Toon posts:

Maximale capaciteit Citrix server.

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat de maximale capaciteit van een Citrix server is? Of van welke variabelen dit afhangt? Hij gaat draaien op Windows 2000 server. Ik wil graag weten wat de bandbreedte voor een Citrix-client is, en hoeveel users een Citrix-server kan herbergen zonder dat het performance verlies heeft. Weet iemand dit?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

In ieder geval zorgen dat je MEER dan genoeg geheugen hebt, want alle users delen dit. minimaal 1gb voor zo'n 5-8 gebruikers zou ik wel aanraden. Verder is een bandbreedte afhankelijk van de applicaties die de mensen gaan draaien natuurlijk, maar 4-8kb per user lijkt me wel geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
op de Citrix server zal draaien:

- office2000
- Visual C++
- MSProject
- Rational Rose
- Java JDK
- Internet Explorer
- Outlook Express
- Blackboard toepassing

Verwijderd

Is 100% afhankelijk van het gedrag van je applicaties.
Vraag bij citrix een 90 dagen versie aan, en nog geen ts license service installeren.
Dat geeft je 3 maanden van testen, om te zien hoe jouw apps reageren.

Ik schaal normaal op 2 x 2.8 2 gig ram en 15.000 rpm schijven in raid1, maximaal 30 tot 35 users.
Maar zoals ik al zeg, is erg afhankelijk ven het gedrag van je applicatie.
Vooral voor die JDK van je houd ik mijn hart vast.

Om er wat meer van op te steken:
http://thethin.net
http://www.tweakcitrix.com
http://www.dabcc.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 21:37 ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19
Mijn ervaring met java en rational is dat je per persoon minimaal 300MB ram uit mag trekken. Rational met de J2SDK1.3 template ingeladen heeft al 130MB (nee, rational doet niet aan shared libs.., net als java) nodig, een fatsoenelijke IDE (IntelliJ IDEA/CodeGuide) loopt ook al snel tegen 100MB. Verder heb je dan nog wat geheugen nodig om de applicaties in te runnen, zegge 64MB (voor java). Dan heb je de rest nog om IE/word dingen te doen. (ja dat heb ik met een beetje pech allemaal tegelijk open)

Verder zijn ook een aantal snelle CPU's ook erg fijn als je tijdens het devven een keer wilt compilen & runnen....

Nu hoop ik niet dat jullie de studenten (waar ik even vanuit ga, gezien de gelijkenissen met de config zoals mij bij de HvU wordt geboden) alleen een lullig textpad aanbieden als IDE voor Java.

Mocht het inderdaad voor een Uni/HBO zijn, dan zou ik als ik jou was eens contact opnemen met het systeembeheer van de afdeling ICM, factulteit Natuur & Techniek, Hogeschool van Utrecht. Zij hebben tevens net een nieuwe Citrix XP/w2k in productie genomen met redelijk recente software. Deze servers hebben iig 2GB ram aanboord, cpu weet ik niet (heb er nog niet echt veel mee gewerkt). Voorheen met de Citrix errug oud/nt4 config zaten er gem. 15 man op 1 server te werken.
[edit]
hmm, ik heb nu opdrachten van TELE gezien, loopt jij de boel niet een beetje te flessen??

[ Voor 29% gewijzigd door Jelmer op 20-05-2003 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
flessen? could be.... Ik heb alleen wat pointers nodig that's all.... Je naam komt me niet echt bekend voor echter. Wat informatie over bandbreedte/user is eigenlijk wel handig....

Verwijderd

Topicstarter
any last suggestions?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Da's snelle kick...

Volgens mij heb jij je niet in citrix verdiept...

Is misschien handig om op te geven op wat voor systeem je citrix wilt gaan draaien, hoeveel servers en hoeveel geheugen. En dan hangt het van de licentie af met hoeveel mensen je op een server mag connecten (en natuurlijk hoeveel je systemen aankunnen/aankan).

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 13:25:
Wat informatie over bandbreedte/user is eigenlijk wel handig....
De bandbreedte die je gebruikt is ca. 5 a 6KB per user/applicatie. Het enige wat je over het ICA protocol verstuurt zijn de veranderingen op je beeldscherm en je muis/keyboard input

• jongetje
Garfield|IA schreef op 20 May 2003 @ 21:11:
[...]

De bandbreedte die je gebruikt is ca. 5 a 6KB per user/applicatie. Het enige wat je over het ICA protocol verstuurt zijn de veranderingen op je beeldscherm en je muis/keyboard input
Totdat je bijv. www.msn.nl gaat openen. tig animatie dingen en dan slipt je verbinding aardig dicht als meer mensen die gaan doen. Ik heb gemeten en op 800*600 trok ie al snel 200kbit continue over de lijn bij zo'n site. Dus ligt er maar net aan wat de gebruiker aan het doen is. Als iedereen lekker in wordt typt dan heb je weinig beeldveranderingen.

Als ik jouw was dan zou ik iemand inhuren die weleens eerder Citrix heeft geïmplementeerd.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 17:46

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

jongentje schreef op 20 May 2003 @ 22:53:
[...]

Als ik jouw was dan zou ik iemand inhuren die weleens eerder Citrix heeft geïmplementeerd.
Je kan mij inhuren. Ik heb in het verleden redelijk wat citrix installaties gedaan. Ik kost alleen 152 EURO per uur excl. >:) >:)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19
jongentje, dit is dus een school opdracht die hij hier heeft gepost...
Zie ook http://www.icim.fnt.hvu.n...ogeschool%20Dordrecht.doc

Waarom heb je trouwens geen gebruik gemaakt van de kennis van de docent en de facaliteiten die er geboden worden:
NB:
- netwerkapparatuur is aanwezig in het Telematica lab.
- Windows 2000 software, Citrix en Linux is aanwezig.
- software die we niet hebben, kan worden gesimuleerd of van Internet gehaald.
- verbindingen die we niet hebben kunnen worden gesimuleerd.
- er zijn ghost servers aanwezig om indien nodig disk images op te bewaren.
(dat ik dit zelf niet eerder doorhad, komt doordat ikzelf een andere opdracht, NetLAB genaamd, ipv van deze casus doe)

[ Voor 63% gewijzigd door Jelmer op 20-05-2003 23:02 ]

• jongetje
Ik dacht dat wij niet voor schoolopdrachten waren?

En hoort dit niet in (prof.) netwerken thuis?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hmm, huiswerk kan je inderdaad toch het beste zelf doen.

Een klein beetje meedenken OK, maar dit is gewoon de vraag neerdumpen zonder eerst zelf documentatie & websites langs te lopen; niet echt de bedoeling dus :)

jongetje: inderdaad lopen er in PNS wellicht meer mensen met ervaring er mee rond. Maar daar geldt nog meer dan hier: eerst zelf doen. Dus maar geen verplaatsing dan :P
Iets minder snel schoppen mag ook wel trouwens. Een week eerder beginnen met je huiswerk en schoppen was niet nodig geweest ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.