[Win2K] vaag chkdsk probleem

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik probeerde van het weekend met Partition Magic mijn hardde schijf van mij laptop anders in te delen, weigerd hij om de 2 NTFS partities te vergroten/verkleinen/verschuiven.
PM geeft aan dat er chkdsk fouten zijn, maar als ik chkdsk draai, dan worden er geen fouten gevonden.... :?
PM meldt dat de fouten zitten in de MTF tabel. Win2k werkt verder wel gewoon.
Ook mijn defrag programma meldt chkdsk fouten. Ik weet echt niet wat er aan de hand is.
En de reden dat ik het wel gefixt wil hebben is dat win2k opnieuw installeren op het moment geen optie is (heb hem te veel nodig voor mijn stage) en mijn systeem partitie vergroot moet worden doordat SP3 erbij op is gekomen (had 300mb vrij, daarna nog maar 30...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

waarom zet je je pagefile niet ff op andere partitie.....

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
mutsje schreef op 19 May 2003 @ 15:41:
waarom zet je je pagefile niet ff op andere partitie.....
omdat de fouten niet in de pagefile zitten (hoe kom je erbij dat dat wel zou zijn??)
Mijn pagefile staat op mijn D partitie, maar ook mijn C partitie heeft dezelfde fouten.
Ik heb fouten in de tabellen van de NTFS partities, maar weet niet wat ze inhouden.
Ik zal vanavond even de exacte fout van Partition Magic opschrijven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

deepbass909 schreef op 20 May 2003 @ 10:10:
[...]

omdat de fouten niet in de pagefile zitten (hoe kom je erbij dat dat wel zou zijn??)
Mijn pagefile staat op mijn D partitie, maar ook mijn C partitie heeft dezelfde fouten.
Ik heb fouten in de tabellen van de NTFS partities, maar weet niet wat ze inhouden.
Ik zal vanavond even de exacte fout van Partition Magic opschrijven.
Door het verplaatsen van die pagefile krijg je weer ruimte op je systeempartitie. Zou een goede work-around zijn.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 15:27
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 10:16:
[...]
Door het verplaatsen van die pagefile krijg je weer ruimte op je systeempartitie. Zou een goede work-around zijn.
Zijn pagefile staat nu al niet op zijn systeempartitie.

Heb je bij het installeren van het servicepack gekozen voor het maken van een backup van alle files? Dan kun je die backupbestanden verwijderen. Dat levert aardig wat op, denk ik.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Bartjo schreef op 20 May 2003 @ 10:22:
[...]

Zijn pagefile staat nu al niet op zijn systeempartitie.

Heb je bij het installeren van het servicepack gekozen voor het maken van een backup van alle files? Dan kun je die backupbestanden verwijderen. Dat levert aardig wat op, denk ik.
heb ik allemaal al gedaan, alleen is SP3 bijna 300 mb groot (zonder backup), en dat had ik krap op die schijf. Ik heb inmiddels via een omweg (ghost) ook mijn sys partitie groter gemaakt, maar daar gaat het niet om.
Mijn probleem zijn die fouten, die wil ik gewoon kunnen corrigeren.

Dus heel aardig al die oplossingen om ruimte vrij te maken, maar die zijn niet aan mij besteed. Mij sys partitie heeft alleen win2k en de dingen die niet of heel moeilijk te verplaatsten zijn. Pagefile, programma's, etc staan allemaal op een 2de data partitie.

Pagina: 1