Toon posts:

[ME] Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wilde ik mijn pc aanzetten en na de gebruikelijke 25 seconden opstarten waarbij je diverse schermpjes ziet (Millennium edition etc), krijg ik een scherm te zien met de melding van 'de computer is niet volledig opgestart etc 'en dan kan ik kiezen uit 4 opties (normaal, logbestand maken of zoiets, veilige modules en per stap bevestigen). Er loopt ook een time van 30 seconden mee.

Het maakt niet uit welke optie ik neem of dat ik zelfs geen optie neem en de
timer op 0 laat komen. Na een minuutje verschijnt er 'u kunt uw computer
uitzetten'en de computer slaat uit. Telkens als ik de pc weer aanzette kreeg
ik hetzelfde scherm.

Weet hier iemand wat ik hier aan kan doen ?

Verwijderd

Booten met de ME bootdisk, zonder cd-rom ondersteuning...
Op A: type je dan SCANREG /RESTORE
En ga je een dagje of 2 / 3 terug...

Verwijderd

Even om te beginnen: Het is en blijft natuurlijk windows ME, wat gezien wordt als het meest instabliele os ooit door MS gemaakt zo ongeveer. Maar dat ter zijde.

Heb je de laatste keer dat het wel werkte nog iets geinstalleerd qua software? hardware vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen extra installaties..............dat is ook juist het vreemde.

Ik weet dat ME het meest instabiele OS is dat Windows de laatste jaren gemaakt heeft, maar hier gaat het ff niet om... :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik weet niet of dit hetzelfde is maar ik had dit ook als ik 'verkeerde' drivers voor mijn videokaart had geïnstalleerd. Heb je onlangs andere drivers geïnstalleerd?

Ik jammer genoeg geen oplossing voor je want ik ging op die momenten de bestanden backuppen die nog niet op een cd stonden en ik voerde een nieuwe installatie uit.
Wat je anders kunt proberen (als het iets is met drivers), is de schijf overzetten in een pc en er dan van booten.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

SCANREG /RESTORE

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik uiteraard wel die bootdisk hebben van ME, en die heb ik niet.... :(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

En je hebt ook niet de CD?
Die is ook booteble hoor. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, jawel, die scanreg is dat een tooltje dat ook op de harddisk staat ? Of op de CD ?

Verwijderd

HD dus je kan gewoon starten met de bootdisk (of cd) van winME (98 kan ook wel), kies zonder cd-rom ondersteuning...

Dan doe je SCANREG /RESTORE

Als je een bootdisk moet hebben kan je die maken in windows of downloaden via:
http://www.bootdisk.com

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 14:52 ]

Pagina: 1