ATI Radeon 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro (van Club3d) en 'k heb m'n monitor 21"van eizo op 85hz staan in 1280x1024x32 (omdat dit niet hoger kan) en toch heb ik het idee dat het scherm flikkert, net zo'n effect als dat je monitor op 60hz staat, je kunt er met goed fatsoen niet naar kijken. Dat is probleem 1.
Ik heb de catalyst drivers 3.4 geladen en daarmee is de score die ik haal met deze kaart maar iets van 10000 (terwijl dit met m'n GF4 Ti4200 64mb ook al iets van in de 9000 lag). Dit lijkt me een beetje laag. Deze score haal ik trouwens uit 3d mark 2001se met patch. "k heb een amd athlon xp 2200+ op een msi kt333 ultra aru met 1024gb ddr333 geheugen. Dit lijkt me niet te krap. Wat ik ook heb is dat als je met je muis over een icoontje gaat dat hieroverheen een kleiner 4-kantje komt met streepjes, daarachter zit dan het icoon zelf. Als ik de catalyst drivers verwijder is dit opgelost. Wat hieraan te doen.
Ik heb ook alle detonator drivers verwijderd en met detonator destroyer en detonator rip alle overblijfselen verwijderd. Toen de kaart geplaatst, maar met dit gevolg. Kijk, ik weet dat misschien een oplossing is om het systeem opnieuw te installeren, maar ik zou toch graag zoveel mogelijk willen proberen om ervoor te zorgen dat ik dit kan vermijden.

Ook ondervind ik tijdens het testen van 3d mark 2000, 2001se en 2003, dat er allerlei rara texturen verschijnen. Iedereen kent wel die matrix achtige test van max payne uit 3d mark 2001se; die bril bijvoorbeeld is dan een meter naar beneden lang en je hebt hele vreemde effecten erdoorheen. Hoe los ik dit op.
Graag jullie deskundige meningen.

Alvast wil ik jullie bedanken.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Probeer het is met een format, heb ik gister ook gedaan en mn comp loopt weer als een raket :)

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
ja oke dat snap ik ook, dat is de makkelijkste weg, maar als je ff gelezen had wil ik dat dus proberen te vermijden. Pas als niets meer lukt dan moet het maar maar niet zo ff gewoon formatteren die handel. Das toch zonde. Misschien heeft iemand van jullie wel een beter idee hierover.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 18:09:
Probeer het is met een format, heb ik gister ook gedaan en mn comp loopt weer als een raket :)
Kijk, ik weet dat misschien een oplossing is om het systeem opnieuw te installeren, maar ik zou toch graag zoveel mogelijk willen proberen om ervoor te zorgen dat ik dit kan vermijden.
En sowieso vind ik een totale reinstall de laatste uitweg dus daar moet je niet als eerste mee komen.

Eerst zou ik eens kijken naar de airflow in je kast, of je videokaart niet te heet wordt. Dat kan de fouten in 3D Mark verklaren.
Verder zou ik kijken of je videokaart niet automatisch dingen aan heeft zoals Anti-Aliasing en TruForm enzo.

Wat je ook kan proberen is gewoon eens wat oudere drivers downloaden, bijvoorbeeld de 3.0 en daarmee testen.

The devil is in the details.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57
14809 met en Sapphire 9800 Pro. Probeer een oudere drivers; die 3.4 deden bij mij ook vreemd.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 19 mei 2003 @ 18:25:
je zegt dat je een geforce4 erin hebt gehad, draai eens even detonator destroyer om echt alles van je oude nvidia driver te verwijderen, tootlje vind je op www.guru3d.com
dat heeft ie gedaan, staat in de tekst

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
m'n pc onderdelen zitten in een thermaltake xaser3 aluminium kast met standaard 7 80mm fans erin dus een warmteprobleem kan het zeer zeker niet zijn. Van die oude drivers heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ik ga nu ff doen...ik breng zo verslag uit.

• tweakduke
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Oude driver zou ik niet doen, ik vraag me af of die wel installeren want toen bestond de radeon 9800 niet :)..

Voor de rest chip drivers er goed op dx9.0a er goed op?

Warmte lijkt me niet zo heel snel waarschijnlijk :)

Ik zou toch echt maar een format proberen..

Tweakers Discord

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57
3.2 drivers
http://www.sapphiretech.com/downloads/downloads.asp

[ Voor 71% gewijzigd door matthijst op 19-05-2003 20:41 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
hmmm mja....ik denk inderdaad toch dat ik aan een reinstall vast zit want in een andere pc met winxp doet deze het ogenschijnlijk, voor wat ik heb kunnen vaststellen, beter als bij mij, terwijl de config op zich toch iets minder is. Dus een herinstall...hier ga ik morgen als ik van m'n werk kom meteen aan beginnen.

Verwijderd

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
IK heb dus nu een complete herinstall gedaan. Ik heb daarna de via chipset hyperion 4.46 geladen. Toen alle overige drivers en daarna de originele 3.1 of 3.2 drivers die bij m'n kaart zaten. Dit heeft echter geen enkel verschil uit gemaakt. Dus toen heb ik het oude control panel verwijderd/gedeinstalleerd en ook de drivers. Na een herstart heb ik de catalyst 3.4 met control panel geinstalleerd, gereboot en alle instellingen die mogelijk waren op default gezet (zelfs nog een reset all gedaan). Maar in 3d mark 2001 en 3d mark3 2003 verschijnen nog steeds texture errors. Objecten die compleet verkeerd worden weergegeven, gekleurde puntjes waar ze niet horen, en verder zet de kaart een niet al te hoge score neer. Deze is net 2000 hoger als met m'n gf4 ti 4200 met 64mb (deze laatste scoorde ongeveer 9000). Dus dat lijkt me dan toch een hardware defect. Verder heb ik nog in windows zelf dat als ik een venster afsluit dat meestal de omranding van dat venster in de achtergrond blijft staan, om dat weg te krijgen moet je dan eerst schermverversing uitvoeren door op f5 te drukken of met het context menu verversen aan te klikken. Kortom ik denk dat deze kaart gewoon defect is en dat ik hem maar ga omruilen tegen een andere of misschien 50 euro bijbetalen en dan de radeon 9800 pro van hercules nemen of van sapphire. Of jullie moeten nog een verlossende tip hebben.

Alvast bedankt in ieder geval.

Verwijderd

Hmmz, 'k heb even een wat algemenere vraag over die kaart. Zit daar nou 256 mb of 128 mb video ram op. Want 'k las laatst ergens dat er 256 op zou zitten, maar nou was 'k vandaag ffies in de winkel hier en daar stond dat ie 128 was. Hoe zit dat nou precies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:52:
Hmmz, 'k heb even een wat algemenere vraag over die kaart. Zit daar nou 256 mb of 128 mb video ram op. Want 'k las laatst ergens dat er 256 op zou zitten, maar nou was 'k vandaag ffies in de winkel hier en daar stond dat ie 128 was. Hoe zit dat nou precies?
Rechtstreeks van www.ati.com:

"RADEON™ 9800 technology is available in two product configurations built by ATI: RADEON™ 9800 PRO 128MB and RADEON ™ 9800 PRO 256MB."

kheb zelf de 128 MB versie (althans, die wordt vandaag geleverd nadat me vorige rot bleek te zijn en hij uiteraard niet meer op voorraad was :( ).

Moet wel zeggen dak de 256 MB versie nog nergens te koop aangeboden heb zien worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 15:26:
[...]

Rechtstreeks van www.ati.com:

"RADEON™ 9800 technology is available in two product configurations built by ATI: RADEON™ 9800 PRO 128MB and RADEON ™ 9800 PRO 256MB."

kheb zelf de 128 MB versie (althans, die wordt vandaag geleverd nadat me vorige rot bleek te zijn en hij uiteraard niet meer op voorraad was :( ).

Moet wel zeggen dak de 256 MB versie nog nergens te koop aangeboden heb zien worden.
Neej, klopt, 't schijnt dat die 256 MB versie alleen direct bij ATi te besttellen is of zo. Nou ja, maakt niet uit, misschien is ie er tegen de tijd da'k een nieuwe videokaart koop wel :). Maar dat wou 'k ffies weten ;).

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Die puntjes noemen ze artifacts, deze treden meestal op wanneer de gpu/mem te warm wordt. Kijk eens naar de temps van je gpu/mem.
Voel evt aan het mem of aan je gpu sink (let op je vingertjes :+ )
Als deze nl erg heet wordt, dan gaat je kaart raar doen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
[quote]TheWizzard schreef op 19 mei 2003 @ 18:05:
Hoi Allemaal,

Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro (van Club3d) en 'k heb m'n monitor 21"van eizo op 85hz staan in 1280x1024x32 (omdat dit niet hoger kan) en toch heb ik het idee dat het scherm flikkert, net zo'n effect als dat je monitor op 60hz staat, je kunt er met goed fatsoen niet naar kijken. Dat is probleem 1.

Staat je DDC aan in je display eigenschappen?
Die op 85Hz zetten

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 23:30

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Je test het alleen maar met 3D mark 2001 maar heb je 2003 al geprobeerd? Het is tenslotte een DX9 kaart, en hoe zit het met de FPS in games? Zijn die ook te laag voor je kaart?

[ Voor 1% gewijzigd door XtremeChicken op 22-05-2003 16:43 . Reden: type >:o ]

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

Verwijderd

Of juist DDC uit zetten. Ik had dat flikkeren ook terwijl m'n monitor ook op 85 hz stond in control panel. Maar de desbetreffende funktie op m'n monitor gaf dus keihard 60hz aan. DDC uitzetten heeft voor mij hiervoor geholpen.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

TheWizzard schreef op 19 May 2003 @ 18:05:
Iedereen kent wel die matrix achtige test van max payne uit 3d mark 2001se; die bril bijvoorbeeld is dan een meter naar beneden lang en je hebt hele vreemde effecten erdoorheen. Hoe los ik dit op.
Dit heb ik ook als ik mijn Geforce 2 MX te ver overclock, dan krijg ik ook zon uitgerekte bril.... Misschien dat ie dan toch te heet word ofzo?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

idd; DCC uitzetten en ook ff de max resolutie met max refresh instellen bij "monitor atrributes".

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:37
Wat is DDC want ik heb dezelfde kaart alleen ik kan DDC niet vinden in de eigenschappen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Je kunt alleen DDC uitzetten als je de control panel hebt geinstalleerd. er zit een irritante bug in de catalysts drivers die ervoor zorgt dat je refreshrate vast blijft steken op 60 of 75hz ongeacht welke refreshrate je zelf instelt. Je moet bij je monitor DDC uitzetten en zelf invullen bij de drop down regels onder welke maximale resolutie / refresh rate je monitor aankan. vooral de combinatie ATI Radeon 9*00 / Iiyama hebben deze probs.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

klok eens ram en core apart terug
en als je dan nog geen uitweg vind
test de kaart in een andere pc
doet hij dan hetzeflde gewoon ff rma'en

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik had hetzelfde probleem als de TS, en de oplossing is inderdaad dat die Control Panel de verversingsfrequentie vasthoudt op 60Hz ongeacht je wat via Windows instelt. Het duurde bij mij ook even voordat achter de oplossing was :)

Beeldschermeigenschappen > Tabblad 'Instellingen' > 'Geavanceerd' > Tabblad 'Weergaves' > Klik op knop 'Monitor' > Maximumverversing aanpassen.

[edit]
Link voor de Control Panel die je moet installeren (WinXP): klik!

[ Voor 27% gewijzigd door DUX op 04-06-2003 22:21 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
TheWizzard schreef op 19 mei 2003 @ 18:05:
met 1024gb ddr333 geheugen. Dit lijkt me niet te krap.
offtopic:
:9 , dit is idd niet te krap ...

;) lol
Pagina: 1