Toon posts:

speedtouch adsl modem overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn planet ASDL verbinding kreeg ik een alcatel speedtouch ISDN ethernet modem. Tot voor kort werkte dit probleem loos. Tot afgelopen zondag.

Ik was fijn aan het internetten en opeens merkte ik dat ik geen connectie kon krijgen.
Hier had ik wel eens vaker last van en deed mijn modem even uit en daarna aan.

Nadat alle lampjes weer netjes gingen branden dacht ik weer te kunnen internetten, maar niets is minde waar. Ik had nog steeds geen connectie.

het vreemde was dat er op de achterkant van het modem wel een lampje brande van de nic. ook zie ik op mijn 10/100 mbit edimax switchje dat er een lampje brandt waar de kabel van het modem in zit.

Ondanks dat de modem en de switch aangeven dat er verbinding is kan ik het modem niet pingen, telnetten of benaderen via een browser.

Ik heb al geprobeerd om hem te resten, maar kwam er vandaag achter dat ik dat verkeerd had gedaan. ik had namelijk terwijl het modem aan stond de resetknop in gedrukt, maar ik las dat je het modem eerst uit moet zetten, dan de restknop moet indrukken en daarna het modem weer moet aan zeten.

Dit ga ik dus vannavond wanneer ik terug van werk ben uitvoeren in de hoop dat dat zal werken.

Ik voel er namelijk weinig voor om hem terug te sturen. Het modem is namelijk gehacked (zodat die als router gebuikt kan worden) en ik ben dan bang dat als die terug gestuurd wordt ze er moeilijk over zullen doen.

Mocht het modem nu kapot zijn zat ik erover te denken zelf een andere ADSL modem (dat geschikt is voor ISDN) aan te schaffen. kan dat dan zomaar en wat wordt er dan aangeraden (ik moet wel nat kunnen gebruiken, of iig een def server kunnen aanstellen)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 09:52

thomaske

» » » » » »

hier staat hoe je je modem weer kan un-hacken.

en bijvoorbeeld bij routershop.nl kan je gewoon een nieuwe adsl-modem aanschaffen

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 15:04:
Ik was fijn aan het internetten en opeens merkte ik dat ik geen connectie kon krijgen.
Hier had ik wel eens vaker last van en deed mijn modem even uit en daarna aan.
Dat is een vrij bekend probleem met de STHome -> STPro. Het ding kan maar 256 connecties tegelijk aan, daarna kun je niet meer connecten totdat bestaande connecties expiren. Komt vooral vaak voor als je met meerdere PC's tegelijk aan het internetten bent, of wanneer je bijvoorbeeld de T.net frontpage een paar keer achter elkaar refreshed. IMHO zuigt een tweaked Home als je NAT gebruikt.
-knip- rest van je verhaal
Misschien is z'n geheugen nu dus leeg, incl. routing tables etc. Wat je kunt doen, is proberen het ding een 'ping of life' te geven. Daarvoor moet je wel z'n MAC address hebben. Meer info @ de search.
Ik voel er namelijk weinig voor om hem terug te sturen. Het modem is namelijk gehacked (zodat die als router gebuikt kan worden) en ik ben dan bang dat als die terug gestuurd wordt ze er moeilijk over zullen doen.
'k Weet niet precies wanneer KPN stopte met het verkopen van de ST Home, maar volgens mij zijn ze nou allemaal al wel buiten de garantie. Kijk even onder op je modem, daar staat 'Warranty EXP:' Ga er maar vanuit dat het laten repareren buiten de garantie meer kost dan een nieuw modem.
Mocht het modem nu kapot zijn zat ik erover te denken zelf een andere ADSL modem (dat geschikt is voor ISDN) aan te schaffen. kan dat dan zomaar en wat wordt er dan aangeraden (ik moet wel nat kunnen gebruiken, of iig een def server kunnen aanstellen)
De modems op deze pagina werken gegarandeerd: http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=48115

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
thomaske schreef op 19 May 2003 @ 15:11:
hier staat hoe je je modem weer kan un-hacken.

en bijvoorbeeld bij routershop.nl kan je gewoon een nieuwe adsl-modem aanschaffen
Het probleem is dat ik dus niet het modem kan benaderen.
Ik kan niet pingen, telnetten of benaderen via een browser.

Verwijderd

Ze gaan niet moeilijk doen hoor bij de KPN als je dat ding terugstuurt. Ze doen er alleen niks mee als hij getweaked is. De garantie is dus vervallen! Jammer maar helaas, als hij echt kapot is moet je een andere kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de garantie al vervallen is. onderaan staat namenlijk dat de garantie tot febuary 2002 is

bedankt voor de info intoxicated

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 15:21 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:16:
[...]

Het probleem is dat ik dus niet het modem kan benaderen.
Ik kan niet pingen, telnetten of benaderen via een browser.
Ja dat kan je wel, met een zgn ping of life o.i.d.

Het mooie is dat Alcatel een soort master MAC adres heeft, als je een statische route aanmaakt naar dat MAC adres kan je op die manier een IP aan het ding toewijzen. Hoe dat werkt staat uitgebreid beschreven op de CD van het modem. (Ik kan het weten want ik heb het twee keer moeten doen :P)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartelijk bedankt. Internet werkt weer. De ping-of-life heeft het idd opgelost.

Nu het probleem is pgelost ben ik trouwens wel benieuwd of iemand ook een verklaring weet waardoor dit kan gebeuren? Als er bijvoorbeeld een knop op het modem zat genaamd "druk niet hier wwant dan werkt je modem niet meer" en ik zou die indrukken. ja dan is het vrij makkelijk te verklaren, maar het werkte allemaal en het volgende moment niet meer.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:22:
Iedereen hartelijk bedankt. Internet werkt weer. De ping-of-life heeft het idd opgelost.

Nu het probleem is pgelost ben ik trouwens wel benieuwd of iemand ook een verklaring weet waardoor dit kan gebeuren? Als er bijvoorbeeld een knop op het modem zat genaamd "druk niet hier wwant dan werkt je modem niet meer" en ik zou die indrukken. ja dan is het vrij makkelijk te verklaren, maar het werkte allemaal en het volgende moment niet meer.
Ach, ik heb het ook gehad, ik wijzig het IP nummer en vervolgens is hij niet meer te bereiken, niet op zijn oude en niet op de nieuwe. In het begin is het leuk om een omgebouwde Speedtouch Home te hebben, maar naar een tijdje (en vooral door de maximaal 256 verbindingen naar buiten) wordt je toch een beetje ziek van het dink.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Beaves schreef op 20 mei 2003 @ 10:12:
[...]

Ach, ik heb het ook gehad, ik wijzig het IP nummer en vervolgens is hij niet meer te bereiken, niet op zijn oude en niet op de nieuwe. In het begin is het leuk om een omgebouwde Speedtouch Home te hebben, maar naar een tijdje (en vooral door de maximaal 256 verbindingen naar buiten) wordt je toch een beetje ziek van het dink.
Het is idd heel vervelend dat je die maximale connecties kan hebben. Komt dat enkel bij een gehacked modem voor (als je dus NAT gebruikt) of ook bij een niet gehacked modem?
Pagina: 1