Toon posts:

Database in een website

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school een website bouwen met een database van ACCESS. Het probleem is als volgt:

De website bestaat nu al. Enige wat ik moet doen is een database bouwen met informatie over onze zogenaamde werknemers, studenten die een studie richting hebben in Finance, Marketing of Logistics. Als de bedrijven, de client op onze website komt moet hij uit die 3 een keuze maken. Uit die keus volgt dan een selectie van de studenten die dan in aanmerking komen bij de client.

Hoe kan ik die database dan zo bouwen dat hij bij de selectie alleen de mensen kiest die voor bv finance studeren en dat dan integreren in de website? Ik studeer niets met computers dus vandaar dat ik dit aan jullie vraag. Heeft iemand hier enige ervaring mee of handige tips?

Website->keuze uit -Finance --> Geeft alleen relevante studenten aan voor finance
-Marketing--> '' '' '' '' Marketing
-Logitics---> '' '' '' '' Logistics

De informatie die dan bij die studenten staat is dan persoonlijke gegevens, studierichting en studiejaar, dat soort dingentjes..

Hopenlijk dat iemand mij kan helpen, mochten er nog dingen zijn die niet helemaal duidelijk zijn overgekomen, laat me dan maar weten dan leg ik verder uit. Alvast bedankt mensen..

Hoop trouwens dat hij in de goede gedeelte gepost is...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nee, eigenlijk in /14 :) Maar die database zou ik zo bouwen:
code:
1
2
Tabel studenten:
id / naam / studierichting / studiejaar / klas / studie

En daar zet je dus alle studenten van alle studies in, en met een query haal je die er weer uit:
code:
1
SELECT naam FROM studenten WHERE studie = 'Marketing'

Maar volgens mij heb je geen idee waar ik het over heb, dus hou ik het hierbij :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 13:22:
Hoop trouwens dat hij in de goede gedeelte gepost is...
Ben bang van niet :)

Ik denk dat je met deze vraag misschien nog het beste bij Software Algemeen terecht kan, want Programming en Webscripting is het ook niet echt :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
1) Huiswerkvragen doen we niet aan, zoals je in de FAQ kunt lezen
2) Aan de gang gaan met een simpele database hoeft niet moeilijk te zijn.
3) Databases horen bij de buren :)

Er zijn genoeg tutorials en handleiding op internet te vinden waar je wat aan hebt.
Succes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Willem op 19-05-2003 13:26 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.