SX4000 installeren in XP

Pagina: 1
Acties:

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik probeer al enkele dagen mijn nieuwe Promise SX4000 te installeren in Win XP Pro NL. Een paar specs:

Epox 8RDA+
Barton 2500
2x 256mb pc3200
1x 80gb WD 8mb op ide1 master
3x 80gb WD 8mb aan de promise controller

Promise SX4000 met 256mb pc133 ecc kingston. Controller word gezien, nieuwste bios van de site erop. Raid5 Array aangemaakt met 3 disk, 64kb block gigabite boundry on.

Bij het opstarten word de controller+array goed gezien. Windows opstarten, gaat ook goed. Gelijk word de nieuwe hardware herkend en gevraagd naar de drivers, nieuwste drives van de promise site installeren en dan moet er opnieuw worden geboot.

Tijdens het booten loopt het systeem vast in het scherm met de bewegende balk met het xp logo.

Vervolgens kan er alleen nog maar in de laatst bekende hardware configuratie geboot worden en moeten er weer drivers worden geinstalleerd.

Ook de POM geeft geen array aan. array is ook nog niet gepartitioneerd/geformateerd. Partitionmagic laat met de bootdisks wel de array van 160gb goed zien...

Harddisks zijn al op master/cs/single-master geprobeerd. Kabels zijn al vernieuwd. Overige pci kaarten verwijderd. Bios default en virusscanner uit.

Heeft iemand soorgelijke ervaringen of tips?

Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omdat het boeltje in DOS/PM prima werkt, gooi ik het op Windows XP en/of de drivers. Had je ook geprobeerd om in Safe Mode te booten? Al geëxperimenteerd met oudere drivers? Probeer eventueel ook Windows 2000 drivers, installeer ze desnoods geforceerd :)

• hootie
In safe-mode wil die ook niet meer booten. Blijft de cursor linksboven knipperen. 2k drivers sliktie ook niet meer.....

Wat bedoel je met geforceerd?
Ik krijg zojuist van Promise NL de oude bios en de nieuwste beta16. Vanavond thuis gelijk even proberen.

Op wat voor mode adviseer je de harddisk te zetten?

Specs

• hootie
Zojuist van promise.nl een beta 1.02.0.1 bios gekregen voor de SX4000 en geloof het of niet maar dit werkt icm driver 1.1.0.16. Er word nu druk 160gb gepartitioneerd en NTFS gefromateerd dus straks meer specs....

Specs

• hootie
Vanwegen de tegenvallende prestaties onder raid5 met 4x WesternDigital 80gb 8mb is de Promise SX4000 terug naar Alternate. Ondanks alles gelezen te hebben op Got, alle instellingen vwb blocksize, drivers, biossen ed. kwam het met atto in xp niet hoger dan een teleurstellende 50/50. Ook mede door de herrie is het project afgeblazen. Het reepje kinston is nog te koop....

Nu maar een nieuw bordje gekocht Asus A7N8X Deluxe + Maxtor 120gb SATA. Volgende week nog een erbij en dan in raid1 ipv5.

Specs