[Win2k] Geautomatiseerde bootable ghost/sysprep image vraag

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Oops, titel foutje :X Mods van tegenwoordig zijn gewoon GE-WEL-DIG! :)

Voor mijn bedrijf ben ik nu bezig aan een standaard image. Die image moet straks helemaal zich automatisch installeren. Ik heb nu de image met alles goed ingesteld al af. Ook heb ik met setupmanager een sysprep.bat aangemaakt.

Ik heb het zaakje al getest en het loopt goed. Als ik de image op aan andere HDD zet dan start hij goed op. Het enige wat ik dan hoef te doen is sysprep.bat draaien die in C:/sysprep/sysprep.bat staat. Het enige punt is dat ik dit ook automatisch wil hebben.

Dus dat ik straks alleen nog maar cd's erin hoef te doen voor ghost. Hij zelf om andere cd's vraagt, en hij ook zelf na eerste keer opstarten hij sysprep draait. Maar dat ook maar 1 keer. Hoe doe ik dat?

Moet ik dan een speciale regel toevoegen aan autoexec.bat ofzo?

Kan iemand mij hiermee helpen? Dit is het enige wat mij nog tegenhoud tot een perfect geautomatiseerde installatie van Windows 2000 prof.

Straks wil ik dus zo hebben:

1. PC's komen binnen.
2. BIOS aanpassen.
3. GHOST CD1 erin, en booten van CD1.
4. Ghost startop.
5. Ghost gaat image kopieeren, en vraagt voor meerdere cd's.
6. blaat image staat erop, en boot automatisch opnieuw op.
7. Sysprep draait automatisch eenmalig.
8. systeem start weer opnieuw op.
9. Installtie vraagt om een lesenciecode.
10. Systeem start opnieuw op, logt zelfs eenmalig automatisch in als admin. En gaan _/-\o_ .

Maar hoe laat ik sysprep dus draaien zonder ook maar iets te doen :?

[ Voor 6% gewijzigd door FireStarter op 19-05-2003 14:45 ]

w00t

Verwijderd

Je kunt inderdaad iets in de Autoexec.bat zetten, en na die ene keer booten en uitvoeren van sysprep, die regel er automatisch uit laten halen door een text-editor onder Dos.

• FireStarter
Maar het probleem is, kijkt die ene melding die hij normaal geeft met " pasop bla bla kan schade aanbrengen door deze tool te laten lopen" Dat kan je uitschakelen door - quiet als parameter er achteraan te laten lopen. Ik ben geen held in DOS commando's.

Weet iemand wat ik moet toevoegen aan autoexec.bat om sysprep 1malig te laten draaien?

w00t

Verwijderd

@echo off
if exist temp.txt goto end
goto sysprep
:sysprep
SYSPREP /opties
echo Dummy!!!!!!! > temp.txt
goto end
:end

ik weet niet hoe SYSPREP exact te werk gaat, maar je moet gewoon een bestand aanmaken vlak voor of na het uitvoeren van SYSPREP. daarna controleer je op de aanwezigheid van dit bestand (na de 1e keer bestaat dit bestand),

conclusie: eenmalige uitvoering.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Er bestaat toch ook nog iets als:

RunOnce

Ik heb een unattend en die gebruikt dat. Uiteraad is dat iets anders als een sysprep, maar ik denk dat je die richting op moet gaan.

Hoe doe je dat trouwens met nieuwe PC's? Dan heb je toch iedere keer nieuwe drivers nodig?
Kan je ff heel kort zeggen hoe je die sysprep gemaakt heb, en hoe het werkt? Beter als unattend?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:08:
@echo off
if exist temp.txt goto end
goto sysprep
:sysprep
CALL SYSPREP /opties
echo Dummy!!!!!!! > temp.txt
goto end
:end
Volgens mij moet het CALL SYSPREP zijn omdat je een batch file aanroept vanuit een batchfile.

Verwijderd

wat betreft CALL: ohja, ik dacht dat het een EXE zou zijn. Stupid me..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 15:17:
wat betreft CALL: ohja, ik dacht dat het een EXE zou zijn. Stupid me..
Men is hier om elkander te verbeteren ;)

Maar ik snap alleen nog niet waarom de Setup manager een Sysprep.bat aanmaakt (dat is toch zo volgens de startpost?). Ik Sysprep ook regelmatig, maar het enige wat dan in een batch file komt te staan, in autoexec.bat wel te verstaan, is ghost.exe in combinatie met de benodigde switches om het image naar de primaire harddisk te blaten.

• XiaZz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 22:29
wat ik gedaan heb is:
1 systeem naar wens installeren
2 sysprep draaien
3 ghost image maken voordat sysprep opnieuw opstart
klaar

Als ik nu een systeem opnieuw wil installeren zet ik de image erop en start de pc. Sysprep start automatisch en maakt de installatie af (hoef zelfs geen nummer in te vullen)

• FireStarter
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:19:
[...]
Men is hier om elkander te verbeteren ;)

Maar ik snap alleen nog niet waarom de Setup manager een Sysprep.bat aanmaakt (dat is toch zo volgens de startpost?). Ik Sysprep ook regelmatig, maar het enige wat dan in een batch file komt te staan, in autoexec.bat wel te verstaan, is ghost.exe in combinatie met de benodigde switches om het image naar de primaire harddisk te blaten.
Kan je met de setupmanager opgeven, of hij een installtie zondertoezicht moet worden of een sysprepinstallatie.
XiaZz schreef op 19 May 2003 @ 15:24:
wat ik gedaan heb is:
1 systeem naar wens installeren
2 sysprep draaien
3 ghost image maken voordat sysprep opnieuw opstart
klaar

Als ik nu een systeem opnieuw wil installeren zet ik de image erop en start de pc. Sysprep start automatisch en maakt de installatie af (hoef zelfs geen nummer in te vullen)
Damn, ja klopt je hebt gelijk. Dan gebeurt percies hetzelfde :D .

Alleen heb ik nog een vraag hoe laat ik Ghost automatisch die image op een bepaalde plek dumpen?

w00t

• XiaZz
dan moet je ghost starten vanuit de command prompt met de juiste parameters.

ghost.exe -?
of appendix A in de 6.5 documentatie

[ Voor 30% gewijzigd door XiaZz op 19-05-2003 15:32 ]

• FireStarter
mmmm :o , ik kom er net achter |:( dat Ghost niet van een NTFS schijf, een image [b]naar een ntfs schijf kan schrijven. Ik meen dat Drive Image dat wel kan. Ik ga dit nu even proberen.

w00t

• XiaZz
ligt niet aan ghost maar aan dos. Als je opstart met NTFSdos kan het wel

Verwijderd

Volgens mij zijn hier al topic over.
zie symantec http://service4.symantec....sf/docid/2000030611414425

Verwijderd

waarom doe je het niet via RIS ? werkt net zo makkelijk en het maakt niet uit als de pc;s verschillende hardware hebben pxe kaartje er in of bootdisk en gaan met die handel

• FireStarter
Ghost is einde verhaal. Want ik kan niet... dit is mijn situatie

Ik heb 1 standaard systeem met een HDD van 40 GB erin.

Deze systemen hebben allemaal een standaard configuratie, en noemen wij ART machines.
Wat ik nu heb is een partitie van 10 GB op de HDD. Deze is NTFS, de rest van de schijf is niet toegewezen ivm grotere schijven. Nu hang ik er even een 2de schijf aan. Waarop de Image op moet komen te staan. Op deze 2de hdd, staat ook een 10 gb ntfs partitie.

Nu wil ik dus van HDD1: ntfs partitie 1, een image schrijven naar HDD2: ntfs partitie 1. Als het goed is kan dit niet met ghost. Wel met drive image. Daar ben ik nu ook mee bezig. Alleen heb ik een vraag, weet iemand hoe ik net als ghost een bootable drive image cd kan maken? _/-\o_

w00t

Verwijderd

Probeer Arconis dan eens daar kun je meet een bootable cd op starten en de image terug zetten, en je kunt gewoon on the fly in windows een image maken
Pagina: 1