Toon posts:

Home network vraag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe PC kopen, en heb daarvoor een aantal ideen. Zo vragen ik me af of het mogelijk is om beneden in mijn woonkamer een pc te hebben staan waarmee je films van de tv kunt opnemen (net als met een video), en op de 1ste verdieping een werkstation kunt maken waar je kunt internetten en office dingen draaien.

Het beste zou zijn om die pc dus in de woonkamer te laten staan, en alleen die LCD scherm, keyboard en muis op de 1ste verdieping te zetten, eventueel samen met de printer. Is het mogelijk om dit te doen zonder een extra computer voor boven te kopen? Dus misschien een lange kabel naar boven, met alleen een kastje waar je die LCD scherm, keyboard en muis op aansluit, zonder eigen hardeschijf, moederbord, etc...

Dan zou je dus als 2e beeldscherm de TV beneden kunnen instellen, en dan met een afstandsbediening de videoopname starten....

Is dit technisch mogelijk? Of hoe zou zoiets anders gemaakt moeten worden?

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47

King

War. War never changes.

Als ik het goed begrijp wil je dus één pc beneden neerzetten en boven en beneden een setje van een scherm, toetsenbord en muis neerzetten waarmee je die ene pc kan bedienen?

Ik ken wel kastjes waarmee je één toetsenbord, muis en beeldscherm kunt gebruiken voor twee pc's, maar andersom heb ik nog nooit van gehoord. Maar het zal er vast wel zijn. Kzal eens zoeken...

edit: tot nu toe gevonden:
http://www.fentek-ind.com/y-adapter.htm
http://www.lastar.net/product_list.asp?cat_id=802
http://www.robotel.com/english/pdf/pss_sc2000ix2_050701.pdf

de onderste weet ik niet zeker of dat is wat je moet hebben, maar die bovenste dingen zijn wel een optie. Maar volgens mij moet je dan wel aan de slag met verlengkabels voor je keyboard, muis en monitor en ik weet niet wat het effect daarvan is......

Kzit nog eens goed te kijken, maar het is wel prijzig zeg....... :|

[ Voor 45% gewijzigd door King op 19-05-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar het eigenlijk om gaat is dat er opgenomen moet kunnen worden van de TV op de PC, alsof het om een VHS videorecorder ging. En ik moet kunnen internetten en office gebruiken boven, omdat daar de "studeerkamer" is met alle dossiers etc.. Dus waar de PC staat maakt niet zo veel uit, als ik maar vanuit de woonkamer televisieprogrammas kan opnemen (afstandbediening oid)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Als je ook een tv-kabelaansluiting boven hebt, laat dan die pc boven staan, trek een a/v kabel van boven naar beneden en koop een Ati Radeon All In Wonder 9000 met afstandsbediening. Dan ben je volgens mij al een heel eind. Is stukken makkelijker dan met switches werken IMHO.

edit:

Zo'n All-In-Wonder is dus de videokaart, met tv uitgang en tv-tuner e.d.

En volgens mij hoeft dit niet echt in PNS...

edit:

zoek m.b.v. bovenstaande tips even op het forum en op google. Ik heb zo'n vermoeden dat dit topique snel dicht gaat.
Hulde overigens voor een first-post ZONDER groeten!

[ Voor 42% gewijzigd door dreamscape op 19-05-2003 16:56 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Wat je ook zou kunnen doen is in de electronica zaak even te kijken naar een kastje waarmee je het beeldsignaal en het geluidsignaal van de TV draadloos kan overbrengen naar de computer. (zijn redelijk prijzig 99euro dacht ik)

Hierdoor kan je het geluid en video signaal opnemen, en als bijkomend voordeel heb je de mogelijkheid om bijv DVD's die je afspeelt op je computer op de TV te bekijken.

Als je alleen maar wilt opnemen met de computer zou ik zoals eerder gezegt de (A/V) kabel doortrekken naar boven en die aansluiten op de video- / tv-kaart (laatste optie werkt het beste) kun je ook nog tv kijken op de computer

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:25

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1