nieuwe boxen

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
ik heb een tijd geleden een nieuwe versterker gekocht, een sony ta-ve610.

toen ben ik ook op zoek gegaan naar nieuwe boxen. mijn jamo power 100's zijn namelijk om te huilen.

nou ben ik echter een tijd aan het rondkijken naar boxen, vooral tweedehand, maar ik krijg niet echt het gevoel dat ik weet waar ik mee bezig ben. als ik een box te koop zie staan dan heb ik geen flauw idee wat het is qua kwaliteit etc.

wat ik zoek zijn boxen die vooral hard geluid moeten kunnen produceren met harde strakke bas. meestal luister ik trance/techno en dan heb je wel wat bas nodig. om een indruk te geven: de ramen moeten kunnen trillen en de bank liefst ook :9
daarnaast zou het ook leuk zijn wanneer ze dat geluid kunnen weergeven met redelijke kwaliteit. top hoeft niet, meestal luister ik radio/mp3 en de kwaliteit hiervan is natuurlijk ook niet geweldig.

ik zoek tweedehands omdat ik niet al te veel geld heb (de versterker heb ik ook tweedehands, was 300,-) maar ja, zoals gezegd, hoe weet ik of een speaker een beetje goed is zonder te luisteren, uit een advertentie?

wie schijnt licht in het duister?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Zou als ik jouw was gewoon een paar HiFi zaken ingaan, wat ceedees meenemen en gaan luisteren. Dan bepalen welke luidspreker je goed vindt. Type opschijven en kijken of je die tweede hands ergens kunt krijgen.
Misschien is een subwoofer ook wat voor je.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Als ik een DVDtje kijk met mijn B&W 302, dan trilt en de bank, en de muur achter me. Iemand kwam me storen tijdens de film, want die zat achter die muur en klaagde dat de muur begon te trillen. En dat voor luidsprekertjes waar ik F350,-- voor het setje heb betaald (nieuw)! Nee echt... ze klinken gewoon goed, en hebben een geweldig stereobeeld. (tot 600 gulden is dit iig de onovertroffen luidspreker)

Verwijderd

Wat dacht je van een setje infinity reference 81i? kost ook maar 700 piek. en dan hebben niet alleen je buren last van trillende muren maar ook de buren daarnaast.
Kwalitatief gezien klinken ze ook perfect. van laag tot hoog een lekker vol geluid

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

De enige manier om te weten of een speaker goed is aan de hand van een advertentie, is het typenummer kennen, oftwel de speaker al kennen. Dingen als zoveel Watt zijn namelijk niet erg behulpzaam.
Ik ben overigens niet zo'n fan van speakers 2e hands kopen. Ik raad het dan ook af. Wat namelijk gebeurt, is dat jij een advertentie vindt, aan ons vraagt wat we ervan vinden. Een iemand kent ze toevallig van iemand anders die gezegd heeft dat ze goed zijn. Vervolgens ga je een keer luisteren bij die gast, en omdat je geen vergelijk hebt, koop je ze.
Wat je 10x beter kan doen, is naar een HiFi zaak gaan, en daar eens gaan luisteren. Maar het zal nog niet meevallen om speakers te vinden die aan jouw eisen voldoen. Een subwoofer is misschien dan ook geen slecht idee, alhoewel die wel duur zijn.

Jag

• aatos
bedankt voor de reacties.. tsja nieuw is niet echt een optie, omdat dat vrij duur is. alhoewel 350 voor een setje dat is goed te doen..

wat ik me afvraag, wat gebeurt er als ik wil luisteren bij een of andere hifi zaak en ik wil weten of ze de muur kunnen laten trillen? ik heb zo het idee dat de verkopers daar niet blij mee zullen zijn...

Verwijderd

Tja ik heb zelf in een HiFi zaak een ochtendje zitten luisteren naar speakers en uiteindelijk mijn zinnen gezet op de B&W DM602.

Vervolgens naar huis gegaan en op internet wat 2dehandssites afgegaan : en ja hoor 2 602's voor 500 piek, in perfecte staat.

Dus eerst speaker uitzoeken en dan pas online gaan zoeken, 2dehands werkt prima!

• aatos
heb je ze ook een beetje hard gehad toen je aan het luisteren was?

Verwijderd

JagL totdat je natuurlijk een advertentie voor een paar EAW's ziet staan, das duidelijk :P.

Als je een lekker lomp geluid wilt, wat niet perfect hoeft te klinken, kan je natuurlijk ook voor een setje wannabe-PA speakers gaan.
Pas wel op, want je kan die dingen echt in alle prijsklassen krijgen. Er is gewoon heeeeel veel crap te koop in de goedkopere PA-speaker wereld. Meestal zijn deze te herkennen aan veel kleuren en specs van miljoenen watts.
Dus altijd luisteren, en niet al te goedkoop gaan. Misschien is Stage-line iets voor je...

btw, zelfbouw is ook een optie...

• aatos
Op zondag 26 november 2000 13:19 schreef ^JaapvR^ het volgende:
JagL totdat je natuurlijk een advertentie voor een paar EAW's ziet staan, das duidelijk :P.

Als je een lekker lomp geluid wilt, wat niet perfect hoeft te klinken, kan je natuurlijk ook voor een setje wannabe-PA speakers gaan.
Pas wel op, want je kan die dingen echt in alle prijsklassen krijgen. Er is gewoon heeeeel veel crap te koop in de goedkopere PA-speaker wereld. Meestal zijn deze te herkennen aan veel kleuren en specs van miljoenen watts.
Dus altijd luisteren, en niet al te goedkoop gaan. Misschien is Stage-line iets voor je...

btw, zelfbouw is ook een optie...
zelfbouw heb ik over gedacht.. ik heb in ieder geval zat ervaring met houtbewerken/etc om een setje boxen in elkaar te zetten. maar ik ben toch bang dat ik iets krijg waarvan ik totaal niet weet hoe het klinkt.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Ga voor een 2e hands JBL, die zijn prima voor trance/techno. Enige nadeel is dat ze wat middentonen missen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1