Toon posts:

PC'tje = brak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit is een lekker duidelijke topic titel, maar ik heb ook een lekker duidelijk probleem;

Ik heb en p3 1Ghz met een Asus CUSL-2c MB
512MB RAM.
550W Q-tec voeding,
WD 120G als primary master
CD/RW als primary slave
Promise Fasttrak tx2000 RAID kaart met 2x Maxtor 60G 7200rpm's in RAID 0
Audiotrak Inca 88 Audiokaart,
Asus 8440 G4 videokaart,
no name NIC .

Hij kon W2k SP3 of WXP Pro booten.
Alleen hij doen (bijna) niks meer. Ik merkte dat mijn systeem instabieler werd. Binnen een dag viel hij echter compleet uit. Hij kan wel door de BIOS komen, maar daarna begint het gezeur. Hij wil Windows niet meer booten.
Ik heb al allerlei windows smaken (ME-XP)proberen te installeren en zelfs SUSE Linux 7.1, maar tijdens het installeren kan hij altijd weer een paar bestanden op de cdrom niet lezen. Dit zijn bijna nooit dezelfde.
Soms kan ik door deze bestanden domweg over te slaan een (zeer brakke) installatie van w2k erop krijgen, maar 9 van de 10 keer lukt het gewoon niet.
O ja, ik heb ook al een paar keer een schoonmaak cd door de cd/rw gehaald. Ook heb ik een DVD speler erop aangesloten. Geen verschil. Ik ben zelf bang dat mijn MB de schuldige is. Iemand tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 18:44 ]

Verwijderd

Zou je er even een paar enters in kunnen gooien? alstublieft - dankuwel...

Zo maak je het al een stuk leesbaarder, zie je? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 18:46 ]

Verwijderd

Heb ja al eens je HDD's geformateerd? Zet ze mss eens uit RAID.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

probeer 's een systeem met alleen de nodige spullen, dus ram, videokaart, proc, hdd en mobo, kijk of dat werkt en ga dan een voor een alles aansluiten....

werkt dit niet probeer dan 's een andere HDD

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Instabiel geheugen? Had ik ook eens. 3 installs geprobeerd en telkens allemaal fouten. Een reepje 128 SDRAM eruitgehaald en TADA! Het werkte. Dussss... Heb je pas geleden toevallig geklooid aan je geheugen?

• tauri
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 16:04

tauri

Wie dit leest is gek :P

heb je je geheugen al getest... lijkt op rot geheugen...
ik zou memtest is draaien

edit: te laat :(

[ Voor 12% gewijzigd door tauri op 19-05-2003 18:44 ]

D3 Witch docter

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
- Installeer je steeds op dezelfde HD?
- Al geprobeerd op een andere HD te installeren?
- RAID al uitgezet?
- Je kunt dus wel van CD booten?

Verwijderd

Topicstarter
Raid controller eruit gehad, audiokaart eruit gehad, CD/RW op Primary slave gezet.
Ik installeer idd steeds op dezelfde HD. Ik installeer liever niet op de RAID schijf.
Mem zal ik ff gaan sjekken, ik heb nog wel ergens een paar reepjes liggen.
Dit moet alleen wel morgen gebeuren want ik kan thuis dus niet meer op internet. Dit doe ik op het werk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 18:48 ]

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:47:
Raid controller eruit gehad, audiokaart eruit gehad, CD/RW op Primary slave gezet.
Ik installeer idd steeds op dezelfde HD. Ik installeer liever niet op de RAID schijf.
Mem zal ik ff gaan sjekken, ik heb nog wel ergens een paar reepjes liggen.
Dit moet alleen wel morgen gebeuren want ik kan thuis dus niet meer op internet. Dit doe ik op het werk.
Ik zou een keer een andere HD proberen...

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Zo te zien heb je er een rommeltje van gemaakt!
Ik heb al allerlei windows smaken (ME-XP)proberen te installeren en zelfs SUSE Linux 7.1
Dan zou ik je harde schijf maar eens formateren, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan omdat je weet dat elk OS weer rommel achterlaat na een foute install.

Een brakke hdd kan de oorzaak zijn, maar ook beschadigde cd's (maar als je meerdere foute installs hebt met verschillende os'en lijkt me dat geen optie, tenzij het cd's zijn die hier niet mogen :D), volgende optie is idd geheugenfout.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 19 May 2003 @ 18:57:
[...]
Ik zou een keer een andere HD proberen...
Zal ik ook nog wel ff doen. Het zou een beetje zonde zijn want die WD 120G is net nieuw (1 1/2 mnd, nog wel garantie dus). Ik kan trouwens ook nog gewoon bij alle data komen die erop staat als ik tenminste een werkend OS heb |:(

Verwijderd

Wat voor error geeft je HDD, dat is misschien verduidelijkend (maf woord :P)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HD geeft geen errors. Ik krijg fouten als : setup kan blabla.sys of lala.dll niet lezen. Ook op een vers geformatteerde partitie.
yeroen1979 schreef op 19 May 2003 @ 19:01:
Zo te zien heb je er een rommeltje van gemaakt!
[...]
Valt wel mee, ik installeer niet meer dan een OS op een partitie, en w2k gaat bij mij op NTFS, ME op FAT32 en Linux gooi ik nog altijd op ext2.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 19:10 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou allereerst je geheugen testen, dit kan je makkelijk met MemTes86 doen. Zie ook http://www.memtes86.com.

Wat ook handig is om even door te nemen: deze guide. Hierin staan verschillende tips voor het geval dat er opstartproblemen zijn. Je kan deze guide even doornemen en hier je bevindingen posten, zo is het vaak nog makkelijker om de oorzaak te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, hij loopt weer. Het was dus het geheugen. Ff ander reepje erin gedrukt en hij loopt. Ik was al bang dat mijn MB aan het overlijden was. Ik laat nog wel een keertje memtest eroverheen lopen.
Pagina: 1