Toon posts:

Te weinig geheugen??

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn internetverbinding open heb staan, is mijn computer irritant traag! Winamp slaat steeds over, het wisselen tussen verschillende schermen gaat langzaam en m'n cursor loopt bij het typen achter.
Hieronder staat de systeeminformatie:

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows
Versie 4.90.3000 Build 3000
Fabrikant van besturingssysteem Microsoft Corporation
Computernaam OEMCOMPUTER
Computerfabrikant Dynabyte
Computermodel MS-6309
Computertype X86-based PC
Processor Pentium(r) III processor GenuineIntel ~867 Mhz
BIOS-versie A6309MS V1.7 072500
Windows-map C:\WINDOWS
Landinstellingen Netherlands
Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Totaal fysiek geheugen 127,50 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 13,40 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,78 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,88 GB

Soms geeft ie aan dat het beschikbaar fysiek geheugen maar 212 kB is!!! Lijkt me wel erg weinig...
Wie kan mij vertellen wat er mis is??
Alvast bedankt.

Verwijderd

Welke programma's staan er dan allemaal open?

En 128mb is idd maar weinig, je vaart er niet slechter bij door er 256mb bij te prikken

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Windows 4.90??? Is dat ME???

212kb fysiek geheugen vrij is idd wel erg weinig. Een reepje RAM erbij kan zo te zien geen kwaad.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:55:
Welke programma's staan er dan allemaal open?

En 128mb is idd maar weinig, je vaart er niet slechter bij door er 256mb bij te prikken
128MB noem ik niet weinig voor Windows ME hoor :)
en iig heeft 9x behoorlijk wat problemen als er veel geheugen in zit. Dus zomaar geheugen erbij prikken kan soms nog meer problemen geven. (bv: om geheugen zeuren terwijl er nog genoeg vrij is :P)

C:\>_

Verwijderd

je hebt een windows 9x versie, en die hebben op zich niet zoveel geheugen nodig. Toch staat er nu nog maar 13.40 mb vrij in je post, en dat is al vreselijk weinig. 1 fotoshop erbij en je komt al ZWAAAR te kort!!
SD-ram is niet duur meer, en gewoon 256mb erbij halen is dan ook de meest voor de hand liggende oplossing (je draagt het zelf al aan, doe er dan wat mee!). Verder is zo'n topic een beetje overbodig. Je hebt al zelf een mogelijke oplossing, dus ga die dan eerst na voor je hier weer een topic opent....

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Mja, eMule, Kazaa en dergelijke nemen natuurlijk de nodige processor tijd in beslag.
Check eens hoeveel processortijd deze in beslag nemen/neemt.
Geheugen is idd aan de krappe kant, maar zou het wel moeten kunnen trekken.
Hoe vol is je hdu? Defragmenteer hem eens. Verwijder eerst je Swap-file en laat hem na defragmentatie opnieuw aanmaken (vergroot evt. het bereik naar 192Mb - 384 Mb) .
Zet je Swap op een andere schijf.

Enz. ...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Reepje geheugen bijplaatsen....(256mb) en je probleem is opgelost.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probeer eerst eens wat :) Ik zie namelijk helemaal niet wát je al geprobeerd hebt. Gebruik ook de search en de FAQ. Daarenboven is dit softwarematig en dus geen PMG verhaal. Je zou jezelf wel een plezier doen door er wat meer geheugen bij te prikken ja, 128MB is niet echt veel (zeker niet als er al wordt aangegeven dat je nog maar 13MB vrij hebt) en een DIMM kost tegenwoordig niet veel meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.