Ik kan toveren met computers, maar ben een absolute newbie op het gebied van netwerken. In 20 jaar computerhobby nog nooit iets mee gedaan!!!
Momenteel heb ik naar tevredenheid een PC aan een gehackte alcatel ADSL ethernet-modem hangen. Allemaal via draden.
In mijn nieuwe huis echter wil ik graag geen draden meer trekken en een klein netwerkje bouwen. Ik heb echt gezocht, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat ik tussen mijn ethernet-modem en de PC´s in moet zetten. Een hub, een switch, een wireless accespoint, een combinatie?? Ik begrijp dat de gehackte alcatel modem nu al als router fungeert.
Ik wil graag een eenvoudige en goedkope oplossing. Een router en modem zijn dus geloof ik niet meer nodig.
Wie kan mij adviseren?
gegevens:
ADSL-comfort
Planet Internet
gehackte Alcatel SpeedTouch
Voorlopig twee PC´s.
Momenteel heb ik naar tevredenheid een PC aan een gehackte alcatel ADSL ethernet-modem hangen. Allemaal via draden.
In mijn nieuwe huis echter wil ik graag geen draden meer trekken en een klein netwerkje bouwen. Ik heb echt gezocht, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat ik tussen mijn ethernet-modem en de PC´s in moet zetten. Een hub, een switch, een wireless accespoint, een combinatie?? Ik begrijp dat de gehackte alcatel modem nu al als router fungeert.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| KPN telefoon aansluiting
(meterkast)
+
+
ADSL-splitter
(meterkast)
+
+
gehackte Alcatel Speedtouch ethernet modem (nu dus router?)
(meterkast)
+
+
:? ??? wat moet ik hier stoppen ??? :?
(meterkast)
/ \
/ \
PC1 PC2 |
Ik wil graag een eenvoudige en goedkope oplossing. Een router en modem zijn dus geloof ik niet meer nodig.
Wie kan mij adviseren?
gegevens:
ADSL-comfort
Planet Internet
gehackte Alcatel SpeedTouch
Voorlopig twee PC´s.
[ Voor 10% gewijzigd door Joch_um_all op 19-05-2003 12:22 ]