DVD speler leest geen DVD+RW?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ok, omdat ik wat lees-problemen heb met sommige film-dvds in mijn huidige speler, de Creative 12x40 (1240E), ben ik dus van plan om een nieuwe te kopen.
Ook heb ik laatst een DVD+RW met data van hem geleend en die pakte mijn speler dus ook niet :(
Deze dvd+rw was een multisession dvd die niet geclosed is.

Zelf dacht ik aan de Pioneer 120S, maar op de site van pioneer.nl staat:

Playable DVD discs (disc format) DVD-ROM, DVD-Video, DVD-R, DVD-RW (not DVD-RAM)
Playable CD discs (disc format) CD-R, CD-RW, CD-DA, CD-ROM XA, Video CD, CD-EXTRA, CD-TEXT

Dus zou betekenen dat ie die DVD+RW niet zou kunnen lezen.

Nu heb ik even met Nero InfoTool gekeken en meteen een paar anderen dit ook laten doen.
Bovenste is van mij (de DVD+RW werkt niet)
Middelste is van een andere vriend (DVD+RW werkt wel)
Onderste is van de persoon die hem gebrand heeft (DVD+RW werkt wel)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/i.bastiaan/extra/DVDs.jpg

Ik vind het wel vreemd, want volgens infotool kunnen ze allemaal geen DVD+R(W) lezen, maar die van hun doet het blijkbaar toch?

Nou is mijn vraag, zal die Pioneer 120S hem wel kunnen lezen of niet?
Of heeft iemand een beter idee waardoor ik hem eventueel nu al zou kunnen lezen?

**Ik heb gezocht hier op GOT naar pioneer 120s en kwam maar op 2 topics, die er eigenlijk weinig over zeiden, wel een paar personen die de slot-in versie juist lawaaiig vonden, dus daar zoek ik nog even verder naar***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 11:14

xces

To got or not to got..

wat is nu precies je vraag? Ik ga ervanuit dat je wilt weten waarom je dvd speler geen DVD+RW kan lezen? Zo te zien aan de info kan hij dat zoiezo niet. Dat je vrienden dit wel kunnen kan liggen aan een ander model of omdat ze gewoon geluk hebben. Overigens kan het ook nog zo zijn dat de onderste (die hem dus gebrand heeft) iets andere drivers op zijn os heeft staan OMDAT hij hem gebrand heeft waardoor zijn dvd speler het wel kan lezen..

Kortom, het kan zo veel redenen hebben...

Probeer het eens met een geclosede multisession dvd+rw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik denk het dat het te maken heeft dat die multisessie DVD niret eens closed is... en misschien kan je DVD speler wel helemaal niet multisessie DVD+RW's lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
alle drie verschillende merken dvdspelers, maar bij infotool geeft ie bij alle drie aan dat ie het niet zou kunnen lezen, dat vind ik dus erg vreemd.
de onderste heeft hem in een ander systeem gebrand en dat heeft dus niets met elkaar te maken.

nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn huidige hem kan lezen,
zo niet, weet iemand dan toevallig of de pioneer 120s hem wel zou kunnen lezen, ondanks dat er dus op de pioneer site staat:
Playable DVD discs (disc format) DVD-ROM, DVD-Video, DVD-R, DVD-RW (not DVD-RAM)

want volgens infotool kunnen de 2 spelers van mijn vrienden het niet lezen, maar in feite werkt ie daar dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
ja ik denk ook dat het voornamelijk aan dat multisessie gebeuren ligt, maar ik neem aan dat de pioneer dat dus wel kan en hoop dat iemand hierzo dat apparaat heeft en wat feedback kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
av>om
Pagina: 1