Toon posts:

[Debian woody] Courier blacklist..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hiero draai ik courier imap, maar wil ook een blacklist maken om email van bepaalde domain of users@domain te blokken.
NU heb ik de howto van Courier hiero, maar kon er niet verder mee. ik kan nog steeds niet wat ik ermee wil doen.

http://www.courier-mta.org/makedat.html

weet iemand anders een goede howto...voor een blacklist onder Courier

Verwijderd

Ehm, wat wil je precies blokkeren?

Afzenders van email? Dat zou je in je mta afvangen (SMTP server, zeg maar). Dan hangt het weer af, welke MTA je gebruikt (Postfix, Qmail, Sendmail, Exim, Courier-MTA)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik wil alle mail naar @micorsoft.com en vanaf @micorsoft.com afzender blokkeren :)

en ik draait ook courier-mta. hierin kan ik zoals het manual al zegt een blacklist opnemen en zo @microsoft.com blokken. en met het comando makedat blacklist xxxxx xxxxx een dat file maken met hierin de email addressen die ik wil blokken.
dit heb ik al geprobeer maar er gebeurt nix, ik krijg nog steeds mail van diegene die ik hebt geblokked..

Verwijderd

dit valt hier misschieen een beetje buiten,maar je kan een globale procmail instellen.. daarmee kanje alles van .*@microsoft.com meteen naar /dev/null sturen en de rest laten aankomen..

voordeel is dat je er dan meteen een spamassassin aan kan hangen en dergelijke.. maar moet vast ook wel binnen courier zelf kunnen..