WIN98SE verwijderen, DAARNA WIN2K installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:09

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Ik heb me rotgezocht in de search, maar daar wordt alleen maar gesproken over dualbootsystemen waarbij er één van de twee systemen verwijderd word.

Wat ik wil is iets anders.

Ik draai nu WIN98SE NL, en ik wil naar WIN2000 UK omdat 98 steeds vastloopt. Ik kan niet gewoon upgraden, want de taal is verschillend. Aangezien ik nogal een kleine harddisk heb (4GB, opgedeeld in 2 partities van 2GB) kan ik WIN2K alleen op de D: partitie installeren, en moet ik daarna win98 verwijderen van de C: partitie.

Maar ik wil gewoon win2k op de c: schijf hebben.

Dus, ik wil het liefst eerst win98 deleten, en daarna, dus helemaal clean, win2k installeren.

Nu heb ik een keer een artikel gelezen over hoe je een besturingssysteem verwijderd, want dat schijnt niet zomaar te kunnen. Alleen dat artikel heb ik natuurlijk niet meer, en met google kom ik er ook niet uit.

Kan iemand mij hier vertellen hoe dit proces werkt, of een link geven naar een soortgelijk artikel?? Alvast bedankt.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
Kan je niet de belangrijke bestanden op je d-partitie zetten,
daarna je c-partitie formatteren en daar win2k dan op installeren ?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon met een Win98 bootflop booten, Windows dir + Program Files dir weghalen en voila, je kan gewoon Windows 2000 installeren :)

Als je niks hoeft te backuppen kun je ook gewoon de Windows 2000 setup vanaf CD starten en de hdd formatteren

C:\>_

Verwijderd

ff formateren onder dos en daarna de win2K cd erin booten en instaleren

edit
Vinnie was me net voor

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 13:45 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:30

scorpie

Supra Addict

start op met een bootflop, format c:
dan win2k cd erin en booten van cd aanzetten in je bios.

sim-pel

edit:
waaaaaaay te traag

[ Voor 13% gewijzigd door scorpie op 19-05-2003 13:45 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

snelste manier: De windows 2000 cd erin leggen, die laten boten, en dan met die install de partitie waar nu windows98 op staat verwijderen en opnieuw aanmaken, dan weet je zeker dat alles eraf is ;), en kun je meteen daarna windows2000 erop zetten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Booten via de Win2k cdrom, installeren, daarna partitie kiezen waarop je win2k wil installeren. Kies voordat je op OK drukt voor de optie 'partitie verwijderen (L). Daarna verder gaan met installeren, partitie laten formateren (FAT32 of NTFS, wat jij wil), klaar, schone install :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.