Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA] Zire71 of Tungsten T ?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Palmtop gaan kopen en ik heb er twee op het oog, de Zire71 en de Tungsten T.

Het verschil in prijs is rond de 100 euro. Dat is op zich best veel maar je krijgt bij de Tungsten T ook een aantal extra's.
De Tungsten T heeft een snellere processor, ingebouwde bluetooth, ingeboude microfoon en een uitgebreider software pakket.
Beide palmtops kunnen mp3's afspelen en volgens mij kan de Tungsten T met de juiste software ook filmpjes af spelen (als je dat zou willen).

Het enige wat de Zire71 beter heeft is graffiti 2 (maar ik weet niet of dat zoveel uitmaakt) en een ingebouwde camera.
Bij de Tungsten T krijg je gratis een camera meegeleverd die je via het SD slot kunt gebruiken.

Welke zou jij kiezen en waarom?

Verwijderd

Heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen de Zire 71 en de Tungsten. Alleen ik heb gekozen voor de Tungsten. Tungsten is krachtiger, heeft bluetooth en over het geheel gewoon een veel sterkere PDA dan de Zire 71. Zire 71 is een leuke gadget voor licht gebruik, echte met beperkte mogelijkheden. Tevens is het cameratje wat geintregeerd zit in de Zire ook niet super.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, het is geen makkelijke keus. De processor van de Zire71 en Tungsten is overigens gelijk. En ook de Zire kan filmpjes makkelijk aan. Wil je een ingebouwde camera of Bluetooth? Dat is eigenlijk de vraag. Het scherm van de Zire is beter dan dat van de Tungsten, dat blijkt uit elke review.

Nogmaals, de vraag is eigenlijk of je Bluetooth of een ingebouwde camera wilt.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Daarbij draait de Zire 71 op 5.2.1, TT doet 't met 4. nogwat. De Zire bevat dus een latere OS versie. Ik heb zelf een Zire 71 en ben er erg tevreden mee. Volgens mij is de camera van de Zire 71 beter dan de opzet-camera van de TT, btw.

Verwijderd

Koen Roumen schreef op 19 mei 2003 @ 18:02:
Daarbij draait de Zire 71 op 5.2.1, TT doet 't met 4. nogwat. De Zire bevat dus een latere OS versie. Ik heb zelf een Zire 71 en ben er erg tevreden mee. Volgens mij is de camera van de Zire 71 beter dan de opzet-camera van de TT, btw.
De TT draait niet op 4. nogwat, maar 5.0, anders zou er geen Arm processor inkunnen heh. maar idd het OS van de Zire is wat nieuwer.

Verwijderd

Wil je de precieze verschillen weten tussen de verschillende types, ga dan naar:
http://www.palm.com/products/family.epl

Verwijderd

Oh btw de processoren zijn niet hetzelfde;
Zire 71: Texas Instruments OMAP310 Processor (ARM); 144MHz
Tungsten T: Texas Instruments OMAP 1510 (ARM) processor

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 18:12:
Oh btw de processoren zijn niet hetzelfde;
Zire 71: Texas Instruments OMAP310 Processor (ARM); 144MHz
Tungsten T: Texas Instruments OMAP 1510 (ARM) processor
Hmm, wat het verschil dan is weet ik niet. Ze draaien iig beide op 144 mhz.

Verwijderd

Artcore schreef op 19 May 2003 @ 18:26:
[...]

Hmm, wat het verschil dan is weet ik niet. Ze draaien iig beide op 144 mhz.
Meen (weet niet zeker) dat het verschil is dat de processor vd Tungsten multi tasking is en die van de zire 71 niet.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk, dat zou betekenen dat ik geen MP3's op de achtergrond kan spelen op m'n Zire 71 en dat kan wel, dus volgens mij zit 't 'm daar niet in..

Verwijderd

De TT heeft een Ti processor met een DSP chip erop en die van de zire 71 mist de DSP volgens mij. Nou maakt dit niet al te veel uit aangezien er nog geen software is die echt gebruik maakt van die DSP chip.

Ik heb wel gehoord dat die DSP chip voor een betere performance zorgt met MP3 stream vooral met background play.

Verwijderd

*schop*

Sorry, dat ik deze oude topic naar boven haal, maar het leek me nuttiger dan een nieuwe te gaan starten want ik had maar 1 simpel vraagje over de Zire71/Tungsten T

Als ze allebei zo ongeveer dezelfde processor hebben, En ze kunnen dus allebei filmpjes afspelen ... Moet ik me daarbij kunnen indenken dat ik een divx van een gave film effe kan verkleinen en die makkelijk kan laten afspelen op de Zire71/Tungsten T ? Of loopt dat niet soepel?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe PDA, heb veel ervaring met Palm OS, niet zo veel met pocket OS, Maar ik wil er ook veel dingen mee doen, eventueel ook krachtige dingen, dus de Tungsten C of zelfs een Pocket PC (Fujitsu Siemens Pocket Loox 600 omdat het 2 sloten heeft EN ingebouwde bluetooth) daar moet je bij denken aan films kijken, of andere applicaties zoals spelletjes.

Verwijderd

Misschien dat dit ook interessant is:

http://www.veritest.com/clients/reports/palm/competitive.pdf

Dit is een test van een bedrijf in opdracht van Palm om te vergelijken tussen Tungsten en Ipaq

Verwijderd

Kan ik op de Zire71 een navigatiesysteem aansluiten?

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:10
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 16:22:
Kan ik op de Zire71 een navigatiesysteem aansluiten?
neen, die van TomTom althans (nog steeds) niet...wel van andere fabrikanten maar dan heb je geen echte gps-routeplanner op straat nivo.

what is your major malfunction???

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:43
Er is wel degelijk een GPS routeplanner op straat niveau!!!! Namelijk DigiMap van HekoSoft ik gebruik die en is echt perfect.

Ook met spraak.

Kijk maar op http://www.pdashop.nl

Verwijderd

Ik ben net eea over de zire 71 aan het uitpuzzelen geweest voor mijn buurman, die heeft na 2 dagen nl al zijn Perfect Passenger (navigatie software die naar men zegt gelijk is aan digi-map) gesloopt. :7
Ik ga nu Mapsonic voor hem downloaden. werkt ook met de zire 71
Tomtom 3 werkt namelijk alleen met de T3 en niet op de zire 71 :( :(

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inmiddels, precies een jaar later, is de Zire 71 allang opgevolgd door de Zire 72, waarover ook al veel is geschreven. En de Tungsten heeft ook al twee keer een upgrade gehad. Dit topic gaat dus dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.