Toon posts:

Pinnacle Studio - Frame loss bij capture vanaf DV camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij m'n neef hem ik een vreemd probleem. Hij draait Windows XP en Studio 8, wanneer we de schrijftest in Studio 8 uitvoeren is alles prima in orde. Zodra de DV camera aangesloten wordt en we gaan capturen missen er erg veel frames. Wanneer we daarna de schrijftest nogmaals doen is deze veel trager, totdat we rebooten.

Ook heb ik mijn camera geprobeerd, hetzelfde probleem. Verder heb ik ook Studio 7 geïnstalleerd en verder heb ik hetzelfde ook onder Windows 98 geprobeerd. Niets helpt, ook meer geheugen niet.
Hij heeft een AMD 1200 MHz, 384 MB geheugen, lege 80 GB 7200rpm harddisk en een Pinnacle DV plus bewerkingskaart. Ikzelf heb ook een DV plus bewerkingskaart en alles gaat perfect met Studio 7.

Alles zit goed aangesloten. Zou dit aan de bewerkingskaart kunnen liggen? Alles werkt wel, ook bij het capturen komt er beeld binnen alleen er missen erg veel frames.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing?

Groeten,
André

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
Dit heb ik nog nooit gezien, maar je zou van Pinnacle de PPE - PCI Performance Enhancer eens kunnen downen en installeren. Op dezelfde pagina staat ook een capture-test prog.

Als je wilt weten of het aan de kaart ligt, kun je hem natuurlijk eens in een andere computer inbouwen om te testen. Of capture kaart in ander PCI slot om te testen?

[ Voor 8% gewijzigd door mrtnvnl op 19-05-2003 16:47 ]

Martin

Verwijderd

Topicstarter
thanks. Dat zal ik proberen. Die PPE die bij Studio zelf zat heb ik wel gedraaid, maar ik zal de nieuwe proberen. De capture test heb ik ook gedaan, dat ging ook niet goed.

Woensdag ga ik proberen mijn DV kaart in zijn pc te plaatsen, kijken wat er dan gebeurt.

Van de Pinnacle Systems helpdesk wordt je ook niet goed, maar dat wist ik al. Die zeggen of dat je de regcleaner moet draaien en het opnieuw moet installeren of dat je een upgrade moet doen.

Ik heb een hoopje dat het in de kaart zit, die kan hij nog omruilen, anders weet ik het niet meer.

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
1. Vergeet niet om eens een ander PCI slot te proberen!
2. Test ook eens met een andere Firewire kabel, vooral Sony camera's schijnen nogal kritisch te zijn t.o.v. kabels, daar zijn tenminste aparte kabels voor te koop.
3. Test ook eens zonder virusscanner, zonder ICQ, zonder Kazaa en wat dies meer zij, een van dat soort zou ook dwars kunnen liggen, in combinatie met Studio.
4. Houdt het geheugen gebruik eens in de gaten, vanaf systeem-start, schrijf test, capturen, tweede test. Is het geheugen gebruik na het verlaten van Studio gelijk aan voor de eerste start?
5. Als bovenstaande niet helpt, probeer ook de nieuwe Studio 8 versie 8.7.14 beta die deze week verschenen is.

Veel succes woensdag!

Twee weken geleden heb ik nog een DV-plus geïnstalleerd op een AMD 1000 systeem met Windows 98, 384 Mb geheugen, 120 Gb 2-de disk. Alles werkt, Sony camera, geen frame loss . :)

Martin

Verwijderd

Topicstarter
1. dit zal ik proberen
en ook m'n eigen dv plus kaartje als 1 niet werkt
2. heb ik al gedaan toen ik m'n eigen JVC camera probeerde
3. alles had ik uitgeschakeld (vooral ook de virusscanner)
4. Geheugen heb ik ook al gecontroleerd, liep op tijdens test / capture,
daarna redelijk stabiel. Ik zal nog wel bekijken wat het is voordat ik
studio start en daarna het weer afsluit. Dit moet ik nog doen woendag.
5. Dit kan ik wel proberen, maar met Studio 7 en laatste updates zou het
ook moeten werken (die is veel stabieler dan versie 8 ).

al met al heel vaag, op m'n vorige pc PIII 500 werkte het perfect, oké beetje traag dat compileren, met m'n nieuwe pc werkt 't als een trein. Maar bij m'n neef niet, echt vaag. Normaal werkt het altijd, bij wie ik het ook installeer.

Bedankt voor je tips! Je hoort het wel hier of het na woensdag is gelukt!

André

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogmaals bezig geweest met dit probleem;
Heb m'n oudere programma geïnstalleerd (Studio DV Plus), daar leek het eerst goed mee te gaan, maar op de nieuwe harddisk toch frame loss. Zowel onder Windows 98 als XP ging het niet goed.
Hiervoor heb ik mijn kaart ingebouwd (hardware versie 3.0, die van m'n neef is 4.1). Dat hielp niet. Verder heb ik de nieuwe harddisk losgekoppeld (primary master). Dus nu waren alleen de harddisk (prim. slave) en cd-rom (sec. slave) ingebouwd. Nu blijkt het wel goed te gaan, wel is er altijd 1 frame verloren gegaan wanneer ik begin met capturen.

Nu is het dus wel bekend dat het gebeurd wanneer die andere schijf erbij hangt. De pc heeft het er sowieso wel moeilijk mee. Bij testen is die nieuwe schijf wel zeker snel genoeg, dus dit blijft nog steeds erg vreemd.

Ik ben bang dat ik anders eens moet testen alleen Windows 98 SE op de pc te zetten op de nieuwe harddisk. Maar alles is in februari nog geïnstalleerd en er staat niets vreemds op.

Als er iemand nog een idee heeft waarom dat dit gebeurd zodra de nieuwe 80 Gb 7200rpm harddisk is aangesloten hoor ik dat graag.
Pagina: 1