[idee] Linux benchmarks

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 08:56
Het is zomaar een idee wat ik in gedachte heb, als er een slot op komt helaas.

Ik zat laatst te zoeken naar benchmarks voor Linux, een soort Sisoft Sandra maar dan voor linux, ik heb het nergens kunnen vinden, nu leek het mij een idee om voor de mensjes hier een benchmark te maken zoals Sisoft Sandra. Ik weet wel dat als je hdparm -t /dev/hda geeft dat je de HDD snelheid ziet maar ik zie meer iets in de volgende dingen:

-HDD bench
-CPU bench (met temp monitor)
-CD/DVD transferbench
-3Dmark achtige bench
-mem bench
-etc. etc.

en dat allemaal gewoon via 1 applicatie, keuze menu.
Zien jullie er iets in??

Mij lijkt het wel wat, alleen ik kan nog niet goed programmeren e.d. :Z

Verwijderd

mja op zich...
maar ik vraag me af; is er niet al zoiets?
zou ik ook wel es willen weten

• M@rijn
dat was mijn prob ook al ik heb zoiets nog niet echt gevonden......

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

en toen ging je zelf eens rondkijken en toen vond je een heleboel :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
is toch leuker als de normale form user posten :P

• M@rijn
Dat zijn allemaal losse benchmarks bij elkaar, het is mooi als je een soort en met van pakket had. Want zo kan de benchmark misschien op meerdere plaatsen gebruikt worden (bij test van hardware e.d., vaak blijven linux benchmarks achterwege omdat het te moeilijk een normale sisoft achtige benchmark te vinden).

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Het programma dat jij beschrijft schendt de 2de Unix pijler een beetje, dus je gaat hier nooit echt animo voor vinden vrees ik :)

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

XTerm schreef op 20 mei 2003 @ 10:05:
Het programma dat jij beschrijft schendt de 2de Unix pijler een beetje, dus je gaat hier nooit echt animo voor vinden vrees ik :)
En die is ook al weer ?? }:O

[ Voor 14% gewijzigd door dude123 op 20-05-2003 10:09 ]

Meneer 1000 has spoken......

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Wat is de 2de Unix pijler dan :?
Linux begint steeds mooier en sneller te worden dus dan is het toch ook leuk als je meer vergelijkingen kan trekken met MS/ OS-X

edit:
shit moet toch niet eerst koffie drinken voor ik een bericht maak :P

[ Voor 22% gewijzigd door ronny op 20-05-2003 10:14 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb ook wel eens gezocht naar benchmarks, maar er is inderdaad niet veel beschikbaar. Ik zit zelf te denken aan een serie applicatie benchmarks: kernel (of iets anders) compileren, ogg encoden, divx encoden voor je cpu. Voor hd is bonnie++ erg geschikt, voor 3D performance is er ook wel iets (3ddiag geloof ik).
Ik heb laatst de spec cpu benchmarks gedownload, maar die wilden niet compileren. Temperatuur uitlezen kan me lm_sensors.
Je kunt dus een progje maken dat deze dingen allemaal doet, en de resultaten mooi weergeeft.
De enige waar niets voor kon vinden was het geheugen. Misschien is het een leuk idee om twee ramdisks te maken en gegevens van de ene naar de andere te kopieren. Iemand commentaar?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dude123 schreef op 20 May 2003 @ 10:09:
[...]

En die is ook al weer ?? }:O
Meerdere kleine programmaatjes die een ding goed doen, ipv een groot programma dat meerdere dingen matig doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• M@rijn
Sir Isaac schreef op 20 mei 2003 @ 10:31:
Ik heb ook wel eens gezocht naar benchmarks, maar er is inderdaad niet veel beschikbaar. Ik zit zelf te denken aan een serie applicatie benchmarks: kernel (of iets anders) compileren, ogg encoden, divx encoden voor je cpu. Voor hd is bonnie++ erg geschikt, voor 3D performance is er ook wel iets (3ddiag geloof ik).
Ik heb laatst de spec cpu benchmarks gedownload, maar die wilden niet compileren. Temperatuur uitlezen kan me lm_sensors.
Je kunt dus een progje maken dat deze dingen allemaal doet, en de resultaten mooi weergeeft.
De enige waar niets voor kon vinden was het geheugen. Misschien is het een leuk idee om twee ramdisks te maken en gegevens van de ene naar de andere te kopieren. Iemand commentaar?
Nee >:)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
CyBeR schreef op 20 mei 2003 @ 10:40:
[...]

Meerdere kleine programmaatjes die een ding goed doen, ipv een groot programma dat meerdere dingen matig doet.
Mja, maar die 'wet' stamt wel min of meer uit de oertijd en geldt alleen voor CLI-based apps. Die meerdere kleine programma's kan je dan koppelen met pipes en zo hun krachten bundelen. Dit gaat nogal lastig met grafische applicaties ;)

wat wel kan, is een modulair systeem maken. Een pakket wat voor elke benchmark een los CLI programma heeft en dus los bruikbaar zijn, maar er een soort van overkoepelende GUI bij leveren die onderhuids die losse benchmarks aanroept. Zoiets combineert het goede van beide werelden en is zeker wel haalbaar

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Als je behoefte hebt aan die app, dan kun je a) het zelf schrijven of b) wachten totdat iemand het voor je doet (eg, wachten totdat je een ons weegt). Imo is de beste optie a). Vanwege de simpele reden dat je dan zelf kunt leren programmeren. Imo is dit ook niet echt een topic waardig. Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.