Toon posts:

Backup van server op andere locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Probleem is als volgt:

Wij hebben een server staan in A'dam. De bestanden op deze server moeten gebackupt worden en op onze server in r'daal komen te staan.
Dit moet automatisch iedere dag gebeuren.

Hoe kan ik dit het beste doen of bestaat hier een progje voor.

p.s.

- Wij bellen op de server in A'dam in d.m.v. terminal services
- Ik zat zelf te denken om eerst windows backup de backup te laten maken en daarna via een FTP progje de backup naar onze server te kopieeren, nu is het enige probleem of dit wel automatisch kan ???(dagelijks dus)

Verwijderd

Hiervoor mag je wel een vaste verbinding hebben anders errug duure oplossing. Misschien oplossing door op tape te zetten en tapes naar andere locatie te brengen?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

offtopic:
weet zo even geen proggy voor je maar ben benieuwd over wat voor lijn je het wil pompen :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Je moet natuurlijk maar 1x een volledige kopie maken en de resterende alleen de verschillen (incrementeel). Met een beetje lijn kan het dan nog meevallen.

ArcServe heeft een copy/mirror functie die je hiervoor kunt gebruiken.

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 14:48
Als het via een inbel verbinding gaat kan je misschien ArcServe Enterprise edition gebruiken maar helaas kost het wel wat geld en het vraagt wel een aardige bandbreedte!!

Iedereen weet het beter

Verwijderd

rsync

• XiaZz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 22:29
robocopy (zit in de resource kit)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2MB down en 2 MB up lijntje hier liggen, dus dat moet geen probleem zijn :)

Verwijderd

Je kunt ook eens kijken op www.unisyn.com of automate iets voor je is.
kun je mee backuppen en ook ftp'en.
Pagina: 1