Toon posts:

[PHP] highlight functie van GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben druk bezig om een highlighter te bouwen voor mijn site zodat alle code tussen [ code ] en [ /code ] vervangen wordt door een code die ge-highlight is.
Het is al wel aardig gelukt, maar er zitten veel te veel foutjes in.
Wellicht is de highlighter van GoT ergens beschikbaar? Zo ja, dan wil ik vragen of iemand kan vermelden waar deze te vinden is..

/me schaamt zich een beetje voor het feit dat dit een klein requestje is ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 12:48 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Mischien kan je dit gebruiken?

http://www.php.net/manual/en/function.highlight-string.php

Dat is de ingebouwde code highlighter in php.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had hem gevonden. Hij is op zich wel heel goed, maar iets dergelijks heb ik al gemaakt.
Ik vindt het alleen zo tof zoals het hier gedaan wordt met de regelnummers ervoor en in een mooie tabel. En dat lukt me dan weer niet...

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Oftewel, maak een Perl replace (preg_replace) de waarde van de limiter(?) tussen de code-tags wordt dan gewoon door de highlight_string(); gestuurd. Heel makkelijk te maken...

[edit]
Niet zo moeilijk, maak een functie die de tekst laat coloren... Je telt het aantal regels, laat er een loop op los die aan de linkerkant van een tabel de regelnummers weergeeft, in de rechter tabel staat de highlighted code. Kan allemaal ook weer met preg_replace (die dan dus 'de' functie weer aanroept).

[ Voor 48% gewijzigd door zeroxcool op 19-05-2003 12:55 ]

zeroxcool.net - curity.eu

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je kunt hem toch als een string laten returnen en die dan in een tabel zetten en bv. splitten op \n en dan regel nummers ervoor zetten, (ik heb hier nog nooit mee gewerkt, het maar een sugestie)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ivy:
Ja ik had hem gevonden. Hij is op zich wel heel goed, maar iets dergelijks heb ik al gemaakt.
Ik vindt het alleen zo tof zoals het hier gedaan wordt met de regelnummers ervoor en in een mooie tabel. En dat lukt me dan weer niet...
Dat lijkt me geen P&W probleem maar een W&G probleem... Je zou zo langzamerhand wel moeten weten dat dergelijke layout/stijl dingen niet in P&W thuishoren.

Het feit dat je zelf al aangeeft dat 't "stiekem een klein requestje" doet mijn klomp enigszins breken. Je loopt hier al langer rond dan vandaag, en ik vraag me dus af waarom je denkt dat het in jouw geval opeens wel goed is...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.