ik stuur je morgen een mailtje.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:20:
[...]

Ik wil flashen omdat ik w2k erop wil zetten, maar de setup geen schijf en geen cd-rom ziet. In de bios en ook in dos is alles gewoon aanwezig.
Dat klinkt verdacht als een chipset compatibiliteitsissue- Win2K heeft blijkbaar geen drivers voor de Utron IDE controller :/
Opzich ben ik wel in voor een ruil, maar dan moet je wel een beetje in de buurt wonen, (A'dam) heb de comp snel nodig, dus zal anders proberen het nog op gang te krijgen.
Ik stuur je morgen een mailtje.
Ik kan er morgenmiddag/avond zijn (ik werk in Utrecht, kan dus makkelijk op&neer) met een Vtech bord met Via VPX chipset (ondersteunt Linear Burst mode, handig bij die Cyrix CPU). Werkt prima onder Win2K (alleen een beetje een USB issue- zie [rml][ USB] compaq P166mmx heeft USB poorten?[/rml] voor uitleg plus uiteindelijke oplossing)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 19 May 2003 @ 21:35:
[...]

Dat klinkt verdacht als een chipset compatibiliteitsissue- Win2K heeft blijkbaar geen drivers voor de Utron IDE controller :/

[...]

Ik kan er morgenmiddag/avond zijn (ik werk in Utrecht, kan dus makkelijk op&neer) met een Vtech bord met Via VPX chipset (ondersteunt Linear Burst mode, handig bij die Cyrix CPU). Werkt prima onder Win2K (alleen een beetje een USB issue- zie [rml][ USB] compaq P166mmx heeft USB poorten?[/rml] voor uitleg plus uiteindelijke oplossing)
Ik vind het prima als je 'm wil komen ruilen, als het geheugen en de processor die ik heb daar gewoon op passen. Dat ide-controller probleem lijkt mij niet oplosbaar.
Overigens lukt het mij ook niet om met een Promise pci controller de boel op gang te krijgen in de 2000setup.
Ik mail je morgen om af te spreken, ik kan niet hier bij m'n mail nml. Is het op tijd als ik je om 14:00 een mailtje stuur?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:45:
[...]
Ik vind het prima als je 'm wil komen ruilen, als het geheugen en de processor die ik heb daar gewoon op passen.
CPU en RAM zeker (muv de 16MB onboard op de M592, maar die kan ik wel vervangen :) ). Videokaart zit niet onboard- heb je er nog eentje nodig? (voor server is ISA neem ik aan zat)
Dat ide-controller probleem lijkt mij niet oplosbaar.
Overigens lukt het mij ook niet om met een Promise pci controller de boel op gang te krijgen in de 2000setup.
Dat zou wel moeten kunnen, maar zeker weet ik niet.
Ik mail je morgen om af te spreken, ik kan niet hier bij m'n mail nml. Is het op tijd als ik je om 14:00 een mailtje stuur?
Prima, ik zorg dat ik'm bij me heb morgen (+evt een VGA kaart voor het geval dat)

Eigenlijk zou ik als litemod ons beiden op de vingers moeten tikken wegens slow-chat op het forom. Bij deze O-)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1