Toon posts:

Probleem met overvlow van iFrame

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gotters,

Ik heb een website gemaakt met een iFrame (met daarin de content).
Nu heeft die content een verschillende lengte. En daarom wil ik dat de iframe zich automatisch aanpast aan de lengte van de content (dus de html).

Ik heb dit geprobeerd middels de CSS:

code:
1
2
3
 iframe overvlow {overflow: scroll}

</iframe>

Maar dit werkt niet. Helaas ;). Ook wil ik niet dat 'ie scrollen gaat maar dat de iframe gewoon langer word.

Iemand hier een oplossing voor?

MvG

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:04 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Hm, niet alle CSS is relevant voor je probleemstelling, daarnaast is

Cascading Stylesheet:
1
iframe overflow { /* ... */ }
helemaal niks.

"over v f low" is geen element van iframe.. dus daar zou ik eerst maar even naar kijken :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Je wil de hoogte van de iFrame aanpassen aan de lengte van de content die er in geladen wordt? :? Dat is (volgens mij) niet mogelijk met alleen CSS en HTML. Moet je toch JavaScript gaan gebruiken, maar of het daar mee lukt zou ik ook niet weten.
Kan je, mits je server dit ondersteund, beter ASP of PHP gebruiken in combinatie met een DIV lijkt me.

EDIT:
Cascading Stylesheet:
1
iframe {overflow: scroll;}

of
Cascading Stylesheet:
1
iframe.overflow {overflow: scroll;}
mocht je de iFrame een class willen geven.

[ Voor 21% gewijzigd door OkkE op 19-05-2003 16:06 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de enigste oplossing is de heigt aanpassen aan de langste content?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Je kan onload van de inhoud van de iframe, een script laten kijken wat de scrollheight is, en vervolgens je iframe deze hoogte geven...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zoeken bij Google of hier op GoT naar iets als "javascript+scrollheight" of "js+scrollheight" ofzo.
Hoe niet? Door zoals jij vragen of wij het maken. :X

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Denk dat je nu wel zo onderhand genoeg informatie hebt om mee verder te kunnen. :)
In ieder geval genoeg informatie om je eens wat verder in te verdiepen.

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.