Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Verwijderd
Ik zou hier eens naar kijken als ik jouw was...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Hoezo dan?Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 14:22:
Weet niet of het kan, wat ik wel weet allen heb ik er geen ervaring mee is dat je een asp applicatie vrij gemakkelijk kan " upgraden" naar asp.net
Volgens mij kan je geen sessie-variabelen opvragen van ASP.NET in ASP (en ook omgekeerd is imho niet mogelijk).
De applicaties draaien nl. los van elkaar. Het is dus niet mogelijk dat je applicatie 1 gegevens laat uitlezen van applicatie 2.
https://fgheysels.github.io/
Zeker voor deze applicatie....
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Had al zo'n vermoeden.rwb schreef op 19 May 2003 @ 14:27:
Nee het is niet mogelijk om je asp sesion variabelen te benaderen in ASP.NET. Dit omdat ze beide een apart Session systeem hebben. Als je toch gegevens door wilt geven zul je dat via post of get vars moeten doen of eventueel via een database ofzo.
Ga nu wel op een andere manier proberen.
Verwijderd
Database is natuurlijk ook een optie.....
Zelfs als ik me goed herinneren kunnen ook als application gedefinieerde onderdelen in IIS niet onderling sessions uitwisselen; het sessie object was application gebonden.
* gorgi_19 gaat dit eerdaags nog wel ff testen.
Optie is een database of cookies kunnen evt. ook werken.
[ Voor 47% gewijzigd door gorgi_19 op 19-05-2003 18:09 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Verwijderd
Dat het session object voor backwards compatibility ook contents object had. Waarmee hij kan communiceren met het oude asp.
Ik weet niet zeker hoe of of het werkt!
Deze url
Hierin wordt hooguit een work-around besproken.
[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 20-05-2003 09:16 ]
Verwijderd
Net als het object “Application” heeft ook het object “Session” een contents-verzameling voor de achterwaartse compatibiliteit met het oude ASP. Alle waarden die inde Session-verzameling worden opgeslagen, kunnen worden benaderd via de alias van de Contents-verzameling.
Session.Contents("SessionVariabele") = "Waarde"
Variabele = Session.Contents("SessionVariabele")
Dit komt van MS Press
Dit staat in de SDK
Remarks
The Contents property is provided for compatibility with earlier versions of ASP.
Dit staat onder dit kopje "HttpSessionState.Contents Property"
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 10:26 ]
Het wil alleen zeggen dat de oude methodiek van gebruik werkt.
Maar het is de moeite waard van een testje.