Toon posts:

Paar vragen over PcAnywhere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het stage bedrijf waar ik werk heb ik de opdracht gekregen om bepaalde vormen van VPN icm PcAnywhere. Het gaat hier om verschillende vestigingen die met elkaar moeten communiceren... En dus de beheerder te kunnen laten beheren van de verschillende vestigingen.

- Welke stappen zijn nodig (en eventuele instellingen) om een goede beveiligde verbinding op te zetten.

- Hoe werkt de encryptie methode van PcAnywhere (is het te kraken)... --> leerlingen zijn op mijn stage bedrijf zeer goed in het hacken en cracken van dit soort spul.

- Hoe kan ik de snelheid zo hoog mogelijk maken zodat het werken met de interface zo soepel mogelijk blijft. Het totaal gebeuren gaat over een 56K lijntje ... Dit kan eventueel nog ISDN worden.

- Hoe kan ik eventueel ook nog autorisatie meegeven met Active Directory van windows 2000 server.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat verwachten wij van jou voordat je een topic opent?

En waar heb je al overal gezocht om zelf tot een antwoord te komen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

PCAnywhere over 56k, mja..
Je kunt het sneller maken door de client maar 16 kleuren te laten tonen natuurlijk (aannemend dat PCAnywhere dat kan), maar dan is het waarschijnlijk nog retetraag

Verwijderd

Topicstarter
heb gezocht via de help functie.... Ik weet de regels want ik had eerst een andere account maar daar ben ik een wachtwoord en dat soort info van kwijt... (weet mijn username ook al niet meer >:) )

Kon in de help ook niet echt informatie vinden

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 21:20

fcs

heb zelf de info niet gelezen, maar als ik dit invoer: PcAnywhere + vpn + 56K howto
dan krijg ik deze link

Misschien dat daar wat voor jou staat?

ps: het is niet echt aan te raden om met een 56k lijntje dit te doen.
Heb zelf ooit X forwarding (als het goedgeschreven is) gedaan op een chello lijnte...
Kreeg nauwelijk voor elkaar alles op mijn scherm te krijgen. kreeg alleen de "omlijsting" van de windows.....

Verwijderd

Over 56k6 gaat prima. Ik heb het hier op 2 pc's, die door externe bedrijven overgenomen moeten kunnen worden, draaien. De eerste keer, dat de desktop tevoorschijn moet komen, duurt het een paar seconde, maar PC-Anywhere heeft lokaal de beschikking over een soort cache, waardoor het de tweede en daaropvolgende keren aanzienlijk sneller gaat.

Hoe goed de beveiliging is, weet ik niet. Hier hebben we uit veiligheidsoverwegingen een procedure, waarin staat dat PC-Anywhere pas gestart mag worden, nadat er telefonisch contact is geweest met het externe bedrijf dat moet inbellen. Dus eerst bellen, daarna pas inbellen....

Verwijderd

PC-anywhere is zeer eenvoudig te hacken, de passwords staan in een paar bestanden die heel simpel ge-encrypt zijn. Je kunt via google programma's vinden om de username/password combinatie op te vragen, zelfs voor de meest recente versies. Wanneer iemand dus 1 keer toegang heeft tot de schijf waarop het geinstalleerd staat, is deze persoon ook in staat om pc-anywhere te gaan gebruiken.... Denk hier goed aan voordat je het gaat gebruiken!!!

Verwijderd

Wachtwoord:

Wat hierboven staan over text-files = BS. De nieuwe versie(s) slaan het encrypt op. Ook kun je de wachtwoorden uit de lokale Windows (2k) installatie halen en zo gewoon de usermanager gebruiken. Je kunt de wachtwoorden ook uit de AD halen.

Encryptie

Je kunt standaard PC Anywhere encryptie toepassen, maar ook met een Certificate gaan werken. Je kunt het dus zo veilig maken als je wilt. Ook eventueel op IP laten checken.

Snelheid:

56K is redelijk OK mee te werken. Je hoeft de kleuren op de desktop aan te passan, maar dit kan gewoon in het PC Anywhere scherm. Naar bv 16. Maar op 256 kan ik prettig werken op een 56K-verbinding.

Stappen:

De "stappen" kun je gewoon via een wizzard doen, makkelijk dus.

Verder erger ik me een beetje aan de mensen die reageren hier, zonder dat ze volgens mij ooit PC Anywhere gebruikt hebben. Als je niets nuttigs te melden hebt, reageer dan niet.

Verder kan de topic-starter beter gewoon een Demo van PC Anywhere downloaden lijkt me. Kun je testen en alles uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
thnx mensen met deze info moet het dan wel weer lukken...

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

en anders gebruik je remotly possible

Beste film ooit

Pagina: 1