Toon posts:

Urenreg. voor klein netwerk, opdracht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een opdracht voor school om een urenregistratie programma op een netwerk met 1 client te installeren.

Eisen zijn: automatisch moeten de uren van de werknemer geregistreerd worden die op de client werkt. En de werkgever moet op de server de uren van de werknemer real-time na kunnen kijken, of hij b.v. aanwezig is ja/nee.

Heeft iemand tips want ik ben er naar opzoek maar kan niet echt iets vinden, alvast bedankt..

Verwijderd

is dit niet een huiswerk vraag?
doen we niet aan hier :)

is vast wel eens langsgeweest in de search.

Verwijderd

Topicstarter
het is een heel project, het maakt toch niet uit of het voor school is of niet? en ik vraag alleen een tip over welk programma, ik vraag toch niemand om mijn huiswerk te komen maken?

Zoals gezegt heb ik overal al gezocht, dus ook in de search maar kon niets vinden mbt dit onderwerp.

Nogmaals, alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
bump...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Programma laten opstarten als windows opstart. Via environment variabelen of met behulp van de Win32API kun je de huidige gebruiker opvragen. En dat wegschrijven in een database die op de server staat.

Als je je programma vervolgens op de achtergrond laat draaien, krijg je vanzelf te horen (in VB is het in de form_queryunload, maar in andere talen zal het ook kunnen, en anders is dat met subclassing wel af te vangen) of het programma afsluit omdat de gebruiker op het kruisje klikt (dat kun je cancellen), of omdat windows afsluit. Als Windows afsluit, schrijf je de gegevens weer weg in de database.

En de baas kan ondertussen de database checken en zo zien wie er vandaag zijn ingelogt, en dat nog steeds zijn.

Niet full-proof maar het is een beginnetje :)

Exact expert nodig?