Mijn ervaring met java en rational is dat je
per persoon minimaal 300MB ram uit mag trekken. Rational met de J2SDK1.3 template ingeladen heeft al 130MB (nee, rational doet niet aan shared libs.., net als java) nodig, een fatsoenelijke IDE (IntelliJ IDEA/CodeGuide) loopt ook al snel tegen 100MB. Verder heb je dan nog wat geheugen nodig om de applicaties in te runnen, zegge 64MB (voor java). Dan heb je de rest nog om IE/word dingen te doen. (ja dat heb ik met een beetje pech allemaal tegelijk open)
Verder zijn ook een aantal snelle CPU's ook erg fijn als je tijdens het devven een keer wilt compilen & runnen....
Nu hoop ik niet dat jullie de studenten (waar ik even vanuit ga, gezien de gelijkenissen met de config zoals mij bij de HvU wordt geboden) alleen een lullig textpad aanbieden als IDE voor Java.
Mocht het inderdaad voor een Uni/HBO zijn, dan zou ik als ik jou was eens contact opnemen met het systeembeheer van de afdeling ICM, factulteit Natuur & Techniek, Hogeschool van Utrecht. Zij hebben tevens net een nieuwe Citrix XP/w2k in productie genomen met redelijk recente software. Deze servers hebben iig 2GB ram aanboord, cpu weet ik niet (heb er nog niet echt veel mee gewerkt). Voorheen met de Citrix errug oud/nt4 config zaten er gem. 15 man op 1 server te werken.
[edit]
hmm, ik heb nu opdrachten van TELE gezien, loopt jij de boel niet een beetje te flessen??
[
Voor 29% gewijzigd door
Jelmer op 20-05-2003 12:54
]