Toon posts:

[Acces] MBTF berekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezich om een database te maken. Het is een database om verletten van een machine van philips in te kunnen voeren.

Er is een tabel waar alle gegevens van verletten worden opgeslagen, daarin staat dit onder andere in:
• ID
• Datum
• machine
• verlet (tijdsduur in min)
• ID verlet
• Starttijd (begin tijd van verlet

hoe kan ik met deze gegevens een query aanmaken waarin de MBTF (gemiddelde tijd tussen de storingen in dagen) kan berekenen?

Verwijderd

Topicstarter
dus eigenlijk simpel gezegt hoe kan ik een Datum & tijdstip aftrekken van een andere Datum & tijdstip.

En dat met een hele reeks van Datums.
Er kunnen op een dag meerdere verletten zijn dus werken met het id werkt volgens mij ook niet. Verder kan het ook voorkomen dat er dagen zonder verletten zijn.

Ook moet de duur van een verlet niet worden mee berekent.
Kortom de MBTF is dus (1e datum & tijdstip + verlettijd)-(2e datum &tijdstip)
en voor de 3e dan weer (2e datum&tijdstip+verlettijd)-(4e datum&tijdstip)

Dit alles is dan bij elkaar op te tellen en daar van kan dan weer een gemiddelde worden gemaakt. Dus de vraag is dus hoe trek je datums van elkaar af :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:57
datediff

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

Wat bedoel je met Datediff?
Heeft iemand anders nog tips, want het is me nog niet gelukt

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 13:44:Dus de vraag is dus hoe trek je datums van elkaar af :)
Dat doe je dus met DateDiff() :*) . Dit is natuurlijk geen antwoord op je eigenlijke vraag en daar ben ik ook erg benieuwd naar!

[ Voor 71% gewijzigd door KingRichard op 22-05-2003 10:32 . Reden: Verkeerde knipplaktie ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
KingRichard schreef op 22 May 2003 @ 10:29:
[...]
Dat doe je dus met DateDiff() :*) . Dit is natuurlijk geen antwoord op je eigenlijke vraag en daar ben ik ook erg benieuwd naar!
ja dat idee had ik ook al :+

Maar hoe pas je het toe, misschien heeft iemand een klein voorbeeldje

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik kan wel een VBA-oplossing bedenken, of iets in Excel, maar ik dit moet met SQL te doen zijn en daar ben ik niet erg in thuis :'(.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:51
[Offtopic]Volgens mij bedoel je MTBF ipv MBTF: Mean Time Between Failures[/Ofttopic]

Verwijderd

Topicstarter
jvdmeer schreef op 22 mei 2003 @ 10:57:
[Offtopic]Volgens mij bedoel je MTBF ipv MBTF: Mean Time Between Failures[/Ofttopic]
o, thanks :)

Verwijderd

Topicstarter
KingRichard schreef op 22 May 2003 @ 10:55:
Ik kan wel een VBA-oplossing bedenken, of iets in Excel, maar ik dit moet met SQL te doen zijn en daar ben ik niet erg in thuis :'(.
kan natuurlijk excel koppelen aan acces :)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53

Dido

heforshe

In excel gebruik je daar het min-teken voor (-)... zolang je je tijden maar goed opgemaakt hebt.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op 22 mei 2003 @ 11:10:
In excel gebruik je daar het min-teken voor (-)... zolang je je tijden maar goed opgemaakt hebt.
geloof dat daar het probleem ligt... verlet tijdsnotatie is niet in de: 0:04 vorm maar in de 4 vorm. Alleen staan er dus tijden in van het verleden.. in de verkeerde vorm zeg maar.

Eens kijken of ik die om kan omzetten. :)

edit:

Het omzetten in acces wil niet lukken, omdat je dan van een numerieke notatie naar een Datum/tijd notatie moet. En dat werkt niet goed. (dit in het tabellen venster)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 11:53 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53

Dido

heforshe

Dan doe je het omzetten toch in excel? (delen door 60 enzo)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1