Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LED's uit verkeerdlicht

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Een vriend van mij komt aan de één of andere manier aan LED-jes die in de verkeerslichten worden gezet (Ik neem aan op een hele eerlijke manier O-) ). Ik heb er een paar overgenomen en in me brommer gezet. Rode en oranje in serie van 5/6 zonder weerstanden ofzo gewoon op 12 V. Branden mooi en nog steeds allemaal.

Nou wil ik ze in me keybord gaan zetten i.p.v. de LED's vor Caps Lock enzo, maar ik weet de specs niet. Weet iemand die voor mij? Dus de specs van de LED's uit het stoplicht en als het kan ook die van in het toetsenbord. (Microsoft Internet keybord Pro) Maar dat is niet zo heel erg van belang want die kan ik ook ff meten met een multimeter

Vast bedankt.

Als iemand nog tips of dingen heeft waar ik op moet letten houd ik me aanbevolen, maar als de voltages enzo van de LED's een beetje hetzelfde zijn moet het geen probleem zijn denk ik.)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26
Ik zou zeggen, mail die vriend even, want op deze manier is het wel erg lastig om de specs van die leds te geven. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een stoplicht op z'n kamer heeft, waar dit in staat.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

Waarom wil je dit eigenlijk doen? zijn die led's feller ofzo?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

_-SToFFeL-_ schreef op 19 mei 2003 @ 13:31:
Waarom wil je dit eigenlijk doen? zijn die led's feller ofzo?
Neem aan dat je leds die in stoplichten zitten en je op een kilometer afstand kunt zien bij nacht inderdaad feller zijn dan die dingetjes in je toetsenbord :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Hij weet het zelf ook niet. Het enige wat hij weet is dat de rode en de oranje met z'n 5e en de groene met z'n 4e in serie moeten. Maar ja dat is ook maar geprobeerd. Ik wil de rode dus gaan gebruiken, maar krijgen ze dan wel genoeg stroom of zullen ze juist doorbranden. Dan moet ik er dus een weerstandje tussen zetten.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Leescht de LED-faq: dat ze in een andere vorm gegoten zijn, betekent nog niet dat ze meteen de rest ook afwijkend hebben gemaakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.