Toon posts:

Ati control menu [eigens>advanced>display] tv niet groen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al aardig veel topics gelezen inclusief de grote tv out topic, maar mijn probleem staat er niet tussen (althans niet door mij gevonden).

Ik heb een ATI Radeon 8500 en daar zit een tv-out op. Die wil ik benutten dus kocht ik een kabel met scart. Bleek later dat via scart geen s-vhs ondersteund werd op de TV, dus zwart wit. Prima dus ik een s-vhs naar s-vhs (mini din naar mini din) kabel omgeruild, want dat ondersteunt mijn tv dan weer wel.

Nu komt het probleem:
In het menu eigenschappen van het beeldscherm en dan naar geavanceerd en dan naar weergaves (dislplays). Daar staat ipv mijn tv een tweede monitor aan, die ik ook uit kan zetten. Maar ik kan mijn tv icoontje niet aanzetten. Het plaatje van een verbroken kabel siert het stukje beeldscherm. Met de vorige kabel (de scart) stond hij wel aan en had ik ook (z/w) beeld. Maar na wat gekloot en gepiel had ik in een keer een tweede beeldscherm tot mijn beschikking, maar geen tv meer. Toen had ik met die oude kabel alleen nog maar de achtergrond van mijn desktop.
Nu de nieuwe kabel ingeplugged en pc opgestart, kwam in het schijfcontrole scherm en zag dit in kleur ook mijn tv. Totdat hij bij het inlogscherm kwam en het beeld van de tv weg was en het beeld, dat overigens eerst kleiner was, op de pc weer van normale groote was.
Ik kan nu met geen mogelijkheid weer beeld op mijn tv krijgen, want ik weet dat de kabel het in ieder geval doet. Ik kan dus niet meer de tv in het menu-tje op groen krijgen, zodat hij beeld kan sturen naar de tv.

Ik heb geprobeerd:
* nieuwste ATI control panel geinstalleerd
* nieuwste ATI drivers geinstalleerd
* videokaart softwarematig verwijderd
* zonder kabel in videokaart opgestart en nieuwe drivers geinstalleerd
* gescholden op de computer :)

Niets helpt tot nu toe en ik hoop dus dat iemand mij kan helpen...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je hebt nu een Svideo (zo heten die dingen) kabel van je PC op je TV zitten? Of zit daar nog wat tussen. 'k Denk dat het fout gaat bij de herkenning van het beestje, maar dan moeten er meestal vage omvormers tussen zitten.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ja er loopt een rechtstreekse kabel van mijn pc naar mijn tv, dus jij denkt dat mijn videokaart mijn tv niet herkent? Kan best zo zijn misschien. Maar wat ik dan raar vind dat hij nog wel een tweede monitor ziet, die er dus niet is en die kan dan natuurlijk ook geen beeld kan geven...
Ik zal eens even de kabel van mijn vriendin lenen, of even een plugje kopen van svideo naar tulp mannelijk, zodat ik die in mijn tv kan proppen.
In ieder geval bedankt voor je reactie

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Heb je toch de FAQ niet goed gelezen. Kijk eens onderaan, bij het forceren van TV-OUT op een Radeon. ff een 75 Ohm weerstand tussen ground en signal, en klaar is kees...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:38
Heb je eigenlijk 1 of 2 monitoren aangesloten?

-Je tv moet aanstaan als je je pc aanzet.
-Bij beeldschermeigenschappen op 'herkennen' klikken en DIRECT op 'geavanceerd' en 'displays' klikken.
-Zorgen dat je systray-icoontje er is en regel ook dat atiptaxx en ati2evxx draaien
-Hotkeys aanmaken en daar onlogische dingen mee doen, dus bijvoorbeeld de hotkey voor situatie A drukken terwijl je al in situatie A bent enzovoort.

Met andere woorden:
- Ik heb het ook wel eens gehad, maar met een beetje klooien viel het wel op te lossen.
- Het systeem van multimon/tv-out werkt niet perfect, je moet er mee klooien...

Ik heb trouwens een Club3D 8500.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ wel goed gelezen, maar ik vind dat dit softwarematig opgelost moet kunenn worden en om nou met allerlei weerstanden (waar ik geen reet van af weet) te gaan klooien, gaat me weer wat te ver. Ik weet dat het wel softwarematig op te lossen moet zijn. Ik ga dus maar even klooien. Wat dat betreft vind ik de gebruikersvriendelijkheid van de GForce kaarten interface beter. Maar een beetje geklooi is natuurlijk altijd leuk..

Verwijderd

Topicstarter
Ok probleem opgelost, vanmiddag naar de mediamarkt geweest, even een verloopstekkertje van de svhs stekker naar een tulpstekker gekocht en ik heb prachtig beeld op mijn tv. Nu nog even zo zien te krijgen dat ik op beide beeldschermen hetzelfde zie en dan is het feest compleet.

De groeten en bedankt voor de moeite
Pagina: 1