Halloe, Ik heb hier even een oud systeempje opgetuigd. Een Dell (!) Dimension XPS D266 (pII 266 mhz ja). Ik weet niet precies wat voor harde schijf erin zit maar tis een raar beesie. Zodra die even niks te doen heeft, gaat ie ratelen. Zo'n heel irritant rateltje weet je wel? Op zich wel handig want die pc is voor een stagiair dus ik kan precies horen wanneer die op mokkels.nl zit. Maarre tis toch wel irritant. Weet iemand zonder meer info over de schijf of dit te verhelpen is?
Ja, ik kan het hier nu ook horen
Probeer eens even na te gaan wat voor schijf erin zit en welke programma's er op de achtergrond draaien. Mogelijk ligt daar de oorzaak.
Probeer eens even na te gaan wat voor schijf erin zit en welke programma's er op de achtergrond draaien. Mogelijk ligt daar de oorzaak.
ARME AOW’er
Verwijderd
de 1e Fundementele vraag is idd: WAT voor hd is het, aangezien je dat niet weet, gaan we naar vraag2: Welk OS staat er op de pc, en de 3e vraag (zie hierboven) Wat draaid er zoals op de pc aan software?
een ouder intergraph systeem met scsi schijven ratelde ook altijd hier. wel fijn geluid eigenlijk. als het een scsi schijf is dan lijkt het me niet zo heel raar.
ok ik ben er nu dus achter dat het helemaal mijn hdd niet is 
Er is dus IETS op het mobo dat ontzettend begint te ratelen zodra de harde schijf niet gebruikt wordt... maarre, soms niet
en ik weet ook niet wat voor mobo erop staat, wel weet ik dat er win98 op staat maar ook weet ik dat ie hetzelfde deed met win2k, tevens weet ik dat het een ouwe gare bak is en dat me baas een nieuwe moet kopen maarja.. hij is tenslotte baas om zuinig te doen.
Er is dus IETS op het mobo dat ontzettend begint te ratelen zodra de harde schijf niet gebruikt wordt... maarre, soms niet