Toon posts:

Herstellen van draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloze verbinding van m'n desktop naar m'n laptop. Via de desktop wordt een ADSL-verbinding geshared.

Het probleem is: wanneer ik beide sytemen opstart, werkt het internet-delen niet. Maar zodra ik op de laptop de draadloze verbinding <herstel>, werkt het wel. Wat kan dit zijn???

Ik heb zowel op de desktop als op de laptop WinXP draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:52:
Ik heb een draadloze verbinding van m'n desktop naar m'n laptop. Via de desktop wordt een ADSL-verbinding geshared.

Het probleem is: wanneer ik beide sytemen opstart, werkt het internet-delen niet. Maar zodra ik op de laptop de draadloze verbinding <herstel>, werkt het wel. Wat kan dit zijn???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:52:

ja opstarten hoort ook inet share by he dus het klopt dat je dan niet kan ineten wel zie je je desktop en als je dan hetsteld dan zie je wel de inet share

Verwijderd

Als je dit probleem hebt, probeer eerst eens te pingen van je laptop naar je PC. Lukt dit niet dan staat je laptop en/of je PC ingesteld op automatisch een IP verkrijgen. Zet dan hard een IP adres op deze machines met bijbehorende DNS en Gateway......Probeer het dan nog eens...

Verwijderd

Topicstarter
Ikke nie' begrijpen.

1: Ik heb een draadloze verbinding (de verbinding wordt aan beide kanten herkend)
2: Maar nadat ik de verbinding heb, moet ik hem eerst herstellen voordat ik internetdelen kan gebruiken??? Dat kan niet normaal zijn, zelfs voor Microsoft.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand nog een andere mogelijke oplossing geven?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Kijk voor de zekerheid eens bij de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart. Als daar de powersavemode aan staat krijg je heel eigenaardige zaken. Meteen uitschakelen dus! Je wilt geen in slaap vallende draadloze verbinding hebben.

Copyright and left by SED...

Pagina: 1