Radeon 9500 Pro instabiel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 15:13
Ik ben van plan om een Sapphire Radeon 9500 Pro te gaan halen. Nu kreeg een mailtje van een winkel die zei dat ik beter een Geforce FX 5600 kon nemen dan een Radeon 9500 Pro ivm onstabieliteit. Klopt dit ? Wat zijn jullie ervaringen. Ik ga hem niet OC'en. Draai Windows XP Pro Sp1

JohnS

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tuurlijk zullen zij je liever aan die FX5600 helpen, daar verdienen ze immers meer op.
Gebruik de search eens even zou ik zeggen, er is veel gezegd over de 9500 Pro hier.

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 22:39

Upke dupke

Oompa Loompa

Onzin, als je een goede PSU hebt moet het geen problemen op leveren.

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Mag ik eens vragen welke winkel dat in zijn hoofd haald? :{

Is natuurlijk onzin...

• JohnS
Ik heb een 300 Watt PSU van Aopen dus moet lukken !

JohnS

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Pure onzin. Een Radeon is perfect stabiel, niet in elk systeem natuurlijk (sommige mensen hebben aardig brakke en instabiele systemen), maar dat is een GFFX 5600 ook niet.

Verwijderd

SebaZ schreef op 19 mei 2003 @ 13:14:
Mag ik eens vragen welke winkel dat in zijn hoofd haald? :{

Is natuurlijk onzin...
idd zal wel een andere reden hebben. Waarschijnlijk kunnen ze hem niet leveren of hebben ze hem niet meer in voorraad.

Natuurlijk zou het kunnen zijn dat zij enkele slechte ervaringen met deze kaart hebben gehad.

Verwijderd

Heb die kaart nu een weekje of twee/drie. Ben der wel happy mee. Gebruik XP SP1 en sinds kort catalyst 3.4 drivers, totnutoe geen VIA hyperion stuff. De omegadrivers geven alleen problemen met mijn setup (weigeren te installeren, maar dat ligt denk ik aan de omega gevallen)

Stabiliteit rocksolid. Maar dat had ik ook met mijn oude Radeon VIVO 64.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

DJT

Heb hier een Sapphire 9700 Pro en die doet het prima! 9500 Pro is dacht ik op hetzelfde ontwerp gebaseerd, ik zou dus niet weten waarom die instabiel zou zijn.

• JohnS
Das mooi dan kan ik gewoon met een gerust hart zo'n kaart bestellen. Phew.

JohnS

• JohnS
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 13:19:
Heb die kaart nu een weekje of twee/drie. Ben der wel happy mee. Gebruik XP SP1 en sinds kort catalyst 3.4 drivers, totnutoe geen VIA hyperion stuff. De omegadrivers geven alleen problemen met mijn setup (weigeren te installeren, maar dat ligt denk ik aan de omega gevallen)

Stabiliteit rocksolid. Maar dat had ik ook met mijn oude Radeon VIVO 64.
Geven de VIA Hyperion dan problemen icm Radeon ?

JohnS

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

Dit slaat nergens op, mijn sapphire 9500 draait lekker ook geOCed.
Het is gewoon een goed kaartje voor een goede prijs.

Verwijderd

Die verkoper loopt uit zijn nek te lullen :) Welke winkel was dat? Dan hoef ik iig daar niet meer te kopen :)
Een radeon 9500pro is niet stabieler dan een 5600. Ze zijn even stabiel. De radeon 9500Pro is wel stukken sneller. Ik denk dat de verkoper dat zei omdat ten eerste ze misschien meer verdienen met een 5600 en ten tweede omdat die 9500Pro moeilijk verkrijgbaar; heel veel mensen willen deze kaart. Dus wou die man je een kaart aansmeren die makkelijk te verkrijgen is.

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 11:42
Ik heb een sapphire radeon 9500 non-pro gekocht bij Informatique. Dat is een tijdje geleden inmiddels. Heb er genoeg voor betaald toen.
Na het installeren startte de pc niet meer. Geen teken van leven. Haalde ik de power connector los van de kaart, dan startte het systeem wel en kreeg ik een foutmelding dat ik de kabel was vergeten aan te sluiten.
Goed. Misschien te weinig vermogen uit de voeding? --> alles losgekoppeld van de pc --> Nog niets. In een andere pc geprobeerd --> startte ook niet. Op de laatste pc deed 'ie het wel. Voorwaarde was dat de power connector pas erop ging zodra ik de pc aan had gezet.
Heb hem teruggestuurd naar informatique met probleemomschrijving. Kreeg hem terug met de mededeling dat er niets aan mankeerde en ik kon de verzendkosten ook weer betalen.
Op aanraden een andere PSU gekocht. Enermax 465 of iets dergelijks. Hielp ook niets. Probleem bleef.
Vervolgens heb ik een tijd lang gecommuniceerd met SapphireTech in Duitsland en na weken bleek dat een IC dat de spanning regelt * op de sapphire 9500 kaart zelf * niet goed aangesloten of incompatible is met de videokaart. Het gaat om type APW1175. Die zit achterop je printplaat. Het werkt in combinatie met sommige moederbordchipsets wel en met andere niet. Het gaat soms fout zodra de +5V op de kaart komt.
Mijn product was dus goed fout. Ik heb die mail geforward naar informatique, aan degene die mijn zaak toen behandeld heeft en heb er nooit ook maar enige reactie op gehad. Wel zag ik dat 'ie mijn mail had gelezen...

Kortom, ik zou hem zeker niet kopen en als je het wel doet kan ik gezien mijn ervaring je afaden hem bij informatique te halen!

Verwijderd

hazelip: denk je niet dat zo'n uitzonderingsgeval als dat van jou ook voor nvidia geldt? Ik heb ook een nvidia kaart gehad die het niet (volledig) deed. En daarnaast ben je de enige met dit probleem. Heb er in ieder geval nog nooit overgehoord. Ik heb elke review en elk forum doorgepluisd voordat ik mijn 9500Pro kocht. Ik zag niets anders dan lof voor deze goede prijs/kwaliteit videokaart.
offtopic:
Informatique is voor mij trouwens de beste computerwinkel die er bestaat. Uitstekende service/expertise. En een zeer goede homepage met voorraden updates. Jij had gewoon pech denk ik

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 11:42
Toch zou ik kijken of er hetzelfde power IC opzit. Wellicht dat ik niet de enige heb met dat ding erop waarvan Sapphire weet dat het niet goed werkt...

Verwijderd

JohnS schreef op 19 May 2003 @ 13:24:
Geven de VIA Hyperion dan problemen icm Radeon ?
AFAIK niet. Wou alleen vermelden dat ik ze zelf niet geinstalleerd had onder motto if it ain't broken don't fix it ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De reden dat ik op ATi ben overgestapt was vanwege instabiliteit van een MX420. Dat ding liet telkens m'n systeem crashen. Piep en muis vast. Nu met een ATi Radeon 9500 Pro totaal geen problemen meer :*)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JohnS
Ik heb er vandaag 1 besteld ben benieuwd

JohnS

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
JohnS schreef op 19 May 2003 @ 18:33:
Ik heb er vandaag 1 besteld ben benieuwd
Welk bedrijf was het nou dan?

Grolsch Royce!

• JohnS
Informatique. Je zou het niet zeggen maar ja.

JohnS

Pagina: 1