Outlook 2000 PST fout

Pagina: 1
Acties:

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 09:31

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi,

Hier een vraagje. Ik hoop dat 1 van jullie velen het antwoord weten omdat ik er hier niet uit kom.

Wij draaien hier op OUTLOOK 2000 met meer als 100 man. Nu hebben wij dus ook een Gedeeld adres boek. waar iedereen in staat zo dat je intern makkelijker kan emailen. Nou willen wij niet 100 PSTtjes aanmaken met het gedeelde adres boek erin. Dus we willen met 1 PST bestand het hele bedrijf het gedeelde adres boek laten zien. Als wij het PST bestand Importeren in OUTLOOK op een willekeurige pc dan zie je bij je contact personen ook het "gedeelde adres boek" staan waar dus alle werknemers in staan. Dit werkt dus.

Nu het probleem. Als je het PST bestand nogmaals bij een andere werknemer wilt importeren moet je zorgen dat bij de vorige werknemer waar het PST bestand is geimporteerd zijn OUTLOOK uit staat. Als je dit doet kan je het PST bestand invoegen en werkt het op Bijde pcs Prima.

Maar... Als je outlook op PC1 open hebt staan en daar is het PST bestand ingevoegd dan kan je op PC2 NIET het PST bestand inporteren. OUTLOOK komt dan op PC2 met de melding: "De eigenschappen van de informatie service moeten worden gedefineerd voor dat de informatie service kan worden gebruikt. " Op PC1 krijg je geen melding. Als je dus eerst op PC1 OUTLOOK afsluit dan kan je op PC2 wel het PST bestand importeren. Nu is dit met 2 pc geen probleem maar met meer als 100 PCs dit te doen.. :( Nu moet ik dus zorgen dat er bij geen 1 PC outlook open staat als ik het PST bestand importeer.! :( :(

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijvoorbaat dank!

Vriendelijke Groeten Jerry

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Een Outlook adresboek en een PST (persoonlijke folder) file zijn twee heel verschillende items. een PST file kan maar door 1 persoon geopend worden (by design).

Battle.net tag

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
100 mensen in het bedrijf en dan geen exchange server ?!

Redelijk hobby bedrijf ... Toch maar eens wat externe hulp inschakelen ?

edit:

1) Ik zie net in je andere postings dat jij de administrator bent, dan zou ik als ik jou was zeker weten externe hulp zoeken.

2) Stop met "Vriendelijke groeten" aub, uitleg kun je vinden in de FAQ.

[ Voor 46% gewijzigd door Juicy op 19-05-2003 17:05 ]

-

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Emailen, Agenda alles werkt perfect. Het gaat hier puur om een gedeeld adresboekje invoegen die hij gewoon op elke pc moet kunnen openen. Outlook komt alleen met deze rare fout.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Na het importeren moet je de "verbinding" met het PST bestand verbreken. Tijdens het importeren koppelt ie hem namelijk in Outlook. Dit kan je evt. zien in de mappenlijst.

Als je daar ziet staan "Persoonlijke Mappen" dan doe je daarop rechtermuisknop en dan "Persoonlijke Mappen Sluiten"

Handiger is echter om de adressen in een PAB bestand te zetten, deze distriburen naar alle gebruikers met de instructie om deze in de "Outlook Contactpersonen" te importeren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Juicy
DukeN schreef op 19 mei 2003 @ 17:04:
Emailen, Agenda alles werkt perfect. Het gaat hier puur om een gedeeld adresboekje invoegen die hij gewoon op elke pc moet kunnen openen. Outlook komt alleen met deze rare fout.
De functionaliteit die je wil hebben in een groot bedrijf (100 mensen valt daar ook onder) wordt perfect geboden door Exchange Server in combinatie met Outlook.

Nu ben je gewoon aan het hobby-en om met Outlook alleen deze functionaliteit te willen bieden. Dan hoef je ook niet op elke PC te kloten met je adres boekje ...

-

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
DukeN schreef op 19 May 2003 @ 17:04:
...

[ Voor 12% gewijzigd door Mystery op 19-05-2003 17:14 . Reden: -1 overbodig ]

Battle.net tag

Verwijderd

http://www.experts-exchan...e/Outlook/Q_10145953.html

Laat svp weten of dit heeft geholpen

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Yeah right, denk je nou echt dat het schrijven van zo'n applikatie (die dus in dit geval 100 PST's synchroon moet gaan houden) goedkoper is dan de aanschaf van een Exchange servertje?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
DukeN schreef op 19 mei 2003 @ 17:04:
Shared informatie is niet mogelijk, zonder een Exchange of IMAP server. (of een ander soort groupware server)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op 19 mei 2003 @ 17:17:
[...]

Yeah right, denk je nou echt dat het schrijven van zo'n applikatie (die dus in dit geval 100 PST's synchroon moet gaan houden) goedkoper is dan de aanschaf van een Exchange servertje?
Staat er ook; de beste oplossing is een server..... Mja; tis de keuze van de TS wat tie met de info doet ...

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Dit gaat inderdaad NIET lukken. Een klant van ons wil het zelfde maar gaat al fout met hun 16 man (Dus nog niet eens 100). Onze afdeling verkoop is nu bezig met onderhandelingen voor een Exchange server.

Ps. Je KAN die foutmeldingen wel oplossen door de agenda niet meer te delen, opnieuw delen en bij iedereen weer opnieuw toevoegen...
Is maar de vraag of je dat (minstens/bijna) iedere dag wil gaan doen...

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Jongens alvast bedankt voor het velen antwoorden. Ik ga het staks nakijken en dan horen jullie als het is gelukt.

Ps. Nogmaals voor alle duidelijkheid. Iedereen heeft zijn EIGEN persoonlijke adres boek/postvak IN/ Agenda en de hele retteketet, dit willen we ook NIET delen. Het gaat er PUUR en ALLEEN om om email adressen te importeren. Nu kan je me veel vertellen maar ik weet ZEKER dat je kan importeren.
Gewoon dus wat email adresjes importeren.

[ Voor 61% gewijzigd door DukeN op 20-05-2003 08:56 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

DukeN ga gewoon over op professioneel werken en schaf een mailserver van welke fabrikant dan ook aan. Voordeel centrale administratie en onderhoud.

• Juicy
mutsje schreef op 20 May 2003 @ 09:12:
DukeN ga gewoon over op professioneel werken en schaf een mailserver van welke fabrikant dan ook aan. Voordeel centrale administratie en onderhoud.
Beetje hetzelfde als wat ik al zei. Maar inderdaad als ik dat bedrijf van 100 man zou leiden dan zou er echt niet zo geknutseld worden.

-

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

Juicy schreef op 20 May 2003 @ 18:57:
[...]

Beetje hetzelfde als wat ik al zei. Maar inderdaad als ik dat bedrijf van 100 man zou leiden dan zou er echt niet zo geknutseld worden.
Het schijnt inderdaad dat je sommige TS'ers meerdere malen 1 oplossing voor moet kauwen voordat ze het door hebben..

wat niet mijn intensie om oplossingen over te nemen :y)

Verwijderd

DukeN schreef op 20 mei 2003 @ 08:37:
Jongens alvast bedankt voor het velen antwoorden. Ik ga het staks nakijken en dan horen jullie als het is gelukt.

Ps. Nogmaals voor alle duidelijkheid. Iedereen heeft zijn EIGEN persoonlijke adres boek/postvak IN/ Agenda en de hele retteketet, dit willen we ook NIET delen. Het gaat er PUUR en ALLEEN om om email adressen te importeren. Nu kan je me veel vertellen maar ik weet ZEKER dat je kan importeren.
Gewoon dus wat email adresjes importeren.
Ik wil niet vervelend doen, maar hoe denk je van elke persoon naar elke persoon de mail-adressen te importeren/exporteren??

Ik heb wel een kleine tussenoplossing, maar weet niet of dat handig is: je wijst 1 persoon in de organisatie aan die het beheer krijgt over de GEDEELDE_ADRESSEN.PST (een file die op een server staat). Verder kan elke werknemer die PST-file importeren en/of toevoegen in Outlook op het moment dat er een netwerk-verbinding is. Je geeft niet aan of ze ook thuis, met een modempje ofzo moeten werken, maar als dat niet nodig is, is die GEDEELDE_ADRESSEN.PST het makkelijkst.

offtopic:
Wat ik niet snap: hoe kunnen ze mailen zonder "gecentraliseerde mail-server??
Pagina: 1