[Games]Multiplay op 2 subnets

Pagina: 1
Acties:

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling:
Linux server, met een netwerkkaart naar de kabelmodem, één 10/100 kaart op 192.168.1.1 naar de PC van m'n pa, en één Gbit kaart op 192.168.0.1 via crossover naar m'n eigen PC.
Op deze manier krijg ik dus geen multiplay spellen aan de praat, de PC's zien mekaar niet, kunnen ook niet naar mekaar pingen.
Als ik beide interne kaarten op de server in hetzelfde subnet zet (192.168.0.1 en 192.168.0.2) werkt één van de kaarten niet meer goed. De PC die daaraan hangt krijgt zelfs geen DHCP meer.
Nou vraag ik mij af hoe ik deze PC's met elkaar kan laten communiceren, door misschien een route toe te voegen in IPtables op de linux bak.

De PC's hebben trouwens elk een andere verbinding naar de server, omdat ik zelf een Gbit kaartje in m'n PC heb, en als ik m'n vader op diezelfde aansluiting wil hebben, moet ik een dure Gbit switch kopen, vandaar de 2 verschillende subnets.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Als ze niet kunnen pingen is er iets anders mis. Kijk je routingtabel nog eens goed na! Als je dit weet te repareren hoeft het nog niet te betekenen dat je ook meteen kan multiplayeren: een broadcast werkt niet over verschillende subnetten.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Dat was dus eigenlijk wel de vraag ja, hoe ik deze PC's kan laten multiplayeren.
Bedoel je de routingtabel op de windows machines, of de regels in IPtables?

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

ik bedoel de routingtabel op de machine met de twee netwerkkaarten. Pakketjes van de ene machine (op de ene netwerkkaart) moeten wel naar de andere machine (op de andere netwerkkaart) kunnen komen.

Als dit werkt (als je dus kan pingen van de ene naar de andere bak) dan kan je in ieder geval spellen spelen zoals Quake. Andere spellen zouden weleens niet kunnen werken omdat deze een broadcast doen (wat dus niet werkt) om de andere host te vinden. Je kan dan vaak toch nog wel spelen, als je namelijk een internetserver opstart (maar dan heb je weer cd-key problemen)