[@home] Com21 vs Motorola Surfboard

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Beauco is blij! :D

@home monteurs zijn net bij mij langs geweest om een probleem met mijn inet verbinding te verhelpen. Daar gaat dit topic eigenlijk niet over, maar ter inleiding ... was gewoon een kwestie van een very poor job van de monteur die de eerste installatie gedaan heeft!

n e way

Ik had dus een Com21 en dat is nu vervangen door een Motorola Surfboard.
Met die Motorola gaat mijn internet nu letterlijk 2x zo snel!!!
Haalde ik eerder op Mordax nog geen 175kB nu zit ik op 400!!!!

As said ... Beauco is blij! :D

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:16

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Das mooi!! maarja voglens mij is dit niet de bedoeling? Mijn internet is ook super snel maarja dat intereseert ook niet echt iemand toch? achja ik hoef iig niet te weten wie er allemaal blij is vandaag gister was ik weer blij :P

[ Voor 62% gewijzigd door jaKKer op 19-05-2003 16:33 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Vaag, Com21 modem hier haalt als ik 2 downloads van een rappe FTP tegelijk doe ook +/- 450KB/s. Op Mordax krijg ik 239KB/s, maar da's een erg korte test dus ik vraag me af of die zo betrouwbaar is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb ook een com21 en ik ken mensen met een motorola en ik download met 370 kb/s en die motorola's zitten vaak lager. Ik denk dat het puur toeval is ivm met je omgeving.

Verwijderd

Zoals in zoveel topics is gebleken zijn de nieuwe motorala modems veel sneller dan de com21 modems. ik wil niet graag opscheppen maar 90 procent van de tijd gaan mijn downloads met 700kb/s of meer mijn max is 1083kb/s tenminste bij speedtest.nl.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Het maakt geen RUK uit wat voor modem je hebt.

@home heeft elke breedband verbinding afgeknepen op 450kb/s
Dat is het maximaal haalbare (ja ok als je DAP gebruikt kan je er even boven zitten maar gemiddeld kom je toch uit op 450kb/s)

Ik was een van de eerste @home gebruikers (@home is in oa in Enschede begonnen met breedband) en toen hadden ze de verbinding nog niet afgeknepen. Ik haalde toen met com21 modem 750kb/s

En als je die 450kb/s niet meer haalt dan komt dat omdat meerdere mensen op dezelfde node zitten aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Tmaster op 19-05-2003 16:43 ]

Verwijderd

Met "mijn" Com21 haal ik gewoon de max op die servers die het aankunnen. Een collega heeft de Motorola en haalt ongeveer dezelfde snelheden. Maakt weinig uit dus als je het mij vraagt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:39:
Zoals in zoveel topics is gebleken zijn de nieuwe motorala modems veel sneller dan de com21 modems. ik wil niet graag opscheppen maar 90 procent van de tijd gaan mijn downloads met 700kb/s of meer mijn max is 1083kb/s tenminste bij speedtest.nl.
700 KByte per seconde haal je niet bij @Home. Laat staan 1083. De max is 3 MBit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:44 ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
3.8Mbit toch? scheelt weer een extra 100k/s ;)

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
3.6Mbit
oftewel 450kb/s x 8

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik haal, met mijn "oude" type Com21 (Die hele grote dus, niet die mooie platte) regelmatig gemiddelde snelheden van 530KB/s (Linux kernel downloaden, gemiddelde snelheid die wget-linux aan het eind weergeeft, @Home Groningen) I love it!

Verwijderd

Tmaster schreef op 19 mei 2003 @ 16:41:
Het maakt geen RUK uit wat voor modem je hebt.

@home heeft elke breedband verbinding afgeknepen op 450kb/s
Dat is het maximaal haalbare (ja ok als je DAP gebruikt kan je er even boven zitten maar gemiddeld kom je toch uit op 450kb/s)

Ik was een van de eerste @home gebruikers (@home is in oa in Enschede begonnen met breedband) en toen hadden ze de verbinding nog niet afgeknepen. Ik haalde toen met com21 modem 750kb/s

En als je die 450kb/s niet meer haalt dan komt dat omdat meerdere mensen op dezelfde node zitten aangesloten.
Ik haal hier in Hengelo met @home en com21 toch echt wel hoger dan 450kb/s. Ik haal bij het downloaden snelheden van 800-900 kb/s constant en dan download ik 4-5 uur achter elkaar. Dus dat het is afgeknepen daar merk ik echt niets van, je zit alleen met een upload van 16 kb/s

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:53 ]

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21

oCe

aka Dookie.

@home Com21 max is 3.8 mbit, maar het Motorola netwerk werkt via het Eurodocsys protocol en is inderdaad in staat om hogere snelheden te halen. Let op: IN STAAT. Wil niet zeggen dat het altijd gebeurd, maar het kan wel. Dit voornamelijk omdat het Eurodocsys netwerk nog een stuk minder gebruikers heeft en dus in de dal-uren minder traffic versleept dan het Com21 netwerk, waardoor je hogere pieken kan halen. De hardware is n.l. geavanceerder en meer geoptimaliseerd, hence the higher speeds.

-I am Jack's wasted life.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik zou zeggen, post het eens hier:
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]

Lijkt me leuk om daar voor de variatie een positief geluid te horen :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.